Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Alakerran laakerin/en vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alakerran laakerin/en vaihto

    Kertokaas joku onko paha homma kiertokangen alapään lakerin/en vaihto?
    ja tietty mitä muuta hommaa siinä ohessa joutuu tekee kun vaihtotyö suoritetaan?

    Kävi hieman kömpelö tapaus ja tuli kaadettua vettä tankkiin bensiinin sijasta, männän päälle tietty vettä ja nitkahdus valmis.

    Nyt kilkattaa hieman tyhjäkäynnillä ja ku pikkasen lisää hönkää niin kilkatus kovenee...ei paha ääni, mutta häiritsevä.

    Kiitos vastauksista etukäteen.

    #2
    Siis tankin kautta vettä moottoriin? Eihän sen pitäs nuota laakeria särkiä. Yhtä paljon sieltä suuttimista lentää vettä ku bensaa. Eri asia jos suoraa kaataa imusarjaan.

    Comment


    • #3
      tuota

      Joo tankkin 5Litraa vettä ja käynnisty niin että letkut kävi tyhjäksi ja siihen jäi.

      Sitähän minäkin, mutta kyseisen tapaturman jälkeen alkoi kilkatus konehuoneesta... myös autopaja on samaa mieltä..(kuunneltu sauvalla pakosarjan yläpuolelta ja vastaus: kuskin puolelta keskimmäinen sylinteri ja todennäköisesti kiertokangen alapää. Tiedä sitten.. mitään ei oo avattu vielä, joten mahdollisuuksia on.

      Mikä muu se voisi olla, koska alkoi tapaturman yhteydessä kuitenkin? Ehdotuksia? Tietoa?

      Comment


        #4
        Kyllä nyt kuulostaa vähän omituiselta. Siis kaadoit vettä bensatankkiin ja siitä tulisi konevaurio ajamatta?!

        Comment


        • #5
          Käymään laitoin ja kävi niin kauan kunnes sammui. Kun letkut sain vedestä tyhjäksi, uuden suodattimen paikkalle ja auton käymään alkoi kilkatus....joten.. mistä moinen kilkatus muuten voisi tulla?

          Comment


            #6
            Jotenkin outo yhtälö. Ei sitä vettä niin paljon voi sylinteritilaan päästä ja kyllähän sen pitäis sieltä poistua pakopuolelta jotenkin. Ettei nyt olis joku suutin ottanu nokkiinsa? Kai öljyt on vielä normaalin näköset?

            Comment


            • #7
              Niin, mulla petti kansipahvi, ja keskimmäinen sylinteri oli ihan täynnä vettä. Ainut mikä meni startatessa hajalle, oli startti. Pahin oli, että jouduin ajamaan tuolla reilut 200km, ja siltikään ei moottoriin tullut mitään vikoja jotka olis aiheutuneet vedestä palotilassa...
              Sitten taas, jos palotilassa oleva vesi jotain aiheuttais, niin kuvittelisin sen olevan enemmänkin kiertokankivaurio kuin kiertokangen laakerivaurio.
              Toisekseen vettä ei mielestäni mahdu tulemaan suuttimesta niin paljoa kuin bensaa (toki voi mahtua, mutta mutu väittää noin), eli en usko että se niin pienenä määränä mitään vois aiheuttaa.

              Kävi mullakin outo yhtälö: Kartiosuodatin kiinni, heti pian auto sammui eikä käynnistynyt. Ajattelin ilmamassamittarivikaa tms. suodattimen vaihdosta johtuvaa. Bensapumppu oli vaan hajonnut juuri samaan aikaan :-/

              Comment


              • #8
                Kyllä

                öljyt oli ihan normaalin näköiset ja vaihdoin tuon tapahtuman jälkeen nekin uusiksi --> ei eroa kilkatuksessa.. Voiko suutin (tukkeuma/hapettuma) tehdä moisen kilkatuksen?? Eli meinaisit että forte käsittely vois auttaa? tein sen tapaturman jälkeen..ellei sitten olisi siitä alkanut? tietty vois senkin tehdä uudestaan.. Mikäs olis sellainen oikeen tehosekoitus suhde? viimeeksi laitoin 4lbensaa/pullollinen fortea.

                Comment


                • #9
                  Eli

                  Meinaisit että kiertokanki olis vääntyny hieman? mikä siinä silloin aiheuttaisi kilinän?

                  Comment


                    #10
                    Mä en usko ollenkaa että kanki olis kieros tai laakeri paskana. Itelläkää ei tapahtunu yhtää mitää vahinkoa ku karstoja poltin sillä lailla et vedin jakajasta alipaineletkun irti ja lykkäsin vesipulloon. Sillonhan palotilas on enemmän nestettä mitä suuttimista tulee eikä silti mitää vahinkoa tapahtunu. Yhtäkkiä en keksi kyllä mitää järkevää selitystä mikä siä kilkattas..

                    Comment


                    • #11
                      aih..

                      No pitää tassä kattella mikä viaksi ilmenee ilmottelen sitten tännekkin päin..

                      Kiitoksia vastauksista.

                      Comment


                      • #12
                        Voiskos

                        meteli tulla jakohihnan kiristäjäpyöristä tai laturista? Yksi autopaja sanoi näin..
                        toinen sanoin hydraulinen venttiilin-nostaja..molemmat kuulleet auton käyvän..

                        Comment

                        Working...
                        X