Ei se tosiaan normaalimääriä ajavilla ole. Eikä siitä tosiaan haittaakaan ole. Itsekin vaihdan kerran vuoteen kun kilsoja ei mitenkään älyttömästi tule, etenkään kolmosautoon. Silloin väli jää väkisinkin alle 15tkm ja välillä reilustikin alle. Mutta kuten sanoit se ei kustannuksena ole iso, niin tulee tehtyä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljyistä jälleen :)
Collapse
X
-
No itse ajattelen tästä nyt vähän niin, että autoon palaa vuositasolla (15% auton arvosta pois, polttoaineet, huollot jne.) kuitenkin aikamoinen summa rahaa, niin ei siellä omalla kohdallani yksi vuosittainen 60-80e pikku lisämaksu nyt enää missään tunnu.
Ompahan eteenpäin myytäessä yksi argumentti lisää, mitä moni tuntuu kuitenkin arvostavan. Ja kuten todettua, niin ei se nyt ainakaan huonommaksi tilannetta tee. Ja sitten jää vielä se joku % sille, että juurikin tämän yksilön kohdalla saattaa näistä tiuhemmista vaihdoista olla jopa jokin hyötykin. Mistäpä tietää...
Nyt alkaa olla vaihteisto ja tämä öljyasia selvinnyt tästä koslasta, niin seuraavaksi sitten aletaan ihmettelmeään niitä nokkaketjuja ja muita juttuja :D
jk. Paitsi että olikin hihnaViimeksi muokannut MikaL; 6.11.2017, 10:10.
Comment
-
Kellään kokemusta? Ajattelin seuraavassa vaihdossa kaataa tätä.
http://www.ravenol.de/en/products/us...sae-5w-40.html
Comment
-
Vieras
Mä en ymmärrä miksi pitää hypätä öljystä toiseen? Jos on todennut jonkun toimivan (millä nyt tavallinen ihminen voi todeta öljyn toimivan) , niin miksi ei pysy siinä?
Onko hinta ainoa syy vaihtaa toiseen?
Comment
-
Tyrkkyytin autooni Mobil 1 ESP 5W-30:sta edellisessä öljynvaihdossa. En ole minkään moottoriöljyn kanssa törmännyt erityisesti ongelmiin, mutta kai Mobilin talvimarkkinointi on purrut lapsena tikapuuhermostoon ja jotenkin aina hakee tuota. Eikä hinnanero nyt muihin ole erityisen merkittävä varsinkaan näin pitkäkestoisessa ja moottorille, käsittääkseni, kriittisessä tuotteess.a
Oma osaaminen ei sinänsä riitä mitenkään arvioimaan öljyn huonoutta tai paremmuutta ja ihmettelenkin, miksei esimerkiksi TM- / Tuulilasi -akseli ole tarttunut aiheeseen nimeltä moottoriöljy sitten tuon vuoden 2006 testin? Lieneekö syynä testaamisen hankaluus vai oletus, ettei moisia testejä kohtaan löydy kiinnostusta autoilevan kansan keskuudessa?
Comment
-
Viimehuollossa laittoivat mobil 1esp formula5w-30. Vaihdon jälkeen ajettu noin 7 tuhatta.
Vielä on maxsimissa öljyn näyttössä.
auto oli a4 2.0tfsi. vm-12. Lappeenrannan Länsiauto on siirtynyt jostain syystä mobiilin öljyihin,ennen käyttivät castrol öljyjä.Viimeksi muokannut jonni; 21.4.2018, 13:49.
Comment
-
Täälä kun on moni suositellut castrolin magnatecia, niin kyse on ollut varmaan tuosta edullisesta magnatec 5w-40 C3 öljystä, eikä tuosta LL magnatecistä?
Tämä siis: http://m.motonet.fi/fi/tuote/590088/...natec-5W-40-5l
Tätä tuli siis omaan autoon laitettua viime öljyn vaihdossa, vaihdot pidän 10.000tkm, kannattaako tuosta parempaa ja kalliimpaa ainetta käyttää, kun vaihtovälitkin on vain kymppitonnin?
