se 18 heppaa tulee lastuttamalla, vapaavirtaussuodattimella ja saksalaisvalmisteisella rosteriputkistolla (katista taaksepäin) hinta koko satsilla muistaakseni 1200eur (asennettuna). Eli aika kallista muutaman hepan ja newtonin takia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaparin lastutus - todellista hyötyä?
Collapse
X
-
mti
-
mti
Kyseinen liike mikä ton virin tekee löytyy Vaasasta www.tmuukkonen.fi. Hyvää palvelua. Itte en ole asioinut muuta kuin kyselyn merkeissä, mut 4 työkaveria on tilannut sieltä audeihinsa osaa ja olleet tyytyväisiä. Voi olla muitakin firmoja ja varmasti onkin, mutta toi ainakin tekee. Googleta, vertaile ja kilpailuta. Hinnat putoo kummasti kun soittelee pari kertaa samaan paikkaan ja kertoo millaisia kilpailukykyisiä tarjouksia on muualta saanut.
Comment
-
hämy78
Jos tehoja haluat turbottomaan autoon, niin kyllä ainut vaihtoehto on remmiahdin. Kallis homma että saa liikenteeseen(kiitos Suomen valtio), mutta tehoja tulee. Itellä oli ennen 3 L Omega, kyselin remmiahdinta, ja hinnaksi olis tullu noin 10000 ?. Tuli vaihdettua auto sitten turbolliseen:)
Comment
-
mti
Kyllä noi 2.8:n 174hp talvella riittää kivasti liikuttamaan varsinkin jos nelikko. Rakentaa vaikka simonsista tai marteliuksesta halvan putkiston katilta taakse niin ääntä ainakin löytyy...tuntuu (kuulostaa) ainakin että tehoja on enemmän ja kiinnittää huomion mukavilla murinoilla ;) Itte en ainakaan aio alkaa rahojani lelulastuihin. Mieluummin rahat tekniikan huoltamiseen niin voi ajella tyytyväisenä ja saa hyvät yöunet.
Comment
-
Niin no etuvetohan tää mun audi on.. mutta en tietenkään talveksi niitä heppoja halua vaan just kesäksi ja kuiville keleille. Tota ääntä pitävää putkistoa en aijo hankkia, mun mielestä äänen pitäis tulla moottorista morinänä (kuten V8) eikä pakoputkesta :D. Ja muutenkin pitkillä matkoilla kovat äänet putkistosta ei ilostuta.
Comment
-
-
Kyllä se on just sitä jorinaa. Vaikea on kuvitella, että vapariin, olkoonkin sitten v8 4.2, tulisi 30 hepoa lisää.
No, anyways, laitoin kyselyä eräälle firmalle joka noita tekee Suomessa. Kysyin juurikin että onko tuo tehonlisäys tosiaan mahdollinen, ja sisältyykö hintaan "dynotus" ja rahat takaisin, jos ei luvattua lisäystä.
Comment
-
Kyllä vapariin saa 10% tehoa lisää eli kiihdyttäessä lambda menee 0,9:ään eikä sytytys niin myöhäiselle kuin aikaisemmin. Myös imusarjan pituutta voidaan muuttaa lyhyemmille matalammilla kierroksilla ( parantaa kiihtyvyyttä). Todellisuudessa lambdaa ei kiihdyttäessä käytetä vaan seos säädetään tuloilman mukaan. Jokainen voi testata vaikutusta laittamalla moottorin lämpötila-anturin väliin potikan, ko. anturi ohittaa muut anturit ja näin sillä voi rikastaa seosta ( voi käyttää vain, kun moottori on lämmin).
Comment
-
Mulla ois ford mondeo 2.5 v6 rs vm 99 mitenka tuohon jotai pikkupiristysta sais? vakiona se 170hv
Mulla ois Ford Mondeo 2.5 V6 RS vm 99. Miten tuohon saisi jotain pikkupiristystä? Vakiona siinä on 170hv.Viimeksi muokannut okkim; 12.6.2008, 11:04. Perustelu: Ja harjoitellaan sitä oikeinkirjoitusta vaikka tähän tyyliin
Comment
-
-
-
-
Voisin kokeilumielessä tehdä yhden V8/urS4/6 4.2 V8:n, jos jotakuta moisen omistajaa kiinnostaa. Auton omistaja hommaa itsensä autoineen Lappeenrantaan sovittuun aikaan ja kustantaa dynon. Softan teen mielenkiinnosta ilman korvausta ja sen saa tietysti pitää. Ainakin kulutusta pitäisi kaiken järjen mukaan saada alas eikä se tehokaan varmaan laske :)
Auton oltava manuaali, että saadaan penkkitulokset ajettua. YV:llä yhteyksiä.
Comment
-
Yhden vaparin tiedän mihin saa lastulla 30-40 heppaa ja se on Volvon 2.4 140hv vapari, koska tuo 140hv on ns."kuristettu versio" 170hv versiosta. Noiden kahden erona ainoastaan softa...mitään mekaanista eroa ei ole noiden kahden version välillä.
Varmaan ainoita vapareita, joissa tuo viritys oikeasti kannattaa ja saa edes jotain vastinetta rahalle.
Comment
-
Uhraudutaanpa foorumin alttarille: tuli laitettua UPsoluten softa 2.0 vapariin. Valinta tehtiin kahden valmistajan, ruotsalaisen T.M.Chiptuning ja itävaltalaisen UPsoluten välillä, sillä aika harvassa ovat nuo pajat joilta softaa vapariin ylipäätään löytyy.
Auto on jokapäiväisessä käytössä ja matka-ajoa tulee jonkin verran vuosittain. Alle 400 euron hinta ohjelmistopäivityksestä oli kuitenkin sen verran edullinen, että päätin kokeilla mitä tapahtuu. Ja jos ei olisi tyydyttänyt, olisi palautettu rahat ja vanha softa takaisin. Kalliimpaa softaa en olisi edes harkinnut vaparin nimellistä hyötysuhdetta ajatellen, enkä lähde edes vertaamaan ahdettuihin tyyliin: käytettyä euroa/hevonen.
Vanhan softan imutus ja uuden uppaus oli nopea operaatio OBD-portin kautta, ja lisäksi pyysin alkuperäisen softan talteen myös omalle USB-tikulle.
Moottorin luonne muuttui uudella softalla oleellisesti: reagointi kaasuun on nopeaa ja terävää, kun puolestaan vanhalla softalla "piti kerätä kierroksia" - ikäänkuin vauhtipyörä olisi sanellut millä kierrosluvulla mennään. Mikään rakettihan tuo ei ole eikä tule olemaan, mutta aiempi nuhaisuus on nyt tipotiessään. Vääntöäkin on tullut aavistuksen verran lisää, ja se tuntuu tasaisesti koko kierrosalueella. Etenkin kierrosten noustessa moottori kukkuu varsin iloisesti ja ohitustilanteissa on nyt kaivattua reippautta. Polttoaineenkulutus on normaali, ellei jopa hieman laskenut kun on 98:sia tankissa.
Paperilla ei päivitettyä suorituskykyä vielä ole, vaan siihen saakka mennään jo aiemmin mainitun placebo-efektin turvin. Dyno-laput haetaan seuraavan muutoksen yhteydessä, ja EHKÄ sen jälkeen voisi harkita jopa mittausta jonkin sortin kiihtyvyysmittarilla niin uskaltaa kirjoittaa tähän ketjuun vielä uudestaankin.
Comment
Comment