Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s4 -98 downpipet

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

s4 -98 downpipet

tarkoitus olisi laittaa koko putkisto uusiksi talven aikana turboilta taakse.
    katista taakse löytyy monia vaihtoehtoja 700-1000e hintaluokassa.
    mutta mitä downpipeä löytyy ja kohtuu hintaan ja mistä? suomesta tai eu maista.
    jenkeissä olisi paljon tarjolla mutta tulee tullit ja verot ja muut kulut liian kalliiksi

Minun mielestä niitä ei saa mistään kohtuuhintaan. Doc-powerilla ne maksaa 3000?, tuolla rahalla ne takoo itse vaikka titaanista ;)

Minulla on "puolikkaat" jigit kolmetuumaisille downpipeille. Parit putket pitäisi tehdä jossain välissä kun jaksaisi, tuli luvattua. Omatkin on vielä mutkina laatikossa.

Comment

3000e on pikkasen suolainen hinta jenkeistä sais alle 1500e mutta ne prkl tullit ja rahit

Comment

Hieman ot, mutta itse olen ainakin ymmärtänyt, että melko hyvä ratkaisu on myös poistaa alkuperäisistä dp:stä esikatit. Eli kellään ei olisi esittää todisteita, että "kunnon" dp:t antaisi merkittävästi enemmän tehoa kuin alkuperäiset dp:t ilman esikatteja (ainakaan vakio ja jopa k04 ahtimilla).

Comment

RS4 downpipet toimii hyvin mutta niitä ei löydä ihan joka paikasta. Ei pitäis olla välttämättä pahan hintaisia käytettyinä, 500-800 egee on mitä itse nähnyt.

Omaan kun nuo laitettiin niin eron huomasi heti, ylärekisterissä varsinkin.

Comment

No hyvin ja hyvin. Olen kuullut risamiehiltä että kyllä ne jonkin verran niissäkin ahdistaa, isommalla virityksellä pelkkien kattien poisto antoi 50 hv lisää penkissä mitattuna. Kyllähän ne ässään verrattuna on paremmat, mutta samalla laittaa sitten sellaiset ettei tarvii vaihtaa toiseen kertaan.

eBaysta löytyy nyt yhdet.

Comment

Juu, totta Mikko viserrät, tarkennan: toimivat hyvin S4:sen vakioahtimien kanssa.

Comment

Ja eiköhän K04:sta saa vielä myös noilla rs4 pipeillä irti sen, mitä ne jaksaa puhaltaa.

Ei siinä hirveitä hevosia juokse läpi per downpipe ;) ja Rs4 downpipet on halkaisijaltaa ihan hyvät.

Comment

No ei mun tietääkseni saa. Ainakaan sen perusteella että kun RiSaan laittaa paremmat DP:t niin tehoa tulee lisää. Mutta ei ole omakohtaista kokemusta vaan kuultua niin en lyö päätäni pantiksi ;)

Comment

Noissa "paremmissa" taitaa puuttua se esikatti heti turbon jälkeen ? eli jos RiSan vastaavan katin poistaa (siis vaikka sisäosat) ja vielä sen jälkimmäisenkin katin myös (tai vaihtaa kisamalliin, kuten "paremmissa"), niin ei pitäisi olla tukkeena sen enempää mitä K03/K04 työntää mutta mutua tämä vaan on "vielä" :)

Noiden modien jälkeen on toi vielä halpa ratkaisu verrattuna "kunnon" versioiden hintaan ;)

Comment

Joo, noin se voisi olla hyvä, ja riittävä. Mitä nyt tosiaan kuulin niistä Risan pääkateista (en tiedä oliko esikatit pois) niin ne ahdisti "isoilla" tehoilla aika paljon.

Comment

jenkeistä tuonti syö tosiaan miestä. itse ostin pari vuotta sitten LaBreen DP:t (nykyään nimi Fast Intentions, samat tekijät) ja Borlan catbackin ja tulleineen hintaa tuli 2400euroo. noh, onhan ne olleet kyllä hyvätkin ja äänistäkin on tullut positiivista palautetta.

nuo DP:t saattaisin myydä tai koko putkistonkin jos hinta osuu kohdalleen. Ne on just nyt irti, mutta muutaman viikon sisään ne ajattelin taas laittaa kiinni.

http://www.tantrumwerks.com/html/27exhaust.html

Comment

miten mahtaa vaikuttaa päästöihin jos ottais noista putkista noi ns. esikatit tyhjäksi?

Comment

kyllä pitäis päästä läpi

Comment

Ei näyttäis kovinkaan vaikealta tehdä itse noi downpipet, jos vähänkään rälläkkä ja hitsikone pysyy kädessä. Miten isot downpipet (halkaisijaltaan) on RS4:ssa?

Comment

Search löytää, eli 60 mm. Saa siinä vähän miettiä miten ne putket sieltä tulee jos kolmetuumaisesta tekee. Silloin ei nimittäin ylimääräistä tilaa juuri ole.

Comment

<--profiilin kulkineesta on "esikatit" poistettu, ja katsastuksessa ei ollut ongelmia. Vertailupohjaa mulla ei ole, eli en osaa sanoa miten vaikuttaa kulkuun tuo esikattien poisto. Hieman se tuo kutonen ainakin "kurlaa" erilailla ilman nuita esikatteja, siis äänien puolesta.

Comment

Working...
                                  X