Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nelivedosta takaveto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nelivedosta takaveto?

    Neuvoa tarvitsee hän. pitäisi yhdistää audin s2 5.syl moottori LT:n vaihdelaatikkoon. kuka tietää tai on mahdollista kokeilla käykö?
    Viimeksi muokannut okkim; 14.10.2009, 12:24. Perustelu: otsikko...

    #2
    Melko eksoottinen yhdistelmä. Arvaan ettei kokemusperäistä oikein löydy. Sanoisin silti arvaamalla, että voisi jopa käydä. Vitonen ja kutonen ovat aika samanlaisia koneita muutenkin.

    Comment


      #3
      Hatara muistikuva: Kyllä se pitäisi olla bolt-on.

      Valikoimaa kasvattavat myös kaasuöljyä voima-aineena käyttävien takatuuppari-Volvojen vaihdelaatikot. Niissä kun on käytetty VAG:n vitosia ja kutosia.

      Comment


      • #4
        No onko se laatikko käyny vai ei?

        Omassa autossa alkaa apukuskin paikalta kuulumaan niin kovaa huutoa kun on vauhti niin kovaa kun mennään kuivalla asvaltilla pitkää luisua että alkais varmaan olla aika vaihtaa autoo takavetoon. Että sais vähä luisun nopeutta alas...

        Ei vaan kiinostas audia pois vaihtaa eli ainut vaihto ehto on tehä audista takaveto.

        Minkä volvon laatikkoa sitä kannattas alkaa metsästämään? M90 ilmeisestikkin? Tuo LT laatikko ei varmaan ole kestävimmästä päästä, vai olenko kovin väärässä.

        onko missään sivuilla näkyny tuommoisia projekteja?

        Ja saako esim qualifeltä tai joltain muulta perään kestävämpää murikkaa???

        Comment


        • #5
          Otat etuvetarit irti ja hitsaat torsenin jumiin, sitten on takatuuppari. Ei tartte mitään uusia osia, palauttaminen nelikoksikin vaatii vain ehjän torsenipalikan.

          Itse kyllä näkisin fiksuimpana ratkaisuna sen hanttarin heittämistä pois siitä vierestä huutamasta...

          Comment


          • #6
            Jos se hanttari sattuu omistamaan puoli valtakuntaa niin kyllä se kuskikin voi olla yhtä hyvin lähtöuhan alla;)

            Comment


            • #7
              Sitä paitsi s2 avant ja "kuivalla asfaltilla pitkää luisua" saa jo aiheuttaa em. reaktion kenessä tahansa..

              Comment


                #8
                Kovemmat/kapeemmat/ja huonommalla pinnalla olevat nakit, ja jämäkämmällä alustalla taitaa saada otettua tota hanskasta kadonnutta nopeutta takasin päin

                Comment


                • #9
                  täytyypä sittenkin alkaa vaikka tosta alustan parantamisesta. Ja suunnittelemaan laatikon irrottamista.

                  Tällä hetkellä normi bilsteinit iskareina joissa ei taida olla jäykkyyden säätöä.

                  Mites se perä homma minkä auton perää siihen kannattas alkaa katella? Onko se LT:n perä kestävämpää tekoa kun on alunperinkin vain takavetoiseen suunniteltu ja meneeko mahdollisesti tonne audin perän kuorien sisään?

                  Tai voishan tota ensin testata mihin asti tuo perus perä kestää, kunhan hommaa vaan samanlaisen ehjän talliin valmiiks oottaamaan.

                  Jos vaikka joskus pääsis audilla driftinkin touhuihin mukaan. Oma 4wd luokka...

                  Comment


                    #10
                    Ennen kuin perä vakio perä särkyy menee nämä osat seuraavassa järjestyksessä:
                    1. ulommat vetonivelet
                    2. vetoakselit
                    3. perän laipat

                    Jos luisua pitää asvaltilla ajaa niin olet valinnut väärän kaluston.

