Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

K-jetistä kysymys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • K-jetistä kysymys

    Eli, tuota seos ruuvia kääntämällä myötäpäivään, niin eikös seos muutu rikkaammalle?

    #2
    Kyllä näin tapahtuu.

    Comment


      #3
      Tarkkana saa vain olla, pieniki kääntö vaikuttaa jo paljo.

      Comment


      • #4
        Tiedän.

        Tuntuu, että käy vähän laihalla kun virinokasta huolimatta ei meinaa kiertää 6000rpm.
        Sytytys on kyllä säädetty.

        Comment


          #5
          ko. ruuvi vaikuttaa vain tyhjäkäynnillä.

          Comment


            #6
            Ohjauspaine liian korkia? Mä muistasin että mulla oli lötkös 4 baaria, siis kuumalla moottorilla. Sitte ku veti paineensäätimelle menevän letkun irti, tippu 2.8 baariin. Tämä tippuminen siis juurikin sitä varte että vessanpytynkansi nousee korkeammalle (täyskaasu?)kiihdytykses.

            Comment


            • #7
              Mekaanisista suuttimista kun on kyse, niin kannattaa testata suuttimet penkissä ennen kuin alkaa säätämään paineita.Suuttimissa voi tuotot ja kuviot olla vanhemmiten pielessä varsinkin jos on alkuperäiset.

              Comment


              • #8
                Onko muuten valmistaja antanut mitään km-määrää tai muuta,milloin suuttimet pitäis uusia?Minun 1b:ssa on varmaan alkuperäiset ja sillä on ajettu 425 tuhatta.Eikä tuo ole edes paharuokainen,lastutuksen jälkeen ajotietokoneen mukaan 110km:n matkalla meni 7.8litraa keskinopeuden ollessa 100:n kantturoissa.Onkos moiseen koneeseen saatavilla isompituottoisia suuttimia...?

                Comment


                • #9
                  Eli vain tyhjäkäynillä vaikuttaa. Ok

                  Mutta minuakin on kiinnostanut nuo suurempi tuottoiset suuttimet. Onko saatavilla tuohon KV moottoriin.

                  Comment


                    #10
                    Tuo k-jetin virittäminen vain on aika hankalaa/turhaa nykypäivänä, vaikka sitten MegaSquirt tilalle niin pääsee harjoittelemaan moottorin säätämistä.

                    Comment


                    • #11
                      K-jetin suuttimet eivät ole pa tuoton kannalta pullonkaula, määräjakajan sylinterin mittaus aukon koko (tyypillisesti aukon leveys luokkaa 0,12mm) ja sen "paljastuma" määrää maksimi määrän joka voidaan ko jakajasta saada ulos. Eli jakajan tuotto on melko tarkalleen sama oli siellä letkun päässä suutin tai ei. Itse suutin virtaa helposti 0,5l/min eli n.100hp.

                      Jos haluaa moisesta kapistuksesta lisää pa volyymia, järjestelmäpaineen nosto auttaa rahtusen. Usein tosin b-pumppu alkaa kyykistymään kovemmilla paineilla ja virtausvastus mitta aukoissa syö paineennostonkin hyödyn. Määräjakajan vaihto suurempituottoisempaan on ratkaisu tai jos intoa riittää voi mittausaukkoja suurentaa; kokemuksesta en suosittele, aukkojen välinen balansointi on järjetön urakka. Kipinätyöstömenetelmällä voisi tosin onnistua...

                      Comment


                      • #12
                        Mittaus aukot voi jättää pois laskuista, mutta tuo suurempituotteisempaa määräjakajaa voisi kokeilla.

                        Onko kellään vain tietoa mistä saisi?

                        Comment


                        • #13
                          porscheista, vanhoista volvoista, turbo-saabeista, yms....

                          Comment


                          • #14
                            Eikös lastutuksen jälkeen ajotietokoneen näyttämä kulutus vähäsen valehtele? Tai ainakin mulla valehtelee niin pirusti, johtuneen vissiinkin ku suuttimetkin vaihdettiin samassa.Tosin ei k-jet mut kuiteskin...

                            Comment


                              #15
                              Käsittääkseni K-jetti ottaa kulutuslukeman määräjakajan ilmaläpän akselin potentiometriltä, johon ei lastu vaikuta. Läppä nousee vastuksen kera, jolloin myös lukemat kelautuvat korkeammalle.

                              Comment


                              • #16
                                Kiitoksia tiedoista, mutta tässä vaiheessa k-jetti on vaihtumassa täysin erillaiseen järjestelmään.

                                Comment

                                Working...
                                X