Tuo Liqui Moly on tunnettu merkki Euroopassa, Suomessa vielä melko outo merkki monelle. Käypää tavaraa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljyistä jälleen :)
Collapse
X
-
"Itse kokeilin Valvolinen Maxlifeä. Kylämänä käynnistäessä, heti alusssa rapina oli korvia särkevää ja normaali lämpöisenäkin tyhjänäkäynnillä naputti. Nyt Teboilin Diamond 5-40 ja käynti on paljon paljon siistimpää - napinoita ei juurikaan kuulu."
No niin Valvolinen maxlifet on lirutettu pihalle ja samalla vaihtui venttiilikopan tiiviste. Alunperin meinasin että laitan Teboilin diamond 5w-40 mut varaosaliikkeessä asioidessa tarttui tuo Mobilin Synt S 5w-40 kannu matkaan. Käyntiääni parani jälleen entisestään (otetaan huomioon se et vaihdoin myös tulpat ja 1 oli melko heikolla hapella) mut mitä naputukseen tulee niin ne on historiaa ainakin nyt. Seurataan kulutusta...Viimeksi muokannut Purukumi; 4.9.2007, 13:59.
Comment
-
Mobilin 1 RF 5W-50, ei valittamista. Kulutus, huomioiden vielä sen että öljyvuotoa ON, päälle 3 dl / 1000 km.
Koneremppa tehty 04/08, kulutusta en ole nyt seurannut. Seuranta ollut päällä 10/08 lähtien.
Öljyt nykyisin Mobil SuperS 10W40
Comment
-
Tällä hetkellä ajettu Mobil1 5W50 RF:llä n. reilut 12tkm. Öljynpaineet kuumalla koneella edelleen samat, kuin tuoreilla öljyillä ja koneesta ei ole kuulunut mitään uusia kilkatuksia öljyn vanhetessa. Öljyä kului n. 3l tuolla ajomäärällä. Samaa tavaraa laitetaan koneeseen, kunhan saan aikaiseksi ryhtyä öljynvaihtoon.
Edelleenkin varsin tyytyväinen Mobilin käyttäjä.
Comment
-
Itse en enää Mobilin 5w-50 liemeen kovin tyytyväinen ole. Hetken kun antaa koneelle (RS) vähänkin enemmän mailaa, esim. 2 kierrosta Alastarolla niin nostajat naputtaa ihan huolella kun öljy menee liian ohueksi. Hiljenee kyllä kun jäähtyy.
Vastaavaa oli havaittavissa myös jetassa aikoinaan, vähän enemmän happea koneelle niin ö-painehäly kun kierrokset laski alle 3000 rpm.
Normiajossa ihan ok kamaa mutta nimi "Rally Formula" on kyllä pahasti harhaanjohtava ainakin omien kokemusten pohjalta. Seuraavaksi kaadan hyllystä koneeseen Liquy Molyn 10W-60 soppaa.
Comment
-
Olisiko 2.0E ABK koneeseen hyvä tuo Teboilin Diamond 5w-40?
Nykyiset on jotkin Castrolin ja nostajat naputtelee...
[OT] (huokaus) Pitänee vielä kerran ottaa venakoppa auki ja laittaa hiukan apuja kumitiivisteelle; koneen kuve on tiivisteen vaihdosta huolimatta edelleenkin kostea, ja öljyä hupenee hiukan enemmän kuin pelkän pakoputken kautta menisi. Ei silti, kaipa ne ohjurikumitkin jo vaihtoon joutaisi. [/OT]
Comment
-
Itsekkin olen audeissa Mobilin Rally formulaa käyttänyt, 5w-40 ja 5w-50 muodossa. Empä ole pahaa sanottavaa keksinyt. Pari kertaa olen Shellin Helix Ultraa laittanut kun tarkouksessa ollut. Eipä juurikaan mitään eroa normi ajossa. Ehkä tuolla mobililla käynnistyy aavistuksen herkemmin pakkasella. Mites muuten näissä 5-urpoissa, kannattasko kesäks laittaa joku 10w-60 litku ennemmin kun 5w-50?
Comment
-
"Nykyiset on jotkin Castrolin ja nostajat naputtelee..."
Onko alkuperäiset vai vaihdettu nostajat?
Ne ovat kuluvia osia, joita tarvitsee vaihtaa mutu 100 tkm välein?Viimeksi muokannut Jorma Niemi; 7.2.2008, 17:35.
Comment
-
Mobilin öljyillä oon tuolla jo tietä nähneellä vanhuksella ajellut. Kerran höyrähdin öljynmyyjän suosituksesta (myy myös mobilia) laittamaan nuo diamondit. Sillä seurauksella että öljynsyönti noin kolminkertaistui ja savuttamisen vuoksi en ilennyt ajaa kuin pimeällä, valaisemattomilla ja hiljaisilla tieosuuksilla. Mutta niinhän siinä Diamondin tv-mainoksessakin käy: Auto vain nyrpistelee xxx merkkiselle öljylle, mutta kun eteen tuodaan diamondia niin johan alkaa maistumaan. (onkohan minulla tapana ymmärtää mainokset toisin kuin on ollut tarkoitus?) Palasin 2000 km jälkeen takaisin entiseen merkkiin ja tilanne normalisoitui. Mulla siis ei Teboil toiminut, voi toimia muissa koneissa.
Comment
-
"Nykyiset on jotkin Castrolin ja nostajat naputtelee..."
Onko alkuperäiset vai vaihdettu nostajat?
Ne ovat kuluvia osia, joita tarvitsee vaihtaa mutu 100 tkm välein?
Comment
-
Vaihtelen päivittäin työpuolesta autoihin öljyjä. Mun mielipide on että noita 0W öljyjä ei kannata laittaa alle 2000vm. autoihin ihan sillä kun moottorit ei ole suunniteltu moisille.
Esim. 90-luvun alun autoihin tuo Mobilin "ukki-öljy" 5w-50 on varmasti yksi parhaista.
Kesällä voisin kuvitella jos moottori hörppii herkästi öljyä että käyttäisin 10W-40 öljyjä.
Ahdetut autot sitten vielä erikseen.
Comment
Comment