                    Comment


                    • #11
                      tiedän kyllä tuonkin... valitettavasti...

                      Aluksi oli hakusessa ripeä neliveto talveksi jolla jättäis nää kaks vetoset, mutta sittenhän se mopo karkaa käsistä ja tässä sitä ollaan.

                      Ei haluais audia hävittää vaikka kyllä siitä luopuisin jos joku sen suhkot hyvään takavetoon vaihtaisi, mutta ei.

                      Haluaa polttaa kumia!!! Ja en usko että siihen ainoo ratkasu nyt olisi se auton vaihto. Itselle ei renkaiden vaihdon yhteydessä laatikon vaihto ja vetareiden laitto ole mikään ylitse pääsemätön este.

                      Vai onko se kylki edellä meno vain japanilaisten etu oikeus. Bemarilla tai fordilla on sitä hauskuutta mahdollisuus saada vain pieni pala. Jos saksalaisia atuoja tässä nyt vertaa.

                      Ja suoraan eteenpäin menohan on vain jenkkien hommaa...

                      Säälihän on sairautta ja jotkut jopa yrittää säästää bensaansa tankissa.

                      Comment


                      • #12
                        onnistuu se nelikollakin sudittelu, vaatii vain agressiivisempaa otetta, nimittäin samanlaisella asenteella itsekin tuossa kesällä masennuin hetken.

                        Comment


                          #13
                          Hieman ot:
                          Ihmettelen, että viritysosapuljuilla (apr jne.) ei ole tarjolla torsenin tilalle jotain muun tyyppistä keskitasauspyörästöä. Vois kuvitella, että esim. jonkinlainen planeettapyörästö ja pieni visco luistonrajoitin olis mahdutettavissa torsenin tilalle.

                          Comment


                            #14
                            http://anle.kuvat.fi/kuvat/Tauhkaa/diffi/ tossa olis päivitystä torsen osalle, pränikkä uudempi malli.

                            ABY koneen perässä on sellainen 15mm paksu "laippa" joka on koneen ja askin perässä, sillä on näppärä mallata istuuko joku aski/lohko, sellainen sullakin on, tai voin lainata/myydä sellaisen ni pääsee autoa rikkomatta hakemaan vaihtoehtoja. Mahtaakohan tollanen lt aski sitte kuinkakovin kestää?

                            Comment


                            • #15
                              Mitenkäs tuollainen mahtaa sitten toimia käytännössä?

                              Comment


                              • #16
                                No nyt hävis kuivat asvaltit varmaan vähäks aikaa onneks.

                                Harmi kun en ole kyseistä askia vielä purkanu niin ei oikeen hahmota mihin kohtaan laatikkoa tuo mötikkä sijoittuu?

                                Eli ilmeisesti ihan laatikon peräpäähänkö?

                                Täytyy tässä rueta osia haalimaan kasaan ja palata aiheeseen kun on osat kasassa auto osina.

                                Tässä tulikin jo kaikkiin kysymyksiin vastaukset joita etsin Kiitos siis siitä taas.

                                Comment


                                  #17
                                  Kyllä, torsen on aivan laatikon perässä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Onkos nuo 01e torsenit kaikki samanlaisia, eli vaihtokelpoisia keskenään? Olis muutamalla kympillä tuollainen kaupan, ja vois ostaa sen jos tulis jotain viritystä siihen tehtyä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      quattro takavedoksi

                                      Ei nyt nopiaa ainakaan löytynyt, että joku olisi puhunut tästä. Ihme sinänsä...

                                      Eli quattro takavedoksi. Olisiko mitään muuta vaihtoehtoa, kun hitsata jakolaatikko "torsen" lukkoon ja poistaa vetarit edestä?

                                      Itse ajattelin lähinnä sellaista ihanteellista hommaa, että saisi valita pienellä puuhastamisella kumpana nyt sillä haluaa ajaa. esim: poistamalla edestä vetarit, mutta kunhan saisi jättää tämän jakolaatikon hitsaamisen kokonaan pois.

