Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ärsyttävä öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ärsyttävä öljyvuoto

    Vuotaa silleen pikkuhiljaa öljyä jostain. Öljynpainesummerin anturi on vaihdettu. Ja ihan kun se tulis kummaltakin puolelta moottoria. Voiko se olla se kovettunut venttiilikopan tiiviste.

    Vai onko tuossa moottorissa muita tyypillisiä paikkoja jotka voi tihkaa öljyä.

    Ja sitten kun se valuu sinne alas ja öljypohjasta se lentää veden ja ajoviiman kanssa pakoputkistoon niin aina tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa se haju tulee puhltimen suuttimista sisälle.

    Miten se motikka josta menee johto öp mittarille , niin irtoaa ja voisko se vuotaa öljyä??

    #2
    Öljynpainemittarin anturi on kiinni kierteillä ja voi se vuotaa öljyäkin. Venttiilikopan tiiviste myös yksi yleinen vuotokohta. Yksi mahdollinen öljyn vuotaja on ohjaustehostimen pumppu, jos se öljy valuu öljynpaine anturien puolelta.
    Pese moottori ja tarkkaile sen jälkeen, että mistä alkaa vuotamaan.

    Comment


    • #3
      Vaan mistään muualta ei vähene öljy kuin moottorista ja sekin toooossiii hitasti!!

      Comment


        #4
        moi

        itel o vitos kone ja venttiilikopan tiiviste o yks kusinen.vaihoin sen pari vuotta sitte meni puol vuotta taas vuoti.Eile vihdoin öljypainemiitarin ja sit sen viereisen öljy anturin ku se vuosi ainakin ja oli rikki ja hälytti öljystä koko ajan.

        Comment


        • #5
          laitoin uuden venttilikopan tiivisteen ja täytyy seurata tilannetta.

          paljokohan se maksaa se öljynpainemotukka josta se öljynpainemittari saa tiedon, eli se missä on kaksi liitintä.

          Saako se öljynpaineen merkki(tippakannun kuva) signaalin siitä samasta, kun tänään ajossa alkoi näyttämään tippakannua ja mittarissa oli kuitenkin täydet paineet???

          Comment


            #6
            Moi

            Itse ostin turun oisko ollu varaosa kauppa ,se painemittarin motu oli 56 euroa mutta sain 40 ,mutta en tiedä onko eroa sun koneessas en usko kyllä,eli luulis sama olevan. Ja sen hälytys tunnistuksen se ottaa mielestäni siintä toisesta viereisestä mihin menee yksi johto. Se maksaa 5 euroa vain :) Itellä n260 th ajettu 2.3 kone ja oli näköjään 200 th jo se painemiitarin anturi rikki ku ostaessa heilus. Ja katso sitä toista anturia se missä itellä ainakin oli kumitutti päällä yksinapainen että vuotaako se öljyä, heiveröinen on muivi ihan liimattu suoraan kierre osaan ja siint vuosi. Ja kun vaihdat niin ne o sit öljypinnan alapuolel vaik aluks luultii että ei oo.Vanha pois ja äkkii uus tilalla . Venttiilikopan tiiviste o yks kusi kyl nois 10 v koneissa mikä itellä on tuossa.

            Comment


            • #7
              miten sen kaks napaisen motukan saa sieltä kätevimmin irti.

              Comment


                #8
                mo

                onko sulla 20 v kone tuossa. ite en tie iha mite se o verrattuna 10 v itellä se oli kuskin puolella ja suoraan poistojäähdytys putken alla .eli ahdas mesta.eikä alettu purkamaan mitään.17 millin lenkkiä piti vähä smirklata että sai mahtuu ku nestei ei kiinnostanu poistaa. onko sun painemittarin anturissa sit joku vika? tärrääkö , piti ettii kuva mut ei löytyny 2.3 koneest kuvaa.ja ite pistän huome omasta liitteeks nii näkeepi tarkemmi

                Comment


                • #9
                  Ei siinä varmaan vikaa ole. mutta jos se öljy vuotaa siitä

                  oiskohan se tuo motonetissa-->

                  100 Mittari+valoanturi bensa 88--94 ja D/TD 88--91. . . . . 37-0654 33.30

                  Comment


                    #10
                    moi

                    se vois olla kyllä tuo. ja tuo taitaapi olla se toinen.itellä oli jus tuollainen valkoinen 1.8 bar
                    100 82--94 VALKEA 1.8bar. . . . . . . . . . . . . . . . . . 37-0045 4.00

                    muista antureista en tiedä sit kyllä mitä ne o.ku mul o tuo audi 100 huolto kirja mis o näin purat autosi melkee nii siin oli 1.8 bar ja sit joku 0.3 bar anturi..sitä 0.3 ei ole kyl mun autossa jos se ei sit viittaa siihe öljymittarin anturiin??

                    Comment


                      #11
                      Mites jos pesee sen moottorin _kunnolla_ niin sitten näkee että mistä vuotaa.

