Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3B:n Rallatus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3B:n Rallatus

    Mikähän mahtaa olla, kun kylmänä käynnistää koneen niin kuuluu semmoinen pari sekunttia rallatus.
    Paikallistamaan sitä ei pysty ja ei kuulu uudestaan vaikka heti uudelleen käynnistäisi
    Ihmeelliseksi asian tekee, että jos kone on töpselin päässä niin sitä ei kuulu.
    Eikä myöskään kun kone on vähän lämmennyt.
    Joku paikka ei tykkää kylmästä ja siihen paikkaan vaikuttaa lohkolämmittimen lämpö.

    Toinen ääni mikä kuuluu on semmoinen kuin laakeri hankaisi. Tämä kuuluu parhaiten tuosta keskimmäisen pytyn kohdalta imusarjan päältä. Vaimenee kantta kohti.

    Lämpösenä kuuluu "normaali" ventiilien rallatus, saman rallatuksen ole kuullut monista S2/Rs2/UrS4 videoista.
    Mikään ei oireile muuten mitenkään. Bensaa menee normisti ja muut nesteet pysyy koneessa.

    Vikaa vai vainoharhaa? ;)

    #2
    ketjun ja venttiilien rapinaa se on.

    Comment


    • #3
      Ai muuten joo toi ketju tuolla venakopan sisällä, mikähän sen vaihtoväli on?

      Comment


        #4
        Olisko nostimet mitkä rallattaa.
        Eipä taida tehtaan puolesta annettu tuolle vaihtoväliä. Luulisin että ainakin +300tkm. se siellä pyörii katkeamatta. Tosin ei ole kallis eikä vaikea operaatio vaihtaakkaan esim. jakopää remontin yhteydessä.

        Comment


          #5
          Kyllähän sen äänen voisi myös antaa venttiilin nostimille eli venttiilit rallattelevat kylmillä öljyillä. Toinen vaihtoehto voisi olla ilmastoinnin kompura, joka usein pitää rallattavaa ääntä, jos nyt ilmastointia edes on.

          Comment


            #6
            aikanaan tuota ketjun sielun elämää tutkittiin pitkin volkkarin huoltoja ja muita. AInoa asiaan liittyvä kommetti oli jollain kalvolla 200t huollon yhteyssä "kunnon tarkistus" Vaihtaisin, ja vaihdoinkin aina hihnan kanssa.

            Comment


            • #7
              Onkos tosta nyt mitään vakavaa haittaa vaikka noi venttiilit rallattaa?

              Mitähän toi kansirempan osat maksais?
              -Nostimet, v.varren kumit, ketju, tiivisteet kanteen ja venakoppaan?
              Vai kannattaisko odottaa siihen kun tulee isompi huolto jako- ja muut hihnat ja pumput?

              Comment


                #8
                Rallattavat niin vähän aikaa, ettei juuri pahojansa tee. Voit odottaa isompaan serviisiin.

                Comment


                  #9
                  Kyllähän tuohon remontin osiin jo saa 400 euroa minimissään varata. Sitten jos haluaa käyttää vielä kantta koneistamolla, niin sadasta eurosta ylöspäin lisää. Pako-ohjurit sinne jo melko varmasti sais laittaa uudet. Jos tuossa ei nyt mitään varsinaista vikaa ole, niin en lähtisi kansiremonttia tekemään.

                  Comment


                  • #10
                    Juu ei tunnu mitään vikaa olevan, ainoa on tuo kylmänä rallatus pari sekunttia.
                    Tulee aina pieniä tikareita sydämeen tuolloin :)
                    Sais edes tuon kylmä startti rallatuksen pois jollain kikalla, muttei taida onnistua.

                    Tuo rallatus muuten loppuu heti kun öljynpaineet nousee.

                    Comment


                      #11
                      No nostajathan ne sitten ääntää. Voihan tuohon kokeillla esim. jotain Forten motor flushia, jos uskaltaa.

                      Comment


                      • #12
                        Forten motor flushia
                        Rallattakoot sitten, yksi 3B kone kilautettu näillä hienoilla tuotteilla.

                        Edit: Tälläisen löysin. Onko kellään kokemuksia?

                        Comment

                        Working...
                        X