Hyvin tuo on Mannolilla jo n. 30 tkm toiminut. Ei mitään valittamista kesä tai talvikäytöksestä. Alkuperäisillä saattoi joskus kolahtaa vaihde sisään, mutta uudella softalla ja mannolilla ei vielä kertaakaan. Tavara on vielä sen verran halpaa, että ei jää rahasta kiinni vaihtaa paria kertaa peräkkäin. Laitan kyllä uudelleenkin
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljyistä jälleen :)
Collapse
X
-
Öljyistä jotain testiä http://bmwservice.livejournal.com/27699.html jos joltain taipuu toi kieli niin vois jotain tärkeimpiä suomentaa
Comment
-
Tuo on perinteinen venäläinen "testi" - kiusataan laboratoriossa aineita kertomatta miten ja julkaistaan tulokset yksiselitteisenä paremmuutena. Kuten huomaat, eri valmistajien öljyt käyttäytyvät tuon mukaan ihan miten sattuu. Ja yllätys - tiettyjen venäläisyhtiöiden tavara on sitä puhtainta itseään ) Kyllä venäjällä ööliä riittää, laatu vain on mitä on, paikasta riippuen. Useimmiten itsekin kannan omat kamat mukana, vaikka työn siellä teetänkin.
Comment
-
Mitenkäs tällaiseen 2001 vuosimallin C5 V6 bensa koneeseen, onko 10W-40 hyvä viskositeetti vai mitä mieltä muut on? Löytyisi meinaan tuollainen tonkka hyllystä valmiina jos tässä keväällä vaihtaa itse öljyt. Ohjekirjasta en oikein löytänyt viskositeetti-infoa, oli vain tiedot vaadittavasta vw öljyluokitus koodista. Muuten, onko tuossa V6 koneessa öljynsuodatin perinteisesti pohjasta alaspäin roikkuvaa mallia että voisiko sen täyttää öljyllä ennen asennusta?
Comment
-
Hyllystäni löytyvän öljyn luokitus on 501 01 & 505 00. Ohjekirjassa on synteettisten kohdalla 500 00 & 502 00 & 501 01. Elikkäs onkos tuo 10W-40 kylmänä turhan sitkeätä sitten?Viimeksi muokannut DiisseliKiisseli; 5.2.2017, 15:16.
Comment
-
No tässä kesän jälkeen öljyt todennäköisesti menisivät jo seuraavaan vaihtoon joten en usko sen olevan ongelma että niillä kovilla pakkasilla tulisi ajeltua. Muutenkin tuo kulkine kun kuluttaa sen melkein 2L öljyä vaihtovälillä niin jos sinne kaatelee lisäksi jotain 0W-40 öljyä niin sehän notkistaa tuota aika hyvin, eikös.Viimeksi muokannut DiisseliKiisseli; 5.2.2017, 17:13.
Comment
-
Monessa asiassa myydään samaa tavaraa eri paketissa, myyjän katteet vaan vaihtelee...onneksi on vaihtoehtoja joten kaikille löytyy omasta mielestään se paras.
Comment
-
http://www.ebay.de/itm/Total-Quartz-...item5682c148d8
Onko tuosta kokemuksia jos vaihtais Castrolin tilalle?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja DiisseliKiisseli Näytä viestiNo tässä kesän jälkeen öljyt todennäköisesti menisivät jo seuraavaan vaihtoon joten en usko sen olevan ongelma että niillä kovilla pakkasilla tulisi ajeltua. Muutenkin tuo kulkine kun kuluttaa sen melkein 2L öljyä vaihtovälillä niin jos sinne kaatelee lisäksi jotain 0W-40 öljyä niin sehän notkistaa tuota aika hyvin, eikös.
Eikai ne öljyt niin kalliita ole että pitää alkaa kikkailemaan. 5w-40 sinne ja kovaa ajoa.
Comment
-
Väärennettyjä öljyä myyty Suomessa
Väärennettyjä öljyä myyty Suomessa
http://m.iltalehti.fi/uutiset/201704...05519_uu.shtml
MTV 3 uutisten mukaan Suomessa myyty mm Mobilin 5w-50 Peak life täys-synteettinen moottoriöljyn onkin ollut todellisuudessa mineraaliöljyä.
------------------
Suomalaisyritykset toivat maahan 35 000 litraa väärennettyä moottoriöljyä
Tänään klo 07:54
Tulli on tutkinut laajaa, vuoden 2014 lopussa tapahtunutta väärennetyn moottoriöljyn maahantuontia ja myyntiä kuluttaja- asiakkaille.
Väärennetyn moottoriöljyn maahantuontia on tutkittu teollisoikeusrikoksena.
Epäiltyinä on ollut yli 30 henkilöä.
Tutkinnan perusteella kaikki yritykset ovat myyneet väärennetyksi epäiltyä moottoriöljyä edelleen eri puolille Suomea.
Rikosasia siirtyy Tullista syyteharkintaan Helsingin syyttäjänvirastoon.
Rikosasia siirtyy Tullista syyteharkintaan Helsingin syyttäjänvirastoon.
