Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä laatikkoöljyä (5v man) 1.9TDI koneen yhteydessä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Mitä laatikkoöljyä (5v man) 1.9TDI koneen yhteydessä

A4 1.9TDI -02, moottorikoodi AWX, laatikon koodia ei ole tähän hätään saatavilla. Ajattelin vaihdattaa laatikkoöljyt vaikka periaatteessa niitä ei valmistajan puolesta tarttis vaihtaakaan. tuntuu tuo vaihtaminen kylmänä pikkaisen nihkeälle (eikä alkava talvi helpota tilannetta)... Toisaalla täällä keskustallaan 1.8T koneen laatikkoöljyistä, onko niillä eroa 1.9TDI:ssä? Ainakin laatikko joutuu huomattavasti kovammalle rasitukselle, etenkin lastutettuna.

1.8T:hen on suositeltu ainakin Mobil VS200, Castrol TAF-X , RedLine MT-90.

http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...aatikko+%F6ljy

Nuo samat öljyt käy myös sinne tiiselin laatikkoon.

Comment

oukkidoukki, kiitoksia. Mistähän sitä kannattaisi lähteä ostamaan, ei ainakaan Audilta. Kertoivat nimittäin juuru mulle että hyllystä löytyy hintaan 28.80? / l! Tilavuus 2.25l eli pitäisi tietysti 3 litraa sitä silloin hankkia = 86.40?!!!

Tietenkään Audi ei kertonut öljyn specsejä sen tarkemmin että hakisin heidän hyllystä...

Comment

Jos vaihdatat öljyt jossain liikkeessä niin sitten sun ei tarvitse maksaa tosta ylijäävästä 0,7litrasta mitään. Just hain auton laatikkoöljynvaihdosta Evacar/rajatorpasta. Öljyä laskutettiin 2,3litrasta ja työtä 0,6 tuntia. Yhteensä koko lysti maksoi 107,04€. VW öljyt laittoivat laatikkoon joka oli samanhintaista kuin marmoritiskillä. Mulla on juuri samanlainen auto kuin Miikalla. Palvelu Evacarissa oli hyvää.

Comment

no mä vaihdatan öljyt yhdellä tuttavalla, joka tekee autoon muutenkin remonttia samalla. Pitänee ostaa tarvikeliikkeestä specsit täyttävää öljyä, ainakin Fixus myy Castrol TAF-X 75W-90, mikä täyttää normit API GL-4+, VW 501.50 (tämä tieto Castrolin sivilta). Tosin Fixuksen hintaa en tiedä mutta ei voi olla marmoritiskiä kovempi. Tai enpä tiedä kun heiltä saa varmaan sen 3l pänikän...

Olen Evacarissa jossain Olarissa vaihdattanut edelliseen Audiini joskus takajarrusatulan. Palvelu oli erittäin hyvää ja kilpailukykyisen hintaan :)

Comment

Tuo TAF-X maksaa jotain 16-19 euroa/litra. Mobil VS200 jotain 15-16 euroa/litra.

Comment

Working...
            X