Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

BiTurbon lämmöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    se takana eestäpäin vasemmalla puolella oleva on se kaksitoimi sensori, ja vanhemmissa se on sininen.

    Comment


      #32
      Aina oppii jotain uutta.

      Comment


      • #33
        Eli se sininen antaa tiedon lämpömittarillekkin?

        Comment


          #34
          Jep. Noi muistaakseni oli selostettu myös siinä itseopiskelu pdf:ssä.

          Comment


          • #35
            Mulla on nyt alkanu kans lämmöt heitteleen biturbossa. Lämmöt nousee hitaasti ja tasaisessa maan-/moottoritieajossa ei tahdo nousta 75c yli. Sit kun polkasee reippaammin niin nousee 90c ja laskee taas hiljalleen kun meno tasaantuu. Onkohan termari vai anturi? Jakopääremppa tehty n.10tkm sitten, ei tietoa vaihdettiinko termari. Ajattelin ensin koittaa anturin vaihdolla, kun on "vähän" helpompi.. Meneekö tohon 2000 vm nyt se vihree neljäpinninen ja onko jollain sen osanumero?

            Comment


              #36
              059919501 vihreä neljäpinninen.

              Lämpötila ant VAG 99- vihr/4n 37-3603 A6-II 99-> Valvonta VIHREÄ/4-napaPYÖREÄliitin (ø20mm) [1999 - 2004] 19.90 €

              Comment


                #37
                Kyllä tuo ennemmin kuulostaa termostaatin vialta.

                Comment


                • #38
                  Samaa pelkään, mutta kai toi anturi pitää ensin vaihtaa, jos vaikka kävis säkä, ei kuitenkaan maksa paljoo ja helppo vaihtaa. Ois kuitenkin veemäinen huomata termarinvaihdon jälkeen, että anturi oli paska.. ;)

                  Jarkko, kiitos osanumerosta. Pitää piipahtaa Laakkosella töiden jälkeen..

                  Mitäs toi termari näihin muuten maksaa, osanro? Taitaa jo jotain säästää jos Tepolta ottaa..?

                  Comment


                  • #39
                    Ei toi termari montaa markkaa maksa, mutta itkettää toi työmäärä, minkä joutuu tekemään sen vaihtamiseksi. En ymmärrä, miksei sitä ole vaihdettu jakopäärempan yhteydessä. Kai vesipumppu sentään on vaihdettu?

                    Comment


                      #40
                      Onhan se aika typerä homma, mutta sen vaihtaa alle kolmen tunnin. Kyllä se on "pakollinen" vaihtaa hihnarempan kanssa, varsinkin kun osan hinta ei ole suuri.

                      Comment


                      • #41
                        Annan kyllä äänen tässä tapauksessa myös termarille. Itellä oli lämpöjen nousu ja lasku ongelma ennen ku termari vaihettiin.


                        078121113F termari 24.90 Tepolta

                        Comment


                        • #42
                          Sitä marmorin kalleutta ku aina mollataan niin ex. 2.8 kun oli merkkiliikkeessä (luetaan Laakkonen) remminvaihdossa ni soittivat erikseen työn aikana että vaihdetaanko termostaattikin samalla varmuuden vuoksi, kun sitä ei oltu ennalta sovittu mutta ennaltaehkäisevästi kävis samalla edukkaasti.

                          Remmi+hilut sekä vesipumpun vaihto oli siis työtilauksessa. Hinta-arviokin piti kutinsa.

                          Comment


                          • #43
                            Termarille menee ääni täältäkin. Samanlainen ongelma oli mullakin eiliseen asti.

                            Comment


                            • #44
                              Kyselin edelliseltä omistajalta siitä jakopäärempasta niin kyllä on termari ja vesipumppu vaihdettu kuulemma. Ei sit kovin kauaa kestäny kun remontista on n.9kk ja alle 10tkm.. Kait sitä termaria pitää koittaa vaihtaa kun tässä lähiaikoina saadaan oma halli ja pääsee sisätiloihin..