                                      Kävi mielessä sellainen juttu, että jos hommaisi jotkut vetarit eteen. Vetäisi ne vaihdelaatikon juuresta melkein poikki ja tekisi vetarin akselin katkaistuun päähän laipan "niinkuin kardaanin laippa" jonka pulttaisi vaihdelaatikkoon kiinni, että etuperä olisi täten täysin lukossa " ei anna milliäkään periksi" molemmiille vetariille siis sama operaatio. Sitten jos haluaa takaisin nelivedoksi, poistaa custom vetarit edestä ja laittaa normit takisin ja taas saa ajaa nelivetoisena.

                                      En tiedä todellakaan mitkä olisi seuraamukset, mutta kaiken järjen mukaan väistämättä kaikki voima siirtyisi taakse ja tällöin ei tarvitsisi hitsata jakolaatikkoa? en tiedä olisiko mahdollista, mutta kysytään niin ei tartte miettiä.

                                      Omistan nykyään 01e 6-gang vaihdelaatikon ja 01a 5-lovisen vaihdelaatikon. Saako näistä torsenia viahdettua päittänsä?
                                      Viimeksi muokannut Tanehau; 19.3.2013, 10:40. Perustelu: 10:40

                                      Comment


                                        #20
                                        Eli niin että etuperä ei pyöri? Saattaisi torseni olla muutaman kilometrin jälkeen olla kasa metallipölyä. Aika iso olisi tuo akseleiden välinen pyörimisnopeuksien ero. On sulla kyllä uskomattomia ideoita kaikkine suritusnappeineen ja perien lukitsemimisineen. :)
                                        Taitaa torsenlaatikossa olla ainoat vaihtoehdot hitsaaminen tai sorvailla torsenin tilalle "spooli". Noissa vanhoissa junttilukkovehkeissä onnistuu kun keskilukko on kytkettynä ja vetareista edessä ulommat murrokset paikallaan. Näin tuli tuolla t85:llä ajeltua viime kesänä jonkun aikaa. Aika hauska laite kevytperäisenä:)
                                        Viimeksi muokannut Japi; 20.3.2013, 00:53. Perustelu: laalikko=laatikko

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joo, ideoita kyllä löytyy ja idioottimaisiaki semmosia paljon.

                                          Onko sulla tosta spoolista infoa antaa? ja onko mitään hajua mitä mahtaa maksaa 01e:n torsen käytettynä näin yhtä äkkiä. jos ostaas toisen sellasen ja junttaas sen hitsaamalla sitten lukkoon. Vai käykö ne 01e ja 01a torsenit keskenään toisiinsa?
                                          Viimeksi muokannut Tanehau; 19.3.2013, 12:40. Perustelu: 12:40

                                          Comment


                                            #22
                                            http://jhmotorsports.com/products/pi...tion_Chart.jpg

                                            Ainakin ton kuvan mukaan eroa näyttäisi olevan, että lienekkö sopii keskenään, en tietä..

                                            Comment


                                            • #23
                                              ilahduttavaa askartelun mallia,sanoisin. Mutta, eikö ois helpompaa ostaa se takaveto erikseen?

                                              Comment


                                              • #24
                                                bonus, No kuvan mukaan näyttää kyllä eroa olevan.

                                                repsa, minusta olisi hienompaa omistaa auto joka on vaihtoehtoisesti quattro talvisissa olosuhteissa ja kun kesä puhkee kukkaan pienellä modauksella autosta RetardWD, ku pitää päässä piellä nätyssä kulmassa :-)
                                                Viimeksi muokannut Tanehau; 19.3.2013, 23:05.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ihmetyttää nää eikös olis helpompaa kommentit.. Eikö olis kaikista helpointa vaan maata sängyssä kaiket illat töitten jälkeen? Tuskin kukaan on valinnut harrastaa autoja helppouden takia.

