Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmanotto vapaavirtaussuotimelle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmanotto vapaavirtaussuotimelle

    Olen harkinnut tuollaisen vapaavirtaussuotimen hankintaa, mutta ei oikein kiinnosta laittaa sitä vain syvälle konepellin alle ja toivoa että se saisi riittävästi kylmää ilmaa.
    Eli pitäisi rakennella ainakin jonkinlainen lämpöpelti ja vaikka lasikuidusta jokin ilman sisäänotto jostain päin puskuria.
    Olen nyt muutaman päivän surffannut nettiä, mutta eipä ole oikein tullut vastaavia projekteja vastaan vaikka niitä luulisi löytävän. Eli olisikohan joku tehnyt vastaavat modaukset ja voisi vähän kertoa vinkkejä projektiin tai nettisivua missä olisi kuvia tuollaisesta projektista.

    Vapaavirtaussuotimen merkistäkään ei ole vielä mitään tietoa, jokin kuiva kuten Apexi todennäköisesti, joten niistäkin saa laittaa vinkkejä.

    Ja autona on siis tuo B5 1.8T

  • #2
    ainakin tuolta löytyy artikkelia, tosin kyseessä on jokin Peugeot http://www.sportpug.com/artikkeli_disp.php?id=86

    Comment


    • #3
      Mulla on Apex'i ja se on ihan ok. Halvemmalla saat kun hommaat Simotan suodattimen, niinikään kuivana toimiva. Voihan noihin noita öljyttäviäkin laittaa kunhan ei lutraa sen öljyn kanssa ylenpalttisesti.

      Ja mulla on ihan pellistä väännetty laatikko, jossa tuplapellit ilmavälillä turbon puolella.

      Kuva

      Comment


      • #4
        Ja mulla on ihan pellistä väännetty laatikko, jossa tuplapellit ilmavälillä turbon puolella.

        Kuva
        Hyvä kuva, kyllä tuolla alkuun pääsen, vielä kun kehittelisin jonkinlaisen imuputken tuolle suotimelle, millä se saisi riittävästi viileää ilmaa...

        Comment


        • #5
          Tässä toinen kuva vastaavasta. Kuvasta puuttuu alkuperäinen ilmanottoputki, joka tuo keulalta ilmaa suodattimelle.

          Comment


          • #6
            Eikös tuo ole BSR:n Optiflow...?...kappas vain kun sattui tuo minun omatekele melkein samanlaiseksi ;)

            Comment


            • #7
              Juu sehän se.

              Comment


              • #8
                Mulla on kans toi bsr:n optiflow, tein siihen vielä alumiinista lämpöpellin turbon puolelle ja kanttasin sen niin että siihen jäi vielä 15mm ilmaväli. sitten olen vetänyt hanttarin puolinmaisesta alaritilän takaa 80mm haitariletkun suoraan filtterille.

                Comment


                • #9
                  Mulla on kans toi bsr:n optiflow, tein siihen vielä alumiinista lämpöpellin turbon puolelle ja kanttasin sen niin että siihen jäi vielä 15mm ilmaväli. sitten olen vetänyt hanttarin puolinmaisesta alaritilän takaa 80mm haitariletkun suoraan filtterille.
                  Olisko kuvaa laittaa?

                  Comment


                  • #10
                    voin lähettää maililla kun annat vaan osotteen, ku en oikeen osaa liittää niit kuvii tähän

                    Comment


                    • #11
                      oin lähettää maililla kun annat vaan osotteen, ku en oikeen osaa liittää niit kuvii tähän
                      jarmo.kauppila (at) gmail.com

                      Comment

                      Working...
                      X