Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyistä jälleen :)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuntuu siltä, että kellään ei ole tarkkaa selitettä mistä tuo isompien moottoreiden öljyn kestoikä tulee? Pitäisi kai ottaa yhteys suoraan valmistajaan?

    Comment


      Valvoline VR1 5w-40 HTHS 2.9 mPas
      Gulf Competition 0W-30 HTHS 3.58 mPas
      Mobil 1 0W40 HTHS 3.6 mPas
      Castrol RS 10W-60 HTHS 3.7 mPas
      Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7 mPas
      Motul 8100 X-Cess 5W40 HTHS 3.7 mPas
      Midland Super Diesel FEO 10W-40 4 mPas
      Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07 mPas
      Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19 mPas
      Mobil 1 Peak Life 5W-50 4.4 mPas
      Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51 mPas
      Redline 5w40 HTHS 4.6 mPas
      Redline 10W40 HTHS 4.7 mPas
      Midland Performance 20W-50 4.8 mPas
      Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11 mPas
      Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11 mPas
      Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23 mPas
      Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33 mPas
      Redline 15W50 HTHS 5.8 mPas
      Redline 10W60 HTHS 6.7 mPas


      Lisäsin pari Sveitsiläisen Midlandin tuotetta. Viskositeettia suurempi merkitys on öljykalvon kestolla, mutta niitä ei valmistajat juurikaan julkaise.
      Viimeksi muokannut gedu; 19.4.2012, 17:31. Perustelu: Pistetään ne nyt listaan alkuperäisen sorttauksen mukaisesti

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
        Tuo DPF vaatii ilmeisesti vähärikkistä öljyä? Onko tuota 16v 2.0TDI konetta markkinoilla ilman DPF:ää, ja mitä öljyjä siinä silloin pitää käyttää? Riittääkö esim. Teboil Diamond Diesel 505.00/505.01 jos ajaisi kiinteällä vaihtovälillä?
        Onko tiedossa missä tuota 2.0 TDI 16v konetta on käytetty ilman DPF:ää, ja mikä silloin on öljyjen VAG-luokka kiinteällä huoltovälillä? Olen selaillut autowikiä ja wikipediaa, mutta melkein kaikki 16v mitä olen löytänyt ovat DPF:llä.

        Comment


          Eihän tuo HTHS:n tuijottaminen ole oikotie onneen, korkean lämpötilan leikkautuvuus selviää mutta ei haihtuvuutta, talvipumppaavuutta yms. ilmene.

          Ja alkaahan nuo korkean arvon omaavat olla aikas kuuman kelin öljyjä muutenkin.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
            Onko tiedossa missä tuota 2.0 TDI 16v konetta on käytetty ilman DPF:ää, ja mikä silloin on öljyjen VAG-luokka kiinteällä huoltovälillä? Olen selaillut autowikiä ja wikipediaa, mutta melkein kaikki 16v mitä olen löytänyt ovat DPF:llä.
            Mutuilen ettei 16v konetta ole markkinoilla ilman DPF;ää.
            Jos olisi, tällöin uskoisin normaalin luokan olevan käytössä, mikä uusissa koneissa on, eli onko se nyt sitten 505 tai 506.1
            Tollasia löysin
            http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php
            http://www.vagoc.co.uk/vb/showthread.php?t=2495

            Toisaalta ei kai tuon DPF-öljyn käyttäminen bankrottiin ketään aja.

            Comment


              Ei se 507.01 tosiaan linnaan vie konkurssipesän törsäämisestä, tuo Teboil Diamon Diesel 10l kannuissa oli vain hyvän hintainen, mukavan kokoinen pakkaus ja helposti saatavissa. Tuota 507.01 öljyä saa vähän etsiä, Motonetissä oli vissiin yhtä laatua ja vain 5l päniköissä.

              Comment


                Teboil Diamon Diesel 10l kannuissa oli vain hyvän hintainen, mukavan kokoinen pakkaus ja helposti saatavissa
                On siinäkin vaan hinta pompannu lähes kympillä vuoden kahden aikana. Samoista syistä itsekin tuota öljyä käytän.