Suomeen epäillään maahantuodun kaikkiaan yli 35 000 litraa väärennettyä moottoriöljyä, joista Tulli on takavarikoinut noin 16 500 litraa. Väärennettyä moottoriöljyä on myyty eri puolille Suomea.
Mm myös Hongkong ja Prisma tavarataloissa,
sekä Skoda, SEAT ja Audi huolloissa tiedetään
käytettäneen kyseisiä öljyjä huollettuihin autoihin.
Tulli kertoo asiasta tiedotteessaan.
Tulli takavarikoi suomalaisen kauppaketjun eri myymälöistä pakkauksen eränumeron perusteella väärennetyksi epäiltyä moottoriöljyä noin 7 700 litraa.
Takavarikoitua moottoriöljyä tutkittiin Tullin pyynnöstä keskusrikospoliisin rikoslaboratoriossa. Tutkimusten perusteella myynnissä ollut öljyerä ei vastannut asianomistajan antamaa vertailunäytettä. Takavarikoidun öljyn todettiin olevan mineraalipohjaista, ja se saattoi sisältää vain hyvin pieniä määriä synteettistä öljyä.
Tullin esitutkinnan perusteella suomalainen kauppaketju oli ehtinyt myydä väärennettyä moottoriöljyä noin 13 400 litraa. Kaiken kaikkiaan väärennettyä moottoriöljyä oli ollut kauppaketjun myymälöissä myynnissä yli 21 000 litraa.
Suomalaisessa kauppaketjussa myynnissä olleen öljyn maahantuonnista vastasi suomalainen osakeyhtiö, joka hankki välikäsien kautta väärennetyksi epäillyn öljyn Virosta.
Useita maahantuojia
Tullin esitutkinnassa selvisi lisäksi, että suomalaisessa kauppaketjussa myytyä väärennettyä moottoriöljyä oli myyty Suomessa kuluttaja-asiakkaille samalla eränumerolla ja tuotenimellä myös muissa kauppaketjuun kuulumattomissa kaupoissa ja huoltoasemilla.
Tullin esitutkinnan mukaan on syytä epäillä, että väärennettyä moottoriöljyä ovat tuoneet maahan suomalaisen osakeyhtiön lisäksi kolme muutakin suomalaista yritystä.
Hämeessä ja Pohjois-Suomessa kotipaikkaa pitävät yritykset ovat ostaneet väärennetyksi epäiltyä moottoriöljyä Virosta ja tuoneet sitä maahan yhteensä noin 10 700 litraa. Pohjanmaalla kotipaikkaa pitävä yritys on Tullin esitutkinnan perusteella ostanut väärennetyksi epäiltyä öljyä Puolasta ja tuonut sitä maahan yli 3 700 litraa.
Kaikki yritykset ovat myyneet väärennetyksi epäiltyä moottoriöljyä edelleen eri puolille Suomea.
Tulli on tutkinut väärennetyn moottoriöljyn maahantuontia teollisoikeusrikoksena. Epäiltyinä on ollut yli 30 henkilöä. Rikosasia siirtyy syyteharkintaan Helsingin syyttäjänvirastoon.
Tulli on tehnyt esitutkinnan aikana yhteistyötä muun muassa keskusrikospoliisin rikoslaboratorion kanssa.
Comment
-
Kaikkien 10W-60 "ralliöljyfanien" kannattaa lukea tämä:
https://540ratblog.wordpress.com/201...-test-ranking/
Siellä on paljon tekstiä, mutta viskositeetistä löytyy juttua kohdasta "SECTION 2 – MOTOR OIL VISCOSITY SELECTION".
Comment
-
Okkim löysi mielenkiintoista tutkimustietoa. Yllätys minulle on että jo sinkin määrä joka ylittää 1400 ppm/litra saattaa aiheuttaa lisääntyvää kulumista. Ja lisäksi aftermarket sinkki lisäaineet saattavat "tuhota" öljy oman additiiviaineistuksen.
Itse olen risassa käyttänyt Shellin 5W-40 Ultraa seuraavista syistä:
- korkea HTHS arvo (kuvaa öljykalvon kantokykyä) 3,68 (huom nokat)
- kuumapää 40 pitää hyvät paineet (vähintäänkin riittävät)
- yleisesti ottaen oikea viskositeetti vanhoille VAG V6 mooottoreille
Ja sitten ei mitään Long-Life sekoilua.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiKaikkien 10W-60 "ralliöljyfanien" kannattaa lukea tämä:
https://540ratblog.wordpress.com/201...-test-ranking/
Siellä on paljon tekstiä, mutta viskositeetistä löytyy juttua kohdasta "SECTION 2 – MOTOR OIL VISCOSITY SELECTION".
