Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 tt s4 öljynkäry

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.7 tt s4 öljynkäry

    eli auton seistessä paikallaan tyhjäkäynnillä 5-10 min tulee pieni öljyn katku sisälle. mielestäni ongelma alkoi viimeisen öljynvaihdon jälkeen. kuitenkaan moottorista ei häviä öljyä mihinkään.
    onko kellään ollut vastaavia ongelmia tai ideoita mistä suunnasta alkaa asiaa tutkimaan?

  • #2
    Sama juttu, aina välillä pöllähtää öljynkatku. Öljyä ei katoa mihinkään.
    Jostain varmaan tiputtaa pikkasen pakosarjan päälle tms. ei tarvitse kuulemma tulla kuin yksi pikku tippa että se alkaa haista.

    Aikoinaan haisi enemmin, silloin syynä oli venttiilikopan tiivisteet. Niiden vaihtamisen jälkeenkin välillä käryää lievästi.

    Comment


      #3
      Joo nuo venttilinkopan tiivisteet on yksi yleinen paikka, se pääsee siitä helposti pakosarjan päälle. Toinen on nokkaketjun kiristimen alla oleva tiiviste, se on vähän pirullisempi vaihtaa. Katselemalla sinne oikean kannen takaosaan saatat nähdä jos se on märkä.

      Comment


      • #4
        Ja jos huollossa on läträtty öljyä ohi täyttöaukon, niin saattaapi sieltä jostain tippa pudota pakosarjalle. kannattaa ottaa korkin puoleinen muovi pois ja kurkata sen alle.
        Ite mähelsin viime talvena öljyä ohi korkin, ja kärytteli aika pitkään vaikka siivosin samoin tein

        Comment


        • #5
          Ihan sama vaiva. Itse kyllä kaatelin kerran öljyä suht reilusti ohi. Pitkään tuntuu käryvävän jos siitä kerrasta johtuu. Joskus oon heränny miettimään asiaa yöllä kello 4 :-) Hyvä tietää etten ole ainoa tuon öljynkäryn suhteen.

          Comment


          • #6
            Mulla kans sama onkelma mutta auto on sitä UR mallia.

            Tosin se on kyllä lotraillu sitä öljyä sinne niin kauan kuin se öljykello onn vuotanut, mutta kauanko se kärynnee siellä putkessa.??

            Comment


            • #7
              Mulla kans sama vika vaivaa päätä.. oon käyttänyt nosturilla ja yrittänyt etsiä mahdollisia öljyvuotoja mut mitään merkittävää ei ole löytynyt?? Ois kyllä mielenkiintoista tietää et mistä toi johtuu.

              Comment


              • #8
                Kaverin A6 bt:ssä oli samaa ominaisuutta ilmassa ja muistaakseni syyksi paljastui joku turbon öljyn kiertoon liittyvä tiiviste. Nyt voi kyllä omat viinan surkastuttamat aivoni muistaa väärinkin.

                Comment

                Working...
                X