Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyistä jälleen :)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • "Teboilin öljyt tehdään Suomessa ja laatuseuranata on paljon parempi kuin monella isolla merkillä. Ne testaa jokaisen saapuvan erän, että raaka-aineet on mitä pitäis olla. Isot ei testaa, jos tulee ongelmia, niin ne riitelee jälkeenpäin toimittajien kanssa."

    Taitaa tulla monelle yllätyksenä, mutta myös lähes kaikki Suomessa myytävät Mobil-öljytkin valmistetaan Suomessa. Ja mistä tuo mutu-heitto tulee, että "Isot ei testaa jokaista raaka-aine-erää", Oletko käynyt katsomassa miten esim. Castrol Saksassa toimii, tai Mobil Naantalissa?

    "Tehtaassa on oma laadunvarmistuslaboratorio, jossa varmistetaan tehtaaseen tulevien perusöljyjen ja lisäaineiden sekä lähtevien valmiiden voiteluaineiden laatu."


    http://fi.wikipedia.org/wiki/Naantal...teluainetehdas
    Viimeksi muokannut JaniLah; 2.6.2013, 10:11.

    Comment


    • Onko porukalla täällä kokemuksia näistä litkuista mitä laitetaan öljynvaihdon yhteydessä öljyn sekaan ja annetaan koneen vähän aikaa käydä ja lasketaan öljyt pois.
      Audissa ollut tuo surullisen kuuluisa longlife huolto-ohjelma käytössä alusta asti ja mittarissa on tuo ~150tkm. Joten melko kartsoittuneessa kunnossa alkaa pikkuhiljaa olemaan.

      Comment


        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=fort*

        Comment


        • En ehkä BEXiin laittais, jos heti sen jälkeen ei vaihda öljysihtiä. Se karsta mitä siellä jo on lähtee liikkeelle ja jäsähtää sihtiin. sitten tulee iso vahinko.

          (sama koskee toki BFB:tä)
          Viimeksi muokannut kontio; 4.6.2013, 07:23.

          Comment


          • Jep, samanlaisen käsityksen sain tuota toista keskustelua lukiessa ettei kannattaisi ehkä käyttää. Pitää ruveta vain tihentämään tuota öljyvaihto väliä.

            Comment


            • Se sihdin vaihtaminen on ihan kannattava sijoitus. Apurunkoa tarvii pudottaa mutta ehkä 300€ maksaa jossei laakkosella käytä.

              Saa samalla sen varovaisen fortekäsittelyn tehtyä.

              Ilman forteja ne sakat ei liikkeelle taida lähteä eli ei sinänsä ongelma, mutta ei se sihti kyllä ajossa putsaannukaan että ihan up to you mitä teet :) Suht edullinen sijoitus mielenrauhaan kuitenkin.

              Comment


              • Tulipa tuossa mietittyä hieman koneen toimintaperiaatetta (2.0 TFSI) ja taitaa ollakin parempi sijoittaa kylmäpuolen notkeuden lisäämiseen. Eli 0W30 tai 0W40 taitaa mennä etsintään seuraavaan vaihtoon. Kesän tullen öljynkulutus vähentynyt/ei syö enään oikeastaan ollenkaan. Pakkasella tahtoi imasta muutaman tuhannen välein sen verta, että täyttelin. Eli liittynee jotenkin nyt kylmän pään notkeuteen. Ja siis 5W30 ajeltu nyt.

                Comment


                • Dwarner:
                  Samaan päädyin itsekin 3.0tfsi kyseessä ollessa. Tilasin 502 luokitusta öljyä 0-30W ja sitä ajattelin piakkoin pistää sisään, sekä siirtyä puolivuosittaiseen vaihtoon(n. 10-15tkm), kun tuohan ei ole ll.

                  Onko kellään kokemuksia/tietoa Agip Racing sarjan öljyistä? Urssiin ajattelin tilailla 10W-60 öljyjä ja tuota ja castrollia ois tarjolla. Valvolinea oli vanhassa koneessa ja se toimi kyllä siinä hyvin, mutta ei ole kuin motonetin hinnalla sitä tarjolla.

                  Comment


                  • Öljyn vaihto olisi edessä.. mitä näin kesäksi kanttaa toho aeb koneseen tyrkätä?

                    Samalla ajattelin vaihtaa manuaalilootan öljyt, oliko joku redline tai castrol hyvä?
                    En näihib öljyihin ole oikeen perehtynyt

                    Tällä hetkellä on muistakseni mobilin 0w-40 new lifet koneessa..

                    Comment


                    • Noita Racing -öljyjä kannattaa sitten välttää jos ei oikeasti kanssa sitten aja radalla ja valuttele pois saman tien. Niistä puuttuu yleensä kaikki kisakäytössä turhat detergentit, eli lisäaineet jotka pyrkivät estämään juuri öljyn ikääntyessä muodostumisen kököiksi. Samoin sitten kulumisenestolisäaineita on tuplamäärät, joista eivät katit tykkää jos ovat sinkkifosfaattiyhdisteitä.

                      Comment


                        Eikös ainakin esteripohjaisilla öljyillä ole luonnostaan puhdistavat ominaisuudet joten noita lisättyjä "detergenttejä" ei niissä niin paljoa tarvita?