                              Comment


                              • #45
                                Muistelisin, että se termari on mahdollista asentaa väärään asentoon, mutta mikä oli seuraus tästä, sitä en muista. Vähemmän dementoituneet voivat valaista.

                                Comment


                                  #46
                                  Ei sitä minun mielestä voi asentaa väärään asentoon, ainakaan niin ettei se vuotaisi. Tai noh, kaikkihan on mahdollista mutta sitten on jotain jo todella väärin.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Nostan vanhaa aihetta hieman ylös... Ässässä ei sähköflektit lähde pyörimään mutta ilmastointi kuitenkin toimii moiteetta. Se sininen nelipinninen anturi on vaihdettu eikä auttanut asiaa, eli onkos nyt muuta vaihtoehtoa kun rikkinäinen flektien ohjausyksikkö?

                                    Ikävää ajella kaupunkiajoa näillä keleillä kun lämmöt meinaa nousta aika herkästi, ensi apuun ajattelin vaihtaa tislatut vedet ja redlinen waterwetteriä koneeseen

                                    Comment


                                      #48
                                      Syylärin anturilta hyppyjohdottamalla testaamaan.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Eli tarkemmin sanottuna miten tämä testaus pitäisi tehdä?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Otanpa vanhaa aihetta ylös. Kävin koeajamassa A6 2.7bit -02. Koeajon aikana huomasin, että lämmöt alkoivat liikennevaloissa seistessä yht'äkkiä nousta. Olivat pysyneet 90 asteessa siihen asti (noin 20min). Ajoin parkkiin kun mittari näytti liki 100 astetta. Parkissa auto sammuksissa sähköflekti huuti koko ajan, mutta lämmöt eivät meinanneet laskea millään. Vasta vajaan 10min seisottamisen jälkeen tippui muutaman asteen. Löin sitten auton käyntiin ja heti kun lähdin liikkeelle, lämmöt tippuivat takaisin 90. Motarilla ajaessani kohti autoliikettä, käytti vielä kerran noin viisarin verran yli 90, mutta palautti lähes heti takaisin 90. Siinä pysyi sitten loppukoeajon ajan. Pyöritin vielä tovin liikkeen pihassa tyhjäkäynnillä, eivätkä enää nousseet.

                                          Myyjän kanssa arveltiin, että termostaatti jumittelee. Sovittiin, että vaihtaavat termostaatin ja varmistaavat, että lämmöt eivät enää temppuile, niin ostan ko. kulkineen. Onkohan tuossa riskiä, että jotain suurempaa/pahempaa olisi vialla tuollaisen temppuilun perusteella? Muuten auto vaikutti todella hyvältä.

                                          Comment


                                            #51
                                            Tuskinpa siinä mitään sen kummempaa on.

                                            Comment


                                              #52
                                              Lämpömittari elää ihan omaa elämäänsä noissa. Sen on kai tarkoitus indikoida kuljettajalle, että onko kaikki ok vai onko jotain poikkeavaa. Neula voi siis sojottaa 90:een vaikka koneessa olisi esim 98C diagnostiikasta katsottuna.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Lämmityslaitteen näytön kautta kattelin, niin näytti vaihtelevan 97-99 välillä, silloin kun mittari näytti noin 100. En tosin ihan varma ollut, oliko se lukema moottorinlämmöistä, koska en varmaksi muistanut millä numerolla ne lämmöt sieltä sai näkymään, koska on eri kuin B5 lämmityslaitteessa. Mutta että ei tarvia pelätä vissiin mitään kansivauriota tms.? =)
                                                Viimeksi muokannut arg0n-; 31.8.2015, 15:01. Perustelu: Typo pois

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Ei se noilla lämmöillä vielä keitä. Kovempaa ajoa vaan :)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Okei =) Missä kohtaa se muuten alkaa keittämään?

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Jