Mahtaako kellään olla kokemuksia kyseiseen autoon saatavista viriputkista? Ottaisin mielelläni vastaa kommentteja eri valmistajien putkistoista: ääni, istuvuus/sopivuus, sisämelu, laatu, hinta, yms. Itse olin ajatellut apr :n tuotetta
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Putkisto 2.0 TFSI
Collapse
X
-
Kyseiseen koneeseen liittyen: Tarvisi saada turbon äänet kuulumaan. Vakionahan turbo ei tässä koneessa annan itsestään minkäänlaisia ääniä, auttaako vaivaan muu kuin uusi blow off venttiili? Mistä näitä voisi kysellä asennuksen kanssa etelä suomesta? (auto a4 avant 2.0tfsi quattro)
Comment
-
-
Carbonion cold air intake-paketilla saa kyllä turbon huokailun varsin selkeästi kuuluviin
http://goapr.com/Audi/products/intak...onio_b7a4.html
Comment
-
Onko mitään järkeä vaihtaa kyseiseen autoon esim. http://verkkokauppa.harline.com/fi/P...0233?offset=90
putkistoa? Eli kyseessä on -06 2.0Tfsi 204tkm. ajettu 220hv vakio peli. Ja mitä voisi putkistossa olla kun kiihdyttäessä takaapäin kuunneltaessa kuluu pärinää, samanlaista kuin pentuina laitettiin pyöriin pyykkipojalla pahvin palaset kiinni jotka sitten räpättii pyörän pinnoissa? Tarkotuksena ei ole saada huipputehoja ja/tai ääniä. Olen melko huono näitten asioiden kanssa niin selitykset mieluiten sillälailla että tyhmäkin ymmärtää :)
Comment
-
Vieras
Jos ei ole tarkoitus saada ääntä eikä tehoa, niin mitä sitten? Tuon ikäisen auton putkisto on yleensä vielä täysin käyttökunnossa.
Vastaa siis ettei ole järkeä.
Comment
-
Virallinen nimi: Harline Oy
Y-tunnus: 21648404
Toimiala: Moottoriajoneuvojen osien ja varusteiden vähittäiskauppa (pl. renkaat) (TOL: 45321)
24.08.2011 Konkurssisuhde Yrityksellä 2164840-4 konkurssisuhde yritykseen 2424983-9.
Y-tunnus: 2424983-9
Toiminnan lakkaaminen Toiminta lakannut 20.03.2014
Simonssia saa vaikka Marteliukselta, mutta ääntähän siitä kyllä lähtee.
Comment
-
Todella huonosti muotoilin ton kysymyksen. Onko järkee laittaa tommosta putkistoa kun auto on vakio? Ja jos vaihtaa pitääkö muuttaa jotain? Eli tarkoitus ei ole "virittää" autoa mutta lisätehot ei ole pahitteeksi. Ja kuinka paljon ne äänet tulisi nousemaan jos vaihtaa? Lyhyesti sanottuna mitä hyötyä / mitä haittaa ja onko 660€ arvonen?
Comment
-
Mitä on näitä putkistoja kuunnellu kavereiden ja omien vessojen suhteen niin jos ottaa tommosen putkiston ja haluaa ääntä sitä saa halutessaan.
Esim. 1 edellinen fr ibiza oli turbon jälkeen avarrettu koko putkistoa vähän ja jätetty resonaattorit ja katalysaattori pois. Miltecin turbo back system non resonated.Niin ääntä oli täys kaasulla ja osa kaasulla ajaessa riittävästi että kaverit kuuli puolen kilsan päähän kun lähestyin heitä. Ja eivät olleet sellaiset perua amis pärinät vaan kuulosti hyvältä.
Esim2. Kaverin leon cupra 2.0tfsi koneella oleva on varustettu vastaavalla paketilla kuin ibiza mutta tästä löytyy resonaattorit. Ääni maailma normi ajossa kuin vakiossa, mutta kun kaasun painaa pohjaan äänet muuttuvat mureammaksi ja suihkukonemaiseksi.