                      Comment


                        #12
                        moi

                        voiha sen pestä ja sit näkee ,mutta jos anturi on iha näkyvällä paikalla niin kannattaa tarkastaa vaikka heti. ja kun peset niin kannattaa sit kattoo vähä mistä pesee :) ku ite pesin keväällä moottorin ja sit paineilmalla puhdistin vesiä pois nii en tie mihi vettä oli vähä menny mut auto jäi tallii ku ei käyny ku varmaa 1 pytyl ja starttimoottoril sit ajoin ulos tallista ja vartin sitä vingutin että sain jotenki käymää ja kaasun ku päästi nii sammu heti ,oli kiva ajella kotio :) vissii sytkäri ja tulpa hatut aika herkkii .en olisi ikinä uskonu..

                        Comment


                          #13
                          tässä kuvia muutama

                          tässä muutama kuva mun antureista mitkä o vierekkäin. ja äske pesin puhistuspräyllä öljyt pois ja ei näytä enää vuotavan ku kävin vähä ajelee..

                          http://img135.imageshack.us/img135/2500/kuva2jh8.jpg
                          Viimeksi muokannut okkim; 29.11.2007, 11:24. Perustelu: Vaihdoin kuvan linkiksi

                          Comment


                            #14
                            oho aika isolla tuli

                            toinen vielä ja molemmat vaihoin ku oli rikki.

                            http://img135.imageshack.us/img135/8950/kuva3hw0.jpg
                            Viimeksi muokannut okkim; 29.11.2007, 11:24. Perustelu: Vaihdoin kuvan linkiksi

                            Comment


                              #15
                              hmm

                              en tajuu kui noi isoilla tuli mut ehkä näät siintä..en tie sit missä ne 20 v konees luulis olevan samassa paikassa..

                              Comment


                                #16
                                Samassa paikassahan ne. Lähes mahdoton paikka lähestyä mistään ainakin pikkukorissa ellei pura jotain isoa pois edestä.

                                Tuo puhekielen kirjoitus sopii sitten irkkiin tai johonkin. Ei tänne.

                                Comment


                                • #17
                                  Joo nyt sain vihdoin otettua irti tuon pikkuhiljaa vuotavan anturin ja se oli vuotanut siitä välistä mistä se on prässätty. Kattelin sopivat holkit ja painoin prässissä sitä saumaa tiukemmalle ja nyt ei ainakaan vuoda se ja mittarikin toimii.

                                  ja huomenna pitäs vaihtaa öljyt.(0w-40) ajattelin laittaa liekö sopivat näin kesäksi

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mulla alkoi vuotamaan samasta paikasta n. kuukausi sitten ja ihan reilusti. Tuli pohjaakin samalla öljyttyä. Eikä ollut kuin n. 3 vuotta vanha anturi, tosin tarvikemallia.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nuita antureita mihin tulee kaksi johtoa niin näkyy saavan tarvikkeenakin.

                                      FAE on valmistaja.

                                      Tai siinä oli lueteltuna rs2 malli mutta on varmaan sama anturi kuin tuossa AAN moottorissa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei välttämättä! Muistaakseni isokorisessa ja pikkukorisessa on eri päin nuo anturit siinä mielessä että toisessa on mittarikellon yhteydessä alapaine ja toisessa yläpaine. Syytä tähän en ole koskaan käsittänyt ja johtotehtävillähän tuosta pitäisi selvitä, mutta pitää ostaa myös se halvempi painekytkin samalla, jos vaihtuu.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eli siihenki asiaan on pitäny tehdä vähän hankala.

                                          Pitänee selailla nuita kansioita jos sieltä löytyis vaikka joku sopiva AAN moottoriin.

                                          Itsellä ei tosin enää vuoda, kun hommasin uuden mutta jos jollain vuotaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Unohtakaa FAE. Hellaa peliin. AAN-koneeseen (ja melkein kaikkien muidenkin) öljynpaineanturit:

                                            Hella 6ZL 003 259-411:http://www.carparts-cat.com/webdata0...ild/2/B274.JPG
                                            The color is equivalent to the original part in Brown, Switch Pressure 0,15-0,45 bar, Number of ports 1, Brown, Thread Size M10x1, Opener, Spanner size 24 021 919 081 C 056 919 081 B 056 919 081 C

                                            Hella 6ZL 003 259-441:http://www.carparts-cat.com/webdata0...ild/2/C267.JPG
                                            The color is equivalent to the original part in Milk White, Switch Pressure 1,6-2,0 bar, Number of ports 1, White, Thread Size M10x1, Lock, Spanner size 24 056 919 081 056 919 081 E

                                            Hella 6ZL 003 259-481: http://www.carparts-cat.com/webdata0...ild/2/B274.JPG
                                            The color is equivalent to the original part in Grey, Switch Pressure 0,75-1,05 bar, Number of ports 1, Grey, Thread Size M10x1, Lock, Spanner size 24, Terminl. Vers. Blade Terminal 068 919 081 A 068 919 081 C

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kuvien mukaan nuista mikään ei ole se kaksinapainen malli.

                                              Comment


                                                #24
                                                Minulta löytyy ylimääräisenä hyllystä uusi AAN öljykello 034919561 (marmorilla noin 160e) jos tarvetta niin privaa peliin. Hinnasta varmaan päästään yksimielisyyteen.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X