Neuvoa tarvitsee hän. pitäisi yhdistää audin s2 5.syl moottori LT:n vaihdelaatikkoon. kuka tietää tai on mahdollista kokeilla käykö?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nelivedosta takaveto?
Collapse
X
-
arpakyri
-
No onko se laatikko käyny vai ei?
Omassa autossa alkaa apukuskin paikalta kuulumaan niin kovaa huutoa kun on vauhti niin kovaa kun mennään kuivalla asvaltilla pitkää luisua että alkais varmaan olla aika vaihtaa autoo takavetoon. Että sais vähä luisun nopeutta alas...
Ei vaan kiinostas audia pois vaihtaa eli ainut vaihto ehto on tehä audista takaveto.
Minkä volvon laatikkoa sitä kannattas alkaa metsästämään? M90 ilmeisestikkin? Tuo LT laatikko ei varmaan ole kestävimmästä päästä, vai olenko kovin väärässä.
onko missään sivuilla näkyny tuommoisia projekteja?
Ja saako esim qualifeltä tai joltain muulta perään kestävämpää murikkaa???
Comment
-
Kovemmat/kapeemmat/ja huonommalla pinnalla olevat nakit, ja jämäkämmällä alustalla taitaa saada otettua tota hanskasta kadonnutta nopeutta takasin päin
Comment
-
täytyypä sittenkin alkaa vaikka tosta alustan parantamisesta. Ja suunnittelemaan laatikon irrottamista.
Tällä hetkellä normi bilsteinit iskareina joissa ei taida olla jäykkyyden säätöä.
Mites se perä homma minkä auton perää siihen kannattas alkaa katella? Onko se LT:n perä kestävämpää tekoa kun on alunperinkin vain takavetoiseen suunniteltu ja meneeko mahdollisesti tonne audin perän kuorien sisään?
Tai voishan tota ensin testata mihin asti tuo perus perä kestää, kunhan hommaa vaan samanlaisen ehjän talliin valmiiks oottaamaan.
Jos vaikka joskus pääsis audilla driftinkin touhuihin mukaan. Oma 4wd luokka...
Comment
-
tiedän kyllä tuonkin... valitettavasti...
Aluksi oli hakusessa ripeä neliveto talveksi jolla jättäis nää kaks vetoset, mutta sittenhän se mopo karkaa käsistä ja tässä sitä ollaan.
Ei haluais audia hävittää vaikka kyllä siitä luopuisin jos joku sen suhkot hyvään takavetoon vaihtaisi, mutta ei.
Haluaa polttaa kumia!!! Ja en usko että siihen ainoo ratkasu nyt olisi se auton vaihto. Itselle ei renkaiden vaihdon yhteydessä laatikon vaihto ja vetareiden laitto ole mikään ylitse pääsemätön este.
Vai onko se kylki edellä meno vain japanilaisten etu oikeus. Bemarilla tai fordilla on sitä hauskuutta mahdollisuus saada vain pieni pala. Jos saksalaisia atuoja tässä nyt vertaa.
Ja suoraan eteenpäin menohan on vain jenkkien hommaa...
Säälihän on sairautta ja jotkut jopa yrittää säästää bensaansa tankissa.
Comment
-
http://anle.kuvat.fi/kuvat/Tauhkaa/diffi/ tossa olis päivitystä torsen osalle, pränikkä uudempi malli.
ABY koneen perässä on sellainen 15mm paksu "laippa" joka on koneen ja askin perässä, sillä on näppärä mallata istuuko joku aski/lohko, sellainen sullakin on, tai voin lainata/myydä sellaisen ni pääsee autoa rikkomatta hakemaan vaihtoehtoja. Mahtaakohan tollanen lt aski sitte kuinkakovin kestää?
Comment
-
No nyt hävis kuivat asvaltit varmaan vähäks aikaa onneks.
Harmi kun en ole kyseistä askia vielä purkanu niin ei oikeen hahmota mihin kohtaan laatikkoa tuo mötikkä sijoittuu?
Eli ilmeisesti ihan laatikon peräpäähänkö?
Täytyy tässä rueta osia haalimaan kasaan ja palata aiheeseen kun on osat kasassa auto osina.
Tässä tulikin jo kaikkiin kysymyksiin vastaukset joita etsin Kiitos siis siitä taas.
Comment
-
quattro takavedoksi
Ei nyt nopiaa ainakaan löytynyt, että joku olisi puhunut tästä. Ihme sinänsä...
Eli quattro takavedoksi. Olisiko mitään muuta vaihtoehtoa, kun hitsata jakolaatikko "torsen" lukkoon ja poistaa vetarit edestä?
Itse ajattelin lähinnä sellaista ihanteellista hommaa, että saisi valita pienellä puuhastamisella kumpana nyt sillä haluaa ajaa. esim: poistamalla edestä vetarit, mutta kunhan saisi jättää tämän jakolaatikon hitsaamisen kokonaan pois.
Kävi mielessä sellainen juttu, että jos hommaisi jotkut vetarit eteen. Vetäisi ne vaihdelaatikon juuresta melkein poikki ja tekisi vetarin akselin katkaistuun päähän laipan "niinkuin kardaanin laippa" jonka pulttaisi vaihdelaatikkoon kiinni, että etuperä olisi täten täysin lukossa " ei anna milliäkään periksi" molemmiille vetariille siis sama operaatio. Sitten jos haluaa takaisin nelivedoksi, poistaa custom vetarit edestä ja laittaa normit takisin ja taas saa ajaa nelivetoisena.
