Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaparin lastutus - todellista hyötyä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    se 18 heppaa tulee lastuttamalla, vapaavirtaussuodattimella ja saksalaisvalmisteisella rosteriputkistolla (katista taaksepäin) hinta koko satsilla muistaakseni 1200eur (asennettuna). Eli aika kallista muutaman hepan ja newtonin takia.

    Comment


    • #32
      Joo aika hintavalta kuulostaa, mutta toisaalta auton vaihdoskaan ei tällä hetkellä ole mielessä ja millä muulla autosta saisi edes ton verran irti jos pyöritään samassa hintaluokassa? Varsinkin kun ei omaa tallia ole ja itse en osaa moottorille mitään tehdä..

      Comment


        #33
        Kyseinen liike mikä ton virin tekee löytyy Vaasasta www.tmuukkonen.fi. Hyvää palvelua. Itte en ole asioinut muuta kuin kyselyn merkeissä, mut 4 työkaveria on tilannut sieltä audeihinsa osaa ja olleet tyytyväisiä. Voi olla muitakin firmoja ja varmasti onkin, mutta toi ainakin tekee. Googleta, vertaile ja kilpailuta. Hinnat putoo kummasti kun soittelee pari kertaa samaan paikkaan ja kertoo millaisia kilpailukykyisiä tarjouksia on muualta saanut.

        Comment


          #34
          Kuten usein jo todettua, vapareita ei taskurahoilla voi virittää. Todellinen piristyminen lastulla taitaa jäädä lähinnä vain mielikuvituksen tuotteeksi.

          Comment


          • #35
            Kovasti samaa mieltä edellisen kanssa. Kannattaa käyttää enemmin vaikka nuo rahat kunnon talvirenkaisiin, jos niitä ei entuudestaan ole.

            Comment


              #36
              Jos tehoja haluat turbottomaan autoon, niin kyllä ainut vaihtoehto on remmiahdin. Kallis homma että saa liikenteeseen(kiitos Suomen valtio), mutta tehoja tulee. Itellä oli ennen 3 L Omega, kyselin remmiahdinta, ja hinnaksi olis tullu noin 10000 ?. Tuli vaihdettua auto sitten turbolliseen:)

              Comment


                #37
                Turbo tai remmiahdin, molemissa tapauksissa kyse ei tietenkään ole enää ahtamattomasta koneesta.

                Comment


                  #38
                  Kyllä noi 2.8:n 174hp talvella riittää kivasti liikuttamaan varsinkin jos nelikko. Rakentaa vaikka simonsista tai marteliuksesta halvan putkiston katilta taakse niin ääntä ainakin löytyy...tuntuu (kuulostaa) ainakin että tehoja on enemmän ja kiinnittää huomion mukavilla murinoilla ;) Itte en ainakaan aio alkaa rahojani lelulastuihin. Mieluummin rahat tekniikan huoltamiseen niin voi ajella tyytyväisenä ja saa hyvät yöunet.

                  Comment


                  • #39
                    Niin ja jos ei oo nelikko niin eipä sillä talvikeleillä mihinkään pääse vaikka tehoja ois kuinka. Jos ne talvikelit ny joskus tulis. Keväällä vois kattoo sitten jos tehoja sais jostain lisää.

                    Comment


                    • #40
                      Niin no etuvetohan tää mun audi on.. mutta en tietenkään talveksi niitä heppoja halua vaan just kesäksi ja kuiville keleille. Tota ääntä pitävää putkistoa en aijo hankkia, mun mielestä äänen pitäis tulla moottorista morinänä (kuten V8) eikä pakoputkesta :D. Ja muutenkin pitkillä matkoilla kovat äänet putkistosta ei ilostuta.

                      Comment


                      • #41
                        Onkohan tuo pelkkää jorinaa:

                        http://www.upsolute.com/index.php?op...=2&id_model=11

                        Comment


                        • #42
                          Kyllä se on just sitä jorinaa. Vaikea on kuvitella, että vapariin, olkoonkin sitten v8 4.2, tulisi 30 hepoa lisää.

