Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

mitä öljyä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    mitä öljyä?

    eli mitäs öljyä ootte käyttäny/suosittelette perä ja vaihteisto öljynä (S4)?jos saisin nyt aikaseks vaihdettua ne:)..niin ja pistäkää nyt samalla mitkä koneöljyt on parhaita talvi olosuhteissa?

    #2
    Mulla on ainakin perässä / laatikossa Castrolin SAF-X / TAF-X.

    Comment


    • #3
      Shell Helix on ollu koneessa ihan hyvä. Turbo tykkää tuosta. Perä ja laatikko GL-5, laadulla voi olla merkitystä stefojen kestävyydelle, muuten voitelu riittänee missä vaan luokitukset täyttävässä öljyssä. Mitä raskaampaan käyttöön tarkoitettua, niin sitä parempaa, luulisin.

      Comment


      • #4
        Mutu on, että autonvalmistajan ( ohjekirja) suosittelemat öljyt ovat parhaita. Mutta, koska usean suomalaisen auto on "vanha" (öljyt ovat kehittyneet valtavasti),on suositeltavaa käytää maahantuojan/ merkkiliikkeen käyttämiä öljyjä. Ps Merkkiliike tekee sopimuksen, jonkun öljyntoimittajan kanssa = Samaa öljyä/ vastaavaa saa halvemmalla muualta. Muistettava on kuitenkin: Käytä oikeaa öljyä oikeaan paikkaan:)

        Comment


        • #5
          Kurkis tuolta toi topic, Mobil VS200 veikkaisin...perään ja lootaan..

          Ja koneeseen Mobil 0-40W Rally Formula, kestää päräyttää kylmänäkin käyntiin.
          Moottoriin ei Shellin kamaa näköjään joku suositellu.

          Turha maallikon on noita Esson Paarissa kuultuja mennä kommentoimaan, joten
          lue toi, eiköhän se selvennä.

          http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...=per%E4%F6ljyt

          Comment


          • #6
            Kappas, mulla tuntuu toi Shellin täyssynt. 5W-40 toimivan hyvin vanhassa Audissa. Vaihtoväli on kyllä ollu 7-10tkm... Mobilin ölpät on kyllä erittäin hyviä, mutta voih niin kalliita.

            Comment


              #7
              Lukuisista "vanhoista" koneista ammatin puolesta kokeneena en suosittele mobilin 0w40:stä vaan 5w50 sen sijaan, pysyy paljon paremmin koneen sisäpuolella. Uuden sarjan koneisiin(5V:t) kyllä.

              Comment


              • #8
                Jep, nollaöljyt on turhan teknoa vanhoihin höyrykoneisiin.

                Comment


                • #9
                  Hyvä, että aina löytyy kokemusta!
                  Mulla on noi 0-40W koneessa, ainakin toistaiseksi sisällä? Oli pakko laittaa, kun sain halvalla.

                  Suurin "huolenaihe" on ns. Audipommi,tai mikä nyt olikaan...musta metallinen pönttö josta
                  menee letku servolle ja jarrutehostimelle ja siihen tulee letku koneesta. Se roiskii hieman tavaraa
                  ympärilleen, outoa on se; ettei nesteet ole purnukoissaan vähentyneet 1.000 ajetun kilometrin
                  jälkeen. Sijaitsee kuskin puolella, aivan alhaalla, koneen takaosan tasossa.

                  Kannattaako antaa toistaiseksi olla? Autotallin lattialla teelusikallinen tavaraa / 5 vrk.

                  Comment

                  Working...
                  X