Comment
-
540 Rat on Corvettepiirien oma öljyhörhö (=kylähullu). Ei kannata niellä purematta hänen kirjoituksiaan. Varmasti osa on asiaa mutta hän on jatkuvissa tappeluissa Corvetteforum.com:ssa ja hurja egonsa ei auta asiaa yhtään. Hän ei siis ole mikään öljyalan mega-asiantuntijaprofessori vaan autonharrastaja, joka on alkanut (varsin yksipuolisesti eli ei kokonaisvaltaisesti) testauttamaan öljyjä ja vetämään näiden (rajattujen) tulosten pohjalta johtopäätöksiä joita pitää jumalansanana (=omanaan). Vaikka kehuskelee koulutuksellaan ja patenteillaan niin moni, jolla on enempi patentteja ja korkeampi alaan liittyvä koulutus on tyystin eri mieltä hänen kanssaan.
Varsin viihdyttäviä ketjuja lukea mutta vuosi toisensa jälkeen alkaa jo vähän puuduttaa. ;)
Nimim. älä usko kaikkea mitä netistä luet.Viimeksi muokannut ToniH; 16.5.2017, 21:20.
Comment
-
Emännän autoon jouduin syksyllä lisäämään n.1l öljyä(Toyota Celica 1.8l) ajoin sillä normaalia maantieajoa n. 600km, jonka jälkeen öljy oli taas samassa tasossa, kuin ennen lisäystä. Öljy oli teboilin 5w40 diamondin. Lisäsin koneeseen samaisen litran öljyä, nyt Tokmannin halvinta eurolia(5w40) sen koomin ei ole tarvinnut öljyä lisäillä. Mihin se litra teboilin oikein hävisi?
Comment
-
Tuolta löytyy Castrolin suositukset, ja mikä käy: http://applications.castrol.com/oils...467.1497440751
Comment
-
Audi FSI 1.6 koneen öljyt
Nyt tarvis vastauksia pulmaan: pähkäillyt mitkä öljyt vaihtaisi Audi a3 FSI 1.6 koneeseen kun aiemmin huollossa laitettu 5W-30 longlifea. Ohjekirjassa puhutaan Longlifeissa 503.00 käytettävää tai longlifesta jättäydyttyä 502.00. Tuota 503on ollut hankala löytää ja olen lukenut palstoilta että 502 tukkii egr.... Mikä öljy olisi hyvä 5W-30 ominaisuudella longlife 503.lla? Vai pitääkö siirtyä 0W-30....
Comment
-
Uudempi vw 504 00 korvaa nuo vanhemmat longlife speksit, eli sitä voi laittaa huoletta, oli vaihtoväli kumpi tahansa. Sen saatavuus on hyvä, esim. Mobil 1 esp 5w-30.
Myös 502 käy, enkä usko sillä olevan vaikutusta egr:n tukkeutumiseen, ellei autossa ole isompaa öljynkulutusongelmaa.
Comment
-
Tästä ketjusta (missä nyt ollaan) löytyy aika paljon juttua öljyistä. Eikun lukemaan. :)
Imatralla öljyt varmaan vaihtuu:
http://oilpoint.fi/fi/imatra/yhteyst...a-aukioloajat/
...tiedä sitten hyvyydestä.Viimeksi muokannut ADHWAU; 10.10.2017, 17:26.
Comment
-
Heittäkääpäs suosituksia:
Passat 2006 2.0TDI (170HP), 345tkm. Mikä moottoriöljy kannattais kokeilla. Syö aika paljon 5W-30 Mobil ESP:tä (ja Teboil Diamond Dieseliä), ja pöläyttää vähän sinistä kylmäkäynnistyksessä. Autolle tulee paljon kaupunkiajoa. Ei juurikaan kengitetä kuin hetkellisesti. Vaihtoväli 1v ja noin 15tkm, mutta sitä voi kyllä vaikka lyhentää.
Audi A4 1999, 2.5TDIQ, 420tkm. Ohjelmoitu kampe ja jonkin verran sporttisempaa ajoa tiedossa. Ei kuitenkaan mitään tunnin huudatussessioita. Tähän on tarkoitus vaihtaa myös vaihteisto ja peräöljyt, eli niihinkin sais heittää suosituksia. Onko täällä kokemuksia X-1R:n vaikutuksista, jos heittäis jonku halvemman perusöljyn lisäksi...vai kannattaako lähteä suoraan tuonne Redline/Midland tasolle?
Comment
-
2.0TFSI BJP. 230tkm on mittarissa ja kirjan mukaan tähän asti menty LL-öljyillä, toki viimeiset vuodet 15tkm vaihtovälillä. Edellisen omistajan mukaan öljynsyönti ollut luokkaa 0,5l/5000km. Jatkossakin ölpät vaihtuu vähintään 15tkm välein, mutta aatoksena oli että vaihdetaan hieman paksumpaan aineeseen... Eli suosituksia 5W-40 laatuisista tököteistä. Itse olen aiemmin suosinut mm. Teboilin ja Castrolin öljyjä, mutta kun aiemmin ollut aina diesel, niin on luokituksetkin hiukan erit.
Eli mitä suositellaan 502.00 tai 503.00 lukituksien puitteissa? Paljoko tuohon koneeseen menee öljyä suodattimen kanssa?
Kohta olisi myös Multin öljynvaihdon aika... siihenkin varmaan löytyy palstaveljiltä hyvät vinkit?
Comment
-
Comment