Tuntuu siltä, että kellään ei ole tarkkaa selitettä mistä tuo isompien moottoreiden öljyn kestoikä tulee? Pitäisi kai ottaa yhteys suoraan valmistajaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljyistä jälleen :)
Collapse
X
-
Valvoline VR1 5w-40 HTHS 2.9 mPas
Gulf Competition 0W-30 HTHS 3.58 mPas
Mobil 1 0W40 HTHS 3.6 mPas
Castrol RS 10W-60 HTHS 3.7 mPas
Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7 mPas
Motul 8100 X-Cess 5W40 HTHS 3.7 mPas
Midland Super Diesel FEO 10W-40 4 mPas
Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07 mPas
Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19 mPas
Mobil 1 Peak Life 5W-50 4.4 mPas
Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51 mPas
Redline 5w40 HTHS 4.6 mPas
Redline 10W40 HTHS 4.7 mPas
Midland Performance 20W-50 4.8 mPas
Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11 mPas
Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11 mPas
Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23 mPas
Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33 mPas
Redline 15W50 HTHS 5.8 mPas
Redline 10W60 HTHS 6.7 mPas
Lisäsin pari Sveitsiläisen Midlandin tuotetta. Viskositeettia suurempi merkitys on öljykalvon kestolla, mutta niitä ei valmistajat juurikaan julkaise.Viimeksi muokannut gedu; 19.4.2012, 17:31. Perustelu: Pistetään ne nyt listaan alkuperäisen sorttauksen mukaisesti
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiTuo DPF vaatii ilmeisesti vähärikkistä öljyä? Onko tuota 16v 2.0TDI konetta markkinoilla ilman DPF:ää, ja mitä öljyjä siinä silloin pitää käyttää? Riittääkö esim. Teboil Diamond Diesel 505.00/505.01 jos ajaisi kiinteällä vaihtovälillä?
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiOnko tiedossa missä tuota 2.0 TDI 16v konetta on käytetty ilman DPF:ää, ja mikä silloin on öljyjen VAG-luokka kiinteällä huoltovälillä? Olen selaillut autowikiä ja wikipediaa, mutta melkein kaikki 16v mitä olen löytänyt ovat DPF:llä.
Jos olisi, tällöin uskoisin normaalin luokan olevan käytössä, mikä uusissa koneissa on, eli onko se nyt sitten 505 tai 506.1
Tollasia löysin
http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php
http://www.vagoc.co.uk/vb/showthread.php?t=2495
Toisaalta ei kai tuon DPF-öljyn käyttäminen bankrottiin ketään aja.
Comment
-
Ei se 507.01 tosiaan linnaan vie konkurssipesän törsäämisestä, tuo Teboil Diamon Diesel 10l kannuissa oli vain hyvän hintainen, mukavan kokoinen pakkaus ja helposti saatavissa. Tuota 507.01 öljyä saa vähän etsiä, Motonetissä oli vissiin yhtä laatua ja vain 5l päniköissä.
Comment
-
Teboil Diamon Diesel 10l kannuissa oli vain hyvän hintainen, mukavan kokoinen pakkaus ja helposti saatavissa
Comment
-
Vertaa sitten siihen että Mekonomen 504/507 öljy on saman verran eli vähän vajaa 70€ 5l pänikästä. Olisi kiva laittaa joku vertailu öljyjen hinnoista, niissä voi olla aika paljonkin eroa vaikka ei kai se maailmaa kaada jos autoon kaadetaan 50 tai 100 euron edestä öljyjä koneeseen 15 tai 30 tkm välein.
Mutta jos haluaisi vaihtaa 10 tkm välein alkaa olemaan jo vähän merkitystäkin.Viimeksi muokannut haraldh; 22.4.2012, 00:27.
Comment
-
Urs4, kone siis AAN. Huomenna tarkoituksena shoppailla öljyt+suodatin, eli lukeman perusteella esim. Teboilin Diamond 5w-40 olisi passelia ja hinta-laatusuhde kohdallaan? Mistä hki-vantaa akselilla moiset litkut ja suodatin parhaiten? ohjekirjan ollessa autossa (ja vielä saksaksi), näin laiskana kyselen, että paljonkos sinne sitä ölppää myös menee!
Comment
-
Marmorilta suodatin ja kupariprikka poisto reikään, ölpät jostain ja 5l ostaisin niin jää sitten lisäily aineet varastoon. ;)
Comment
-
4.5L taisi olla AAN:in moottorin öljyntilavuus.
Eli Samin mainitsema 5 litraa kattaa juurikin tuon lisäily tarpeineen :D
Comment
-
Halvin teboilin öljy oli jossain kohtaa Puuilossa, Vantaalla. Hinta selviää myös netistä www.puuilo.fi
Comment
-
Vaihtoehto tuokin! Pitää ensiksi hipsiä marmorille ja vinkua suodatinta (sekä ohjaustehostimen pumpun sitä isoa ristipäätä ja allaolevia o-renkaita yms) ja kattoa, paljonko niistä joutuu loppupeleissä pulittamaan, palkka viikon päästä ja kyllähän tuo audin omistaminen ja fiksailu näyttää näköjään kaikki rahat vievän =)
Comment
-
Max. 20€ joudut tulpasta (o-rengas tulee mukaan) ja suotimesta köyhtymään, jos ei hinnat ole parissa vuodessa noussu dramaattisesti.
Comment
-
luettuani tätä topicia niin jäi vielä epävarmuutta öljyn suhteen.
Mitäs öljyä suosittelette BKE 1.9tdi PD koneelle kiinteällä vaihtovälillä? Käykö teboil diamond diesel 5w-40 tähän? löytyy luokitukset 505.00(TD) ja 505.01(TDi). BKE syönyt edelliset öljyt alarajaan reilussa 10t km.. Samaa öljyä on myös tarkoitus käyttää AHU 1.9tdi koneelle.
Comment
-
En tiedä mitä öljyä 2.2 20v tq:ssani on ennen ollut, mutta nyt laitoin 5W-40 Valvolinee ja oikein säikähin kun käynti ääni hiljeni aivan helvetisti.
Comment
-
Diamond Plus 0W-40
Diamond 5W-40
Diamond Diesel 5W-40
Diamond 5W-30
Gold S 5W-40
Gold 5W-30
Diamond eXtreme 10W-60
Silver 10W-40
Comment
-
5W-40:stä Gold-S:ää koneeseen viimeksi lisäilty (ainakin viisi litraa). 5W-30:stä ilmeisesti edellisessä öljynvaihdossa laitettu. Että tavallaan siellä jo on melko ohkaiset öljyt. Edellinen vaihtaja oli laittanut jotain XR1-lisäainetta tai vastaavaa sekaan, jota käyttävät laivan moottoreissa ja öljynkulutus oli vähentynyt huomattavasti, mutta nyt meinasin öljyvalinnassa huomioida valmistajan suosituksen lisäksi männänrengas-ongelman.
Voisi tuo 0W-40:kin olla ihan hyvä vaihtoehto, kun taitaa sekin pitää koneen hyvin puhtaana ja elvyttää karstaista konetta.
Mutta mitä nuo paksut öljyt on olleet, jotka kyseiselle koneelle on maistunut. Onko kyseessä juuri 5W-50 öljyt vai jotain puolisynteettisiä "vanhan koneen" öljyjä?
Comment
-
Comment