Pikku vinkki.
Usein moottoriöljypohjan ruuvvissa ja automaatti laatikon pohjassa on magneetti/magneetteja keräämässä öljyn seassa olevia metallihiukkasia. Nuo magneetit eivät kuitenkaan ole kovin voimakkaita vaikka hoitavatkin asiaansa.
Mikäli sinulla sattuu olemaan hajonneita tietokoneen kovalevyjä, tai kaveri jolla niitä on, kannattaa niistä ottaa lukupään alta magneetit talteen. Ne ovat ns. teollisuus magneetteja jotka uudemmissa kovalevyissä nappaavat ruuvvariin kiinni jo 5cm päästä. Sellaisia kun heittää peltipohjaa yhden tai kaksi kappaletta niin metallit erottuvat öljystä entistä paremmin.
Ja vaikka ei olisi edessä peltipohjan irrotusta, voi kyseisen magneetin laittaa peltipohjan ulkopuolelle. Katsoo että paikka on sielä ja pinnat puhtaat.
Omassani olen kyseisiä magneetteja jo jonkin aikaa käyttänyt. Normaalien matallihiukkasten lisäksi magneetin ympärille kertyy myös ~1cm harmaata "limaa", joka on erittäin hienoa metalli pölyä. Tämä kaikki on pois esim. automaattilaatikon putsarista.
Kannattaa kokeilla.
Usein moottoriöljypohjan ruuvvissa ja automaatti laatikon pohjassa on magneetti/magneetteja keräämässä öljyn seassa olevia metallihiukkasia. Nuo magneetit eivät kuitenkaan ole kovin voimakkaita vaikka hoitavatkin asiaansa.
Mikäli sinulla sattuu olemaan hajonneita tietokoneen kovalevyjä, tai kaveri jolla niitä on, kannattaa niistä ottaa lukupään alta magneetit talteen. Ne ovat ns. teollisuus magneetteja jotka uudemmissa kovalevyissä nappaavat ruuvvariin kiinni jo 5cm päästä. Sellaisia kun heittää peltipohjaa yhden tai kaksi kappaletta niin metallit erottuvat öljystä entistä paremmin.
Ja vaikka ei olisi edessä peltipohjan irrotusta, voi kyseisen magneetin laittaa peltipohjan ulkopuolelle. Katsoo että paikka on sielä ja pinnat puhtaat.
Omassani olen kyseisiä magneetteja jo jonkin aikaa käyttänyt. Normaalien matallihiukkasten lisäksi magneetin ympärille kertyy myös ~1cm harmaata "limaa", joka on erittäin hienoa metalli pölyä. Tämä kaikki on pois esim. automaattilaatikon putsarista.
Kannattaa kokeilla.
Comment