                          Toki jos ylimääräistä rahaa on takataskussa, niin kaikkeahan kannattaa kokeilla. Voit sitten kertoa meille, miten auto muuttui! ;)

                          Comment


                          • #43
                            Kyllä se on just sitä jorinaa. Vaikea on kuvitella, että vapariin, olkoonkin sitten v8 4.2, tulisi 30 hepoa lisää.
                            Samaa mieltä olen itsekin ollut tuosta vaparin tehon lisäämisestä ohjelmoinnilla. Tuntuu vaan oudolta että voivat/kehtaavat luvata tuollaisia..

                            No, anyways, laitoin kyselyä eräälle firmalle joka noita tekee Suomessa. Kysyin juurikin että onko tuo tehonlisäys tosiaan mahdollinen, ja sisältyykö hintaan "dynotus" ja rahat takaisin, jos ei luvattua lisäystä.
                            Viimeksi muokannut KuiKelo; 12.6.2008, 00:22. Perustelu: "Typo"

                            Comment


                            • #44
                              Sitten kun näen ennen ja jälkeen dynolapun, uskon että vaparia voi virittää lastulla.

                              Enemmän haiskahtaa myyntipuheelta...nyt 325i:stä 192->205hp vain 499€ =)

                              Comment


                              • #45
                                Kyllä vapariin saa 10% tehoa lisää eli kiihdyttäessä lambda menee 0,9:ään eikä sytytys niin myöhäiselle kuin aikaisemmin. Myös imusarjan pituutta voidaan muuttaa lyhyemmille matalammilla kierroksilla ( parantaa kiihtyvyyttä). Todellisuudessa lambdaa ei kiihdyttäessä käytetä vaan seos säädetään tuloilman mukaan. Jokainen voi testata vaikutusta laittamalla moottorin lämpötila-anturin väliin potikan, ko. anturi ohittaa muut anturit ja näin sillä voi rikastaa seosta ( voi käyttää vain, kun moottori on lämmin).

                                Comment


                                  #46
                                  Vanhempaa vaparia voi ihan hyvin optimoida. Tuoreemmat (about tämän vuosituhannen pelit) on sen verran fiksuja vehkeitä jo että niiden kanssa ei mahda mitään huomattavaa saada aikaiseksi.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Mulla ois ford mondeo 2.5 v6 rs vm 99 mitenka tuohon jotai pikkupiristysta sais? vakiona se 170hv

                                    Mulla ois Ford Mondeo 2.5 V6 RS vm 99. Miten tuohon saisi jotain pikkupiristystä? Vakiona siinä on 170hv.
                                    Viimeksi muokannut okkim; 12.6.2008, 11:04. Perustelu: Ja harjoitellaan sitä oikeinkirjoitusta vaikka tähän tyyliin

                                    Comment


                                      #48
                                      Meinaatko että tällä foorumilla olis paljokin tietoa foordien virittämisestä?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Mustikkamummo, oliko tuo vitsi? =D

                                        Comment


                                          #50
                                          Noh noh eipäs olla noin jyrkkiä. Veikkaan että PIRISTÄÄ monenkin foorumilaisen päivää kun ajaa puristimeen ja ottaa valokuvan tänne :)

                                          Comment


                                          • #51
                                            Paikkoja ketka lastuttaa vapari koneita?

                                            Comment


                                              #52
                                              Noh samat pajat jotka nyt muutenki virittää
                                              Hariselta ja Karalalta varmaan löytyy konsteja.
                                              Sit on tietty Kosunen

                                              Comment


                                                #53
                                                ST 220 Mondeosta lastulla ja putkistolla lupaavat 250 hp. Eli 24 hp lisää. Vakiona 226. Ja tuntuu jo vakionakin olevan enemmän voimaa, mitä valmistaja lupaa.