Comment
-
Ite kanssa sitä mieltä, että ennemmin lyhyt vaihtoväli edullisemmalla öljyllä, kuin pitkä vaihtoväli kalliilla. En usko että eroaa mitenkään tuo kalliimpi kympin vaihtovälillä.
Comment
-
Jeps ja kuitenkin tollakin olen ajanut jatkuvasti rataa niin pirusti ja vielä todella kuumana, niin riittänee varmasti. Mitään voiteluhäiriötä tai merkkejä laakereissa tms. ei ole ollut kun koneita ollut auki. Venttiileitä on ollut solmussa mutta muista syistä :)
Öljypohjat ja kannet siistit jne.
Comment
-
A4 B6 3.0q V6 ASN öljyt
Elikkäs, kyseisen tekniikan tietäjät. Mitä öljyä olette käyttäneet 3.0 V6 asn moottorissa? Tällähetkellä sisällä Mobil 1 RF 5w-50, eikä tunnu sitten toimivan alkuukaan. Öljynvaihdon jälkeen ajettu nyt 1000km ja öljyn koostumus on aivan jäätävän vetinen ja kaiken huipuksi ei pysy sisälläkään... Ohjekirja ei kyseistä öljyä tähän edes suosittele, mutta täysin samaa litkua on käytetty edellisen omistajan toimesta ilman ongelmia. Ohjearvojen mukaan löydän kyllä sopivan öljyn, mutta haluiasin kuulla niitä omakohtaisia kokemuksia teiltä, mikä on toiminut ja mikä ei ennenkun öilikaupoille lähden. Niin ja enemmän asiaan nyt perehdyttyä, ei tästä Mobilin 5w-50 öljystä porukalla hirveästi hyvää sanottavaa taida olla?
Kiitos vastauksista jo nyt.
Comment
-
Öljyvuodot itsessään on pieni mysteeri. Venakoppien tiivisteet vuoti, mutta niiden vaihdolla vuodot sieltä loppui. Huohotinjärjestelmä on puhdistettu joten ei ole tukoksia siellä. Öljypohjan ropusta tihkui hieman, mutta sekin korjaantui ropun uusimalla... päällimmäisenä mielessä on öljypohjan ”tiiviste” jota tässä ei tehtaalta lähtiessäkään ole vaan massa välissä. Täytyy se tsekata kun litkut vaihdan. Vaihtoehtojahan on paljon mistä voisi vuotaa. Tuntuu vaan aika uskomattomalta, että öljyn vaihdon jälkeen alkoi tiputtelemaan sieltä täältä, silloin kyllä mielestäni viittaa jo öljynkoostumukseen? Ja jos vielä sitä koostumusta mietitään, niin kyllä ne entiset 5w-50 mitä koneessa oli, olivat paljon paksumpaa kamaa kuin nämä äskettäin vaihdetut. Väriltään hyvä, mutta muuten aivan litkua.
Comment
-
Mobil, muistaakseni tosin joku 5w30 tai 5w40, tuli kyllä nopeammin ulos ABK:sta ja ASN:stä. ASN:lle juotin loppuajan sitte Castrolin Magnatec 5w40, joka pysyi paremmin sisällä, eikä mennyt mitenkään poikkeuksellisen huonon oloiseksi 10tkm vaihtovälillä.
Paljonko sitä öljyä siis kuluu?
Comment
-
Kiitos vastauksesta. Taidan laittaa öljymerkin vaihtoon ja toivoa parasta 1000km aikana öljyä on pitänyt lisätä noin 4dl eli kyllä se karkailee. Tekniikalla ajettu nyt 280tkm ja öljyn kulutus on ollut aiemmin aivan normaalia kilsoihin nähden. Suurin ongelma on nyt se, että tiputtelee joka paikkaan. Ajomatkalla ei ole juurikaan vaikutusta vuodon määrään. Tosiaan öljypohjan tiivistettä lukuunottamatta on nyt tutkittu kaikki muut tyypilliset vuotopaikat. Sitä öljyn vetistä koostumusta tässä edelleen ihmettelen ja kovasti uskon/toivon että syypää olisi itse litkuissa.
Ronkeleitahan nää v6:set öljyjen suhteen pyrkii olemaan.
Comment
Comment