Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6:n outo käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S6:n outo käyntihäiriö

    Elikkä S6 4.2 -02 vaivaa ihmeellinen vika mihin ei olla löydetty aiheuttajaa.

    Kun auto kylmänä käynnistetään niin noin 1 minuutin kuluttua käynnistyksestä rupeaa kone täristämään ja moottorinkuvavalo vilkkumaan. Vaiva menee ohi kun kone sammutetaan ja käynnistetään uudelleen (joskus vaatii muutaman kerran käynnistämisen ja muutaman minuutin odottelun).

    Huollossa on käynyt ilmi että kone käy häiriön aikana 7 pytyllä ja aina yhdessä sylinterissä(nr.7) on sytytyshäiriö, mikä näkyy myös vikakoodeissa!

    Auto oli huollossa tutkittavan 4:n päivän ajan tällä viikolla ja lähes kaikki testattiin, eikä vikaa vaan löytynyt, vaikkakin häiriö ilmeni myös huollossa monta kertaa. On vaihdettu uusi ilmamäärämittari, vaihdettu tulpat, mitattu lähes kaikki sähköpuolelta, vaihdeltu puolia ristiin rastiin, testattu bensan painepuoli jne. Koneen puristukset ja ohivirtaukset on myös kunnossa. Auto siis toimii moitteetomasti ilman tätä harmittavaa vikaa. Tuntuu kyllä että vaiva pahenee koko ajan eli aluksi vaiva ilmeni joskus harvoin kylmänä käynnistäessä ja meni heti koneen sammutuksella ja käynnistyksellä ohi.

    Olisko kellään ehotuksia?

    #2
    Voiskos olla suuttimessa vika?

    Comment


      #3
      Suuttimetkin piti käydä läpi, kun soittelin huoltoon päivittäin, niin aina selvitettiin seuraavaa mahdollista vian aiheuttajaa. Kuulemma eivät ole koskaan aikaisemmin kyseiseen vaivaan törmänneet, ja kovasta selvitelystä huolimatta vika ei vaan selvinnyt! Elikkä tuosta 4 päivän huoltokäynnistä ei ollut mitään hyötyä.

      Nyt tarttiskin kipeesti apuja siihen mistä tuota vikaa rupeis hakemaan!

      Comment


        #4
        Kyllä minäkin suutinta huutaisin, varsinkin jos vikana on ollu "misfire". Eli varmistaisin että suuttimet tai edes 7 sylinterin suutin olisi varmasti testattu.
        Tuohan on sinällään helppo testata että vaihtaa 7 suuttimen jonkun toisen suuttimen kanssa ja katsoo vaihtaako vika sylinteriä. Ei pitäisi mennä tuohon testaamiseen kuin pari tuntia maksimissaan, ei neljää päivää :)

        Comment


          #5
          Täytyy varmistaa vielä tuo suutinhomma, mut olen aikalailla varma että tuo tarkistettiin, koska muistaakseni huollossa epäiltiin yhtenä juuri yhtenä tuota suutinongelmaa.

          Koko aikaa (4pv) ei autosta vikaa luonnollisesti haettu koska aikaa oli varattu autolle alunperin yksi päivä ja selvittelivät sitten aina kerittäessä.
          Sieltäpäin nostettiin lopuksi niinsanottuna kädet pystyyn. Viimeisenä epäilynä oli venttiilien karstoittuminen. Nyt on sitten laitettu Fortet öljyn sekaan ja katsotaan kun ajelen jonkin verran, niin auttaisiko tuo.

          Comment


          • #6
            Auto oli huollossa
            Merkkihuollossa vai missä?

            Comment


              #7
              Varmistin asian elikkä suuttimetkin on käyty läpi, vaihdeltu paikasta toiseen, silti häiriö on aina seiska pytyssä.
              Kaikki on suurinpiirtein testattu, rupeaa siis näyttämään siltä että vian on pakko olla kannen/nostimien puolella, koska autossa lämpimänä ei koskaan kyseistä vikaa ilmene. Liittyisikö jotenkin öljyn lämpeämiseen ja liikkuviin osiin esim. nostimet....? Joku näistä tietävä vois kommentoida!

              Tietotaitoa pitäisi huoltopaikasta löytyä, elikkä paikka on LMS. Muuten olenkin ollut erittäin tyytyväinen LMS:ään ja eiköhän se vika tuolla selviä jos jossain! Auto on taas ajossa ja seuraavalla kerralla sitten kantta auki jossei jollakin täällä olisi samanlaisia kokemuksia/parempaa tietoa!

              Tähdennetään nyt vielä tuota huoltoon kulunutta aikaa. Itse nimenomaan halusin auton jäävän lisätutkimuksiin kun vikaa ei yhden työpävän aikana löytynyt. Tutkivat sen jälkeen kun muilta töiltään ehtivät!

              Comment


                #8
                Jaa no jos LMS niin sitten voidaan spekulointi täällä lopettaa heti suoraan. Jos olisi ollut nk. nyrkkipaja niin sitten olisi keskustelua voitu jatkaa :)

                Comment

                Working...
                X