                                                En ole mitannut, joten en päätäni pantiksi laita :)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Huomaako tuollasita 15hv ja 20nm tehoja sitte?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Vaikutus ehkä enemmän psykologinen.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Voisin kokeilumielessä tehdä yhden V8/urS4/6 4.2 V8:n, jos jotakuta moisen omistajaa kiinnostaa. Auton omistaja hommaa itsensä autoineen Lappeenrantaan sovittuun aikaan ja kustantaa dynon. Softan teen mielenkiinnosta ilman korvausta ja sen saa tietysti pitää. Ainakin kulutusta pitäisi kaiken järjen mukaan saada alas eikä se tehokaan varmaan laske :)
                                                      Auton oltava manuaali, että saadaan penkkitulokset ajettua. YV:llä yhteyksiä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Yhden vaparin tiedän mihin saa lastulla 30-40 heppaa ja se on Volvon 2.4 140hv vapari, koska tuo 140hv on ns."kuristettu versio" 170hv versiosta. Noiden kahden erona ainoastaan softa...mitään mekaanista eroa ei ole noiden kahden version välillä.

                                                        Varmaan ainoita vapareita, joissa tuo viritys oikeasti kannattaa ja saa edes jotain vastinetta rahalle.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Tuossakin tapauksessa kuulemma se aito 170hv versio vetää laajemmalla alueella paremmin kuin piristetty 140hv, vaikka siihen tulee n. 180hv.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Olen yhden b6 s4:sen ohjelmoinut.
                                                            Eipä siihen mitään merkittävää tapahdu.
                                                            Rajoittimen saa pois.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Uhraudutaanpa foorumin alttarille: tuli laitettua UPsoluten softa 2.0 vapariin. Valinta tehtiin kahden valmistajan, ruotsalaisen T.M.Chiptuning ja itävaltalaisen UPsoluten välillä, sillä aika harvassa ovat nuo pajat joilta softaa vapariin ylipäätään löytyy.

                                                              Auto on jokapäiväisessä käytössä ja matka-ajoa tulee jonkin verran vuosittain. Alle 400 euron hinta ohjelmistopäivityksestä oli kuitenkin sen verran edullinen, että päätin kokeilla mitä tapahtuu. Ja jos ei olisi tyydyttänyt, olisi palautettu rahat ja vanha softa takaisin. Kalliimpaa softaa en olisi edes harkinnut vaparin nimellistä hyötysuhdetta ajatellen, enkä lähde edes vertaamaan ahdettuihin tyyliin: käytettyä euroa/hevonen.

                                                              Vanhan softan imutus ja uuden uppaus oli nopea operaatio OBD-portin kautta, ja lisäksi pyysin alkuperäisen softan talteen myös omalle USB-tikulle.

                                                              Moottorin luonne muuttui uudella softalla oleellisesti: reagointi kaasuun on nopeaa ja terävää, kun puolestaan vanhalla softalla "piti kerätä kierroksia" - ikäänkuin vauhtipyörä olisi sanellut millä kierrosluvulla mennään. Mikään rakettihan tuo ei ole eikä tule olemaan, mutta aiempi nuhaisuus on nyt tipotiessään. Vääntöäkin on tullut aavistuksen verran lisää, ja se tuntuu tasaisesti koko kierrosalueella. Etenkin kierrosten noustessa moottori kukkuu varsin iloisesti ja ohitustilanteissa on nyt kaivattua reippautta. Polttoaineenkulutus on normaali, ellei jopa hieman laskenut kun on 98:sia tankissa.

                                                              Paperilla ei päivitettyä suorituskykyä vielä ole, vaan siihen saakka mennään jo aiemmin mainitun placebo-efektin turvin. Dyno-laput haetaan seuraavan muutoksen yhteydessä, ja EHKÄ sen jälkeen voisi harkita jopa mittausta jonkin sortin kiihtyvyysmittarilla niin uskaltaa kirjoittaa tähän ketjuun vielä uudestaankin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X