                Comment


                • Mitäs se maksoi?
                  Paikallisesta tarjoustalosta sai vielä pari kevättä sitten alle 70€ 10L pönikän.
                  Vaan lopettivan tuon ison kannun myynnin, vaikka myyvätkin edelleen seudun halvinta Teboilia.

                  Comment


                    Tarjoustalossa espoossa oli vielä pari viikkoa sitten 10l kannu 62,90€. Vaihdoinkin AVF-koneelliseen 10tkm välein öljyt kun ei maksanutkaan mitään.

                    Comment


                      Tarjoustalo/robin hood niin näyttäis juuri tuon 62.90e maksavan tuo 10l pönttö ja 4l pönttö sen 27.90e.
                      Tuli just tarkistettua puolivahingossa Nastolan ja Lahden kaupat. Liekö sama hinnoittelu kaikissa?

                      Comment


                      • Varmaankin on, koska ostin juuri 4L pönikän 27,90€.

                        On muuten aika iso hintaero esim. Motonettiin tuolla 10L kannulla. Motonetissa hinta 84,90€.

                        Comment


                          Vertaa sitten siihen että Mekonomen 504/507 öljy on saman verran eli vähän vajaa 70€ 5l pänikästä. Olisi kiva laittaa joku vertailu öljyjen hinnoista, niissä voi olla aika paljonkin eroa vaikka ei kai se maailmaa kaada jos autoon kaadetaan 50 tai 100 euron edestä öljyjä koneeseen 15 tai 30 tkm välein.

                          Mutta jos haluaisi vaihtaa 10 tkm välein alkaa olemaan jo vähän merkitystäkin.
                          Viimeksi muokannut haraldh; 22.4.2012, 00:27.

                          Comment


                          • Urs4, kone siis AAN. Huomenna tarkoituksena shoppailla öljyt+suodatin, eli lukeman perusteella esim. Teboilin Diamond 5w-40 olisi passelia ja hinta-laatusuhde kohdallaan? Mistä hki-vantaa akselilla moiset litkut ja suodatin parhaiten? ohjekirjan ollessa autossa (ja vielä saksaksi), näin laiskana kyselen, että paljonkos sinne sitä ölppää myös menee!

                            Comment


                              Marmorilta suodatin ja kupariprikka poisto reikään, ölpät jostain ja 5l ostaisin niin jää sitten lisäily aineet varastoon. ;)

                              Comment


                                4.5L taisi olla AAN:in moottorin öljyntilavuus.

                                Eli Samin mainitsema 5 litraa kattaa juurikin tuon lisäily tarpeineen :D

                                Comment


                                  Halvin teboilin öljy oli jossain kohtaa Puuilossa, Vantaalla. Hinta selviää myös netistä www.puuilo.fi

                                  Comment


                                  • Näistä inffoista kiitokset! Puuilosta näyttää irtoavan kyseistä litkua vaan 4l kannussa, pitänee siis metsästää puuttuva litran kannu vaikka jostain varsinaiselta huoltikselta tms.

                                    Comment


                                      Tai ostat nyt 2 jolloin toisesta jää vielä seuraavaankin ölpän vaihtoon se tarvittava lisä ;)

                                      Comment


                                      • Vaihtoehto tuokin! Pitää ensiksi hipsiä marmorille ja vinkua suodatinta (sekä ohjaustehostimen pumpun sitä isoa ristipäätä ja allaolevia o-renkaita yms) ja kattoa, paljonko niistä joutuu loppupeleissä pulittamaan, palkka viikon päästä ja kyllähän tuo audin omistaminen ja fiksailu näyttää näköjään kaikki rahat vievän =)

                                        Comment


                                          Max. 20€ joudut tulpasta (o-rengas tulee mukaan) ja suotimesta köyhtymään, jos ei hinnat ole parissa vuodessa noussu dramaattisesti.

                                          Comment


                                          • luettuani tätä topicia niin jäi vielä epävarmuutta öljyn suhteen.

                                            Mitäs öljyä suosittelette BKE 1.9tdi PD koneelle kiinteällä vaihtovälillä? Käykö teboil diamond diesel 5w-40 tähän? löytyy luokitukset 505.00(TD) ja 505.01(TDi). BKE syönyt edelliset öljyt alarajaan reilussa 10t km.. Samaa öljyä on myös tarkoitus käyttää AHU 1.9tdi koneelle.