                                                  Tähänkin harrastukseen, kuten moneen muuhunkin asiaan elämässä pätee JFK:n kuolematon: "Not because they are easy, but because they are hard".

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    skuutti, veit sanat suustani!

                                                    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=66Zqayk-X7M"]http://www.youtube.com/watch?v=66Zqayk-X7M[/ame]

                                                    Onhan toi nyt säälittävän oloista, kun yks pyörä vaan jauhaa.

                                                    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=M5ckIA69aks"]http://www.youtube.com/watch?v=M5ckIA69aks[/ame]

                                                    Kun on saatu se jakolaatikko jökkihin pitää saada se perä myös kuten tuossa 90:ssä. Tiedä sitten onko vaan käytetty ihan 90:n omaa mekaanista perälukkoa. Tosi sulavan ja kevyen näköisesti 2.2t 90 RetardWD menee.

                                                    Mitä noita kenneth almin driftinkiä 4wd katsoo, on voimaan puutetta ihan liikaa alarekisterissä hänellä. Ja sen touhuis taitaa olla hinnat jo ihan kohdillaan (Eli todella kallista jo)

                                                    Kallista lystiä jos iha tuolta kaupan hyllyltä sitä tavaraa haluaa siihen autoon. Yli 2k euroa taitaa upota jakolaatikkoon ja perään ainakin mun tapauksessa.

                                                    Halvin keino ostaa toinen torsen jostaki tilalle ja hitsauttaa se jökkiin ja sitten hommata vaan toinen samanlainen perä ja hitsata sekin jökkiin. Kuulemma hitsi perät ei petä jos vaan hitsaaja tietää mitä tekee ja täten saa halvalla junttilukot autoon. Hinnassa säästää siinä, "mistä halvimmalla saa" vaihto perän ja vaihto torsenin :-)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Hitsiperät ei välttämättä petä mutta vetoakselit ym on sitten kulutustavaraa. Tää menee nyt vähän niin että harjoitellaan kalliilla leluilla ja ostetaan sitten loppujen lopuksi kunnon toimivia leluja vaikka ne maksaa vähän enemmän.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Mitä noita kenneth almin driftinkiä 4wd katsoo, on voimaan puutetta ihan liikaa alarekisterissä hänellä. Ja sen touhuis taitaa olla hinnat jo ihan kohdillaan (Eli todella kallista jo)
                                                        Niin no se on vähä mihin vertaa... A nelikko vaatii asfaltilla luisutteluun ihan snadisti enemmän voimaa kuin jokku vajaksi, ja B ellen väärin muista niin Almin autossa tais olla joku 800+ tehoa, niin ei sitä voida saada noin pienestä moottorista pihalle alarekisterin kärsimistä. Ja varmasti tuossakin on tuola alarekisterissä huomattavasti enemmän tehoa/vääntöä kuin normi perheautossa, mutta se kontrasti on vain niin suuri tuonne suurille tehoille, että näyttää mopolta.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          [ame="http://www.youtube.com/watch?v=dNbEXHnaMrk"]http://www.youtube.com/watch?v=dNbEXHnaMrk[/ame]

                                                          Löyty b5:sta vähän parempaa sideways actionia :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            [ame="http://www.youtube.com/watch?v=8lJBaIhfvrw"]http://www.youtube.com/watch?v=8lJBaIhfvrw[/ame]


                                                            On aika jäätävän näköstä ja varmasti tuntustaki ilman tota lukkoperää! :)

                                                            [ame="http://www.youtube.com/watch?v=URmA5uQcKJo"]http://www.youtube.com/watch?v=URmA5uQcKJo[/ame]


                                                            Kevyen näkösesti se näyttäisi menevän V8 alla :P
                                                            Viimeksi muokannut Tanehau; 1.9.2013, 11:00.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X