En tiedä todellakaan mitkä olisi seuraamukset, mutta kaiken järjen mukaan väistämättä kaikki voima siirtyisi taakse ja tällöin ei tarvitsisi hitsata jakolaatikkoa? en tiedä olisiko mahdollista, mutta kysytään niin ei tartte miettiä.
Omistan nykyään 01e 6-gang vaihdelaatikon ja 01a 5-lovisen vaihdelaatikon. Saako näistä torsenia viahdettua päittänsä?
Comment
-
Eli niin että etuperä ei pyöri? Saattaisi torseni olla muutaman kilometrin jälkeen olla kasa metallipölyä. Aika iso olisi tuo akseleiden välinen pyörimisnopeuksien ero. On sulla kyllä uskomattomia ideoita kaikkine suritusnappeineen ja perien lukitsemimisineen. :)
Taitaa torsenlaatikossa olla ainoat vaihtoehdot hitsaaminen tai sorvailla torsenin tilalle "spooli". Noissa vanhoissa junttilukkovehkeissä onnistuu kun keskilukko on kytkettynä ja vetareista edessä ulommat murrokset paikallaan. Näin tuli tuolla t85:llä ajeltua viime kesänä jonkun aikaa. Aika hauska laite kevytperäisenä:)
Comment
-
Joo, ideoita kyllä löytyy ja idioottimaisiaki semmosia paljon.
Onko sulla tosta spoolista infoa antaa? ja onko mitään hajua mitä mahtaa maksaa 01e:n torsen käytettynä näin yhtä äkkiä. jos ostaas toisen sellasen ja junttaas sen hitsaamalla sitten lukkoon. Vai käykö ne 01e ja 01a torsenit keskenään toisiinsa?
Comment
-
http://jhmotorsports.com/products/pi...tion_Chart.jpg
Ainakin ton kuvan mukaan eroa näyttäisi olevan, että lienekkö sopii keskenään, en tietä..
Comment
-
bonus, No kuvan mukaan näyttää kyllä eroa olevan.
repsa, minusta olisi hienompaa omistaa auto joka on vaihtoehtoisesti quattro talvisissa olosuhteissa ja kun kesä puhkee kukkaan pienellä modauksella autosta RetardWD, ku pitää päässä piellä nätyssä kulmassa :-)Viimeksi muokannut Tanehau; 19.3.2013, 23:05.
Comment
-
Ihmetyttää nää eikös olis helpompaa kommentit.. Eikö olis kaikista helpointa vaan maata sängyssä kaiket illat töitten jälkeen? Tuskin kukaan on valinnut harrastaa autoja helppouden takia.
Tähänkin harrastukseen, kuten moneen muuhunkin asiaan elämässä pätee JFK:n kuolematon: "Not because they are easy, but because they are hard".
Comment
-
skuutti, veit sanat suustani!
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=66Zqayk-X7M"]http://www.youtube.com/watch?v=66Zqayk-X7M[/ame]
Onhan toi nyt säälittävän oloista, kun yks pyörä vaan jauhaa.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=M5ckIA69aks"]http://www.youtube.com/watch?v=M5ckIA69aks[/ame]
Kun on saatu se jakolaatikko jökkihin pitää saada se perä myös kuten tuossa 90:ssä. Tiedä sitten onko vaan käytetty ihan 90:n omaa mekaanista perälukkoa. Tosi sulavan ja kevyen näköisesti 2.2t 90 RetardWD menee.
Mitä noita kenneth almin driftinkiä 4wd katsoo, on voimaan puutetta ihan liikaa alarekisterissä hänellä. Ja sen touhuis taitaa olla hinnat jo ihan kohdillaan (Eli todella kallista jo)
Kallista lystiä jos iha tuolta kaupan hyllyltä sitä tavaraa haluaa siihen autoon. Yli 2k euroa taitaa upota jakolaatikkoon ja perään ainakin mun tapauksessa.
Halvin keino ostaa toinen torsen jostaki tilalle ja hitsauttaa se jökkiin ja sitten hommata vaan toinen samanlainen perä ja hitsata sekin jökkiin. Kuulemma hitsi perät ei petä jos vaan hitsaaja tietää mitä tekee ja täten saa halvalla junttilukot autoon. Hinnassa säästää siinä, "mistä halvimmalla saa" vaihto perän ja vaihto torsenin :-)
Comment
-
Mitä noita kenneth almin driftinkiä 4wd katsoo, on voimaan puutetta ihan liikaa alarekisterissä hänellä. Ja sen touhuis taitaa olla hinnat jo ihan kohdillaan (Eli todella kallista jo)
Comment
-
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=8lJBaIhfvrw"]http://www.youtube.com/watch?v=8lJBaIhfvrw[/ame]
On aika jäätävän näköstä ja varmasti tuntustaki ilman tota lukkoperää! :)
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=URmA5uQcKJo"]http://www.youtube.com/watch?v=URmA5uQcKJo[/ame]
Kevyen näkösesti se näyttäisi menevän V8 alla :PViimeksi muokannut Tanehau; 1.9.2013, 11:00.
Comment
Comment