Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vinkuu kylmänä, loppuu kun kytkintä vähän painaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vinkuu kylmänä, loppuu kun kytkintä vähän painaa

    Pari vinkumista jo poistettu(mm. moniurahihnan kiristin) nii heti pukkaa uutta.

    Eli kylmänä(pahempi mitä kylmempi mutta kuuluu myös +C puolella) kuuluu epämääräistä vinkunaa, vapaalla ja ajossa(vaikea kuulla) loppuu kun painaa kytkintä edes vähän,(eli vaihteisto vielä pyörii?), joskus taas ääntää pelkästään kytkin pohjassa. Kytkin pääsi luistamaan ja ehkä tuosta tuo ääni on alkanut, kytkin tuntuu haisevan ajonjälkeen vaikka luistoa ei tunne. Painelaakeri? Ei uskois että jotain laatikosta menny, 170tkm rullattu.

    Menossa huoltoon ja nesteiden vaihtoon(mm. jarru-kytkin nesteet ja TAF-X lootaa)

    Edit: tarkennettu, ei pelkästään käynnistyksessä vaan kylmänä.

    Selvinnyt luultavasti: tuo painelaakerihan se siellä vinkuttelee asentajan mukaa,

    #2
    Irrotettiin joskus kolmesti (vai oliko peräti neljästi) erään Audi 100:n vaihteisto vastaavan vinkunan vuoksi. Kokeiltiin painelaakerit jne. Lopulta viaksi paljastui kuivunut kampiaksen takastefa. Kytkintä painamalla akseli hieman liikahti ja vinkuna poistui/ilmeni. Vinkuna taisi reagoida myös öljytikun nostoon.

    Comment


    • #3
      Veikkaan että vinkuminen alkoi tuosta kytkimen luistamis tapauksesta. Ei oikein tuo stefan kuivuminen sovi tähän kuvaan. Vai olisiko se voinut esim ylikuumentua siinä kun kytkin luisti?

      Comment


        #4
        Kytkimen luistaessa kuumenee vauhtipyörä ja sitä kautta kampiakseli. Stefan ei välttämättä tarvitse kauatta pyöriä ilman öljyä, kun se on jo vainaa. Pitäisin mahdollisena.

        Comment


        • #5
          Miten vaihdelaatikon stefan laita, voiko se ottaa nokkiinsa tuosta? Voiko sen vaihtaa laatikkoa avaamatta?

          Comment

          Working...
          X