                        Comment


                        • Ite oon aina käyttäny joka audissa mitä oon omistanu Castrollin 5w-40:stä ja hyvin on voidellu ja pysyny sisällä. Kaikki ollut rivi vitosii

                          Comment


                          • Itellä sellanen ongelma että 4sylinterin tulppa ihan musta ja karstanen, mutta muut vaaleita. Eli öljyä sinne jostain valuttaa? Hiukan meinaa sinistä pukata putkesta ja ei kauas mee jos sanon että syö öljyä litra/1000km.. Millähän tota lähtis ens alkuun öljyjä vaihtamalla tai jollain lisäaineilla koittaan korjata? Vähän jäykempää öljyä, mutta ei niin että tukkis turbon letkuja kuitenkaa?

                            Nyt sisällä mobil 5w50 täpärit sekä just laitoin crc:n tiivisteiden pehmentäjä aineet. (oil leak) Ei järin suurta vaikutusta tolla.

                            Comment


                            • Motonetistä Redlineä laatikkoon juu...en muista mikä laatu. ehkä 75W-90 (vai oliko se peräöljy). B5:een sai isolla ruiskulla laitettua suht helposti, mutta eipä se pumppaustyökalukaan taida paljoa maksaa.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja Garcia Näytä viesti
                                Eikös tuo ADR ole 1.8 20V vapari? Taitaa virallinen öljyvaatimus olla VW 500.00, eli lähes mikä tahansa moottoriöljy. Joku 5W-40 Motoxi toimii varmasti riittävän hyvin.
                                Nopealla vilkasulla "ei-ihan-mikä-tahansa-öljy" täytä tuota 500.00-luokitusta. Motonetissä näyttäs olevan ainakin Mobil1 Super2000 10w-40 osasynteettinen.

                                Comment


                                • Nopealla vilkasulla "ei-ihan-mikä-tahansa-öljy" täytä tuota 500.00-luokitusta. Motonetissä näyttäs olevan ainakin Mobil1 Super2000 10w-40 osasynteettinen.
                                  Kai tuo 500.00 melkein kaikissa 20-35€ maksavissa öljypurkeissa löytyy...

                                  Comment


                                  • Katopa vasiten kaupassa, monenko purkin kylestä merkintä löytyy. :-) No, ostin Shell Helix Ultra 5w-40, Googlen mukaan täyttää myös tuon luokituksen. 505.00 löytyy ainaki.

                                    Comment


                                    • se 500.00 on niin bulkki ettei sitä jakseta painaa purkin kylkeen :)

                                      505.00 on ainakin jakajapumppudieseliin käypäinen, BEXiin käytin tuota helix ultraa eli 502.00 löytyy myös. Hyvä öljy!

                                      Comment


                                      • Jos BEXiinki käy, niin varmasti käy tuohon vapariinki. Ite käytin BEXissä Mobil1 New Lifeä, olishan seki varmasti kelvannu.

                                        Comment


                                        • Itellä on nyt ADR koneessa Liqui Moly HC7 5w40 (24,50e 5l kannu). Katsotaan miten pysyy koneessa, tätä on ainakin moni kehunut japseissa toimivaksi.

                                          http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...cument&land=GB

                                          Toinen kokeilun arvoinen olisi mahdollisesti Valvolinen Maxlife 5w40?

                                          Comment


                                          • Eilen kippasin kattilaan nuo Shellin Helix Ultrat, 5w-40. Näin äkkiseltään voisin väittää, että äänet on siistimmät kuin noilla Motonetin litkuilla. Vajaa kymppitonn niillä oli huoltokirjan mukaan ajettu.

                                            Comment


                                            • mitä öljyä olette syöttäneet 2.7tdi/3.0tdi:lle, ja paljonko esim / tkm on hukannut?

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja woof Näytä viesti
                                                mitä öljyä olette syöttäneet 2.7tdi/3.0tdi:lle, ja paljonko esim / tkm on hukannut?
                                                3.0tdi, Castrol 5w30 edge 507.00 luokitus, vaihtovälinä 12-14tkm ja ei hukkaa tuolla ajomäärällä ollenkaan.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja woof Näytä viesti
                                                  mitä öljyä olette syöttäneet 2.7tdi/3.0tdi:lle, ja paljonko esim / tkm on hukannut?
                                                  Edullista Teboil Diamond Carat III 5W-30. Noin 43€/4l ja löytyy lähi tavaratalon hyllystä. Ei juuri tuo CCWA kone syö tuota ja talvella jaksoi hyvin kylmänäkin startata.

                                                  Comment


                                                  • Paljonkas on öljytilavuus B7 3,0tdi? Ei Castrolin järjestelmä suostu näyttämään..

                                                    Comment


                                                    • Bmk:ssa n.8.3l

                                                      Comment


                                                      • Ja uudemmassa karvan vähemmän.

                                                        TDIq ei syönyt itselläni öljyä, mitä lie vianor sisään työntänyt. TFSI sen sijaan syö, mutta nyt on testi menossa 0-30W 502 luokituksen öljyistä(edge) ja hyvältä näyttää.

                                                        Comment


                                                        • Just porukat soittelivat että tuli pihaan 11 litraa 507.00 Shell Helix Ultra Extraa kuriirilla
                                                          85€ tais mennä rahteineen,
                                                          ebaysta tilasin

                                                          Comment


                                                          • Mulla on Audissa menty pitkällä vaihtovälillä, mutta ei ole hävinnyt oikeastaan mitään. Shellin liukasteet taitaa olla käytössä. Nyt ajattelin pienentää vaihtovälin max15tkm, ja siksi mietin mitä litkua sisään pukkais.

                                                            Toisessa kulkineessa taas (passat) menee karkeasti litra/10tkm.

                                                            Comment


                                                              Sinuna käytäisin samaa litkua lyhyemmällä vaihtovälillä mitä tähän asti, jos ei ole hävinnyt oikeastaan mitään, niin kuin sanoit.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X