                                            Comment


                                              Kyllä käy. Taitaa aika moni täälä tuota käyttä. Sinne vain koneesen :)

                                              Comment


                                              • En tiedä mitä öljyä 2.2 20v tq:ssani on ennen ollut, mutta nyt laitoin 5W-40 Valvolinee ja oikein säikähin kun käynti ääni hiljeni aivan helvetisti.

                                                Comment


                                                • Diamond Plus 0W-40
                                                  Diamond 5W-40
                                                  Diamond Diesel 5W-40
                                                  Diamond 5W-30
                                                  Gold S 5W-40
                                                  Gold 5W-30
                                                  Diamond eXtreme 10W-60
                                                  Silver 10W-40
                                                  Karstoittuvat männänrenkaat konetyypin ongelma ja huollettavalle yksilöllekin öljy maistuu. Uskaltaisiko laittaa 5W-50:stä Mobilia, kun tuo 10W-60:kin on tuolla listalla? Ajatuksena, että kun Mobil-koneet on yleensä tosi puhtaita, niin voisi tehdä männänrenkaille Mobil ihan hyvää ja 50:n olisi paksua, joten voisi pysyä koneessa 40:stä paremmin. Kone Toyotan 1.8 VVT-i.

                                                  Comment


                                                  • Oletko kokeillut 0w-40 new life:a? Toimii lähes poikkeuksetta toyotan vvti koneissa parhaiten. Paksua öljyä kuluttaavat, mutta ohutta taas ei.

                                                    Ekalla öljynvaihtovälillä voi kuluttaa jonkun verran, mutta tasaantuu kyllä.

                                                    Comment


                                                    • 5W-40:stä Gold-S:ää koneeseen viimeksi lisäilty (ainakin viisi litraa). 5W-30:stä ilmeisesti edellisessä öljynvaihdossa laitettu. Että tavallaan siellä jo on melko ohkaiset öljyt. Edellinen vaihtaja oli laittanut jotain XR1-lisäainetta tai vastaavaa sekaan, jota käyttävät laivan moottoreissa ja öljynkulutus oli vähentynyt huomattavasti, mutta nyt meinasin öljyvalinnassa huomioida valmistajan suosituksen lisäksi männänrengas-ongelman.

                                                      Voisi tuo 0W-40:kin olla ihan hyvä vaihtoehto, kun taitaa sekin pitää koneen hyvin puhtaana ja elvyttää karstaista konetta.

                                                      Mutta mitä nuo paksut öljyt on olleet, jotka kyseiselle koneelle on maistunut. Onko kyseessä juuri 5W-50 öljyt vai jotain puolisynteettisiä "vanhan koneen" öljyjä?

                                                      Comment


                                                      • Toyotan tapauksessa tarkoitin paksuilla öljyillä juurikin 5w-40 ja 5w-50

                                                        ja valmistajan suositushan on myös se 0w-40. Samalla öljyllä on tullut myös elvytettyä öljysyöppöjä vaggineitä, lähinnä longlife ohjelmalla olleita 2.0 tfsi koneita.
                                                        Viimeksi muokannut juudas; 15.8.2012, 11:55.

                                                        Comment


                                                        • Hyvää tietoa, kun itselleni vieras moottori tuo VVT-i! Olisin olettanut, että laadukas paksumpi pysyisi paremmin, niin olipa hyvä, että tuli kysyttyä. Otetaan öljyvalinnassa ilmi tulleet seikat huomioon. Kiitokset vinkeistä!

                                                          Comment


                                                            Mitäs ölppäää 1.8t AEB. 0w-30 ja 5w40 kuulemma molemmat menee. Nyt oikeestaan pitäs valita minkä merkkistä, toine paikka tarjos liqui moly 0w30. ja toinen paikka laittas total quartz 0w-30.

                                                            Comment


                                                            • Eiköhän sinne mene melkein mikä vaan, kunhan lukee luokitus purkin kyljessä. toistasataa vaihtoehtoa varmaankin.
                                                              Castrolin Magnatec oli tarjouksessa 29€ pönikkä ainakin täälläpäin AD varaosalla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X