Esim3. Skoda octavia rs 2.0 tfsi varustettuna bsr cat-back putkistolla jolla saavutettu vain hitusen matalemmat äänet autoon ei oikeastaan mitään muuta eroa vakioon
Minun mielestä jos haluat vain vähän muokata ääniä matalemmaksi niin vaihtaa viimisen vaimentajan vapaammin virtaavaksi. Uskoisin että on edullisempi ratkaisu kuin nuo edellä mainitut joiden hinta haitari on alken n.500-2000€ tehoja jos et softaa enempää aio koskaan nostaa niin en lähtisi putkistoa vaihtelemaan. Koitat etsiä sen räminän aiheuttajan siitä vakio putkistosta ja eliminoi se :D
Comment
-
Omaani (A4 2002 1.8t) asennettiin Simonssin vastaava jota myös myydään muilla merkeillä (kuten tuossa yllä esimerkki 3:n BSR) kun esim. googlaa tuolla Harlinen sivulla olevalla koodilla 044DH5R. Tuotteen laatu on hyvä ja materiaali rosteria joten luulisi olevan kestävä. Kuitenkin jos autoon on tarkoitus vaihtaa vain putkisto eikä tehdä muuta "viritystä", niin ainoa saavutettava lisäarvo tuossa varmaan on nuo suuret putkenpäät. 2.0TFSI:ssä taitaa olla pakoputken halkaisijakin ~sama kuin tuossa Simonssissa. Siinä tosin läpivirtaavat vaimentimet. Ei tuon ääni paljoa vakiosta eroa, hieman matalampi mutta ei kyllä esiinny mitään ylimääräisiä sirinöitä yms.
Comment
-
Myös mulla oli aikoinaan A4 B7:ssa BSR:n (Simonssin) putkisto, vieläpä turbolta lähtien. Siinä oli lastu ja vaihdoin koko putkiston tukemaan sekä viritystä että parantamaan hiukan äänimaailmaa. Tosin Simonssin putkiston kanssa äänimaailma muuttuu hyvin "herrasmiesmäisesti", kuten aikaisemmissa viesteissä on jo todettu, joten mitään huomionherättäjää sillä ei saa aikaiseksi. Hinta-laatusuhteeseen olin tyytyväinen.
Comment
-
Onkos täällä kenelläkään kokemuksia putkistoista tollaseen 8P S3:een? Pitäs uutta koko putkistoa ettiä ja vahvimpina ehdokkeina on tällä hetkellä joko Milltekki tai sit Cobra.
Edellisessä autossa oli Milltekin catbäkki ja siihen olin ihan tyytyväinen mutta hinta ton ässän kohalla on Milltekin ja Cobran välillä se 400-500e niin jos jollain ois tosta Cobrasta kokemuksia tai jostain muusta niin vois kirjotella :)
Comment
-
Mulla on Cobran putkisto. Turboback katilla ja yhdellä vaimentimella. Äänet ei ole hiljaiset, mutta ei sisään nyt välttämättä liian lujatkaan. Nämä on toki niin tulkintakysymyksiä, joten se on jokaisen omassa harkinnassa ottaako myös keskivaimentimen pakettiin mukaan. Millään kierrosalueella ei kuitenkaan häiritsevää resonointia tule kabiiniin "pintakaasulla" ajaessa.
Laatu on hitsaussaumoista ja istuvuudeltaan ainakin minulle riittävää, ei siis ongelmia sovituksessa. Sen sijaan pakoputkitahnaa sai käyttää aika reilusti että putkesta sai tiiviin niillä pilipali klemmareilla jotka putken mukana tuli. Ahtoputkia kyseisillä parikiristimillä toki saa tiiviiksi, mutta metalli metalli liitokseen en itse moisia ihan ensimmäisenä käyttäisi. Liitokset on siis toteutettu ns muhviliitoksin ja liitoksia on muutenkin vähän turhan paljon, ilmeisesti saman putken eri osaset sopii moniin muihinkin autoihin ja ainakin yksi noin 5cm putkenpätkä oli paketissa mukana (yksi ylimääräinen mahdollinen vuotava liitos lisää). Ekalla yrityksellä ilman tahnaa jäi vuotamaan, kuten myös toisella kerralla selkeästi liian vähän...kolmas kerta toden sanoi.
Katsastus konttorilla tuskin tulee läpäisemään päästömittausta. "Suoraan motarilta" pakokaasumittaukseen. 4min kierrätyksen jälkeen kerran mittarissa vilahti melkein 0,1s ajan lailliset päästölukemat.
Comment
-
Eiköhän noissa eroa ole, jos valmistaja ei sitä lupaa molempiin käyvän. Itse en ainakaan ostaisi, mikäli valmistaja väittää ettei sovi ristiin manuaalin ja automaatin kanssa.
Putkiston kannatin on vaihteiston kyljessä kiinni, joten manuaali- ja automaattilaatikko vaativat erilaiset putket, johtuen laatikon erilaisesta muodosta. (automaattilaatikko fyysisesti leveämpi)
Comment
-
Löysin tämmösen. Onko kokemuksia?
http://www.ebay.com/itm/Stasis-Audi-...item3a8d0609da
(kotisivu)
http://www.stasisengineering.com/products/exhaust
Doc-Powerilta kyselin kaikenmoista ja BSR Cat-back oli ainoa sopiva. Ei vaan oikein kiinnosta BSR putket. Mietin vaan miksei sitä Milltekin manuaaleihin sopivaa putkistoa vois vähän modata käymään tipin kanssa?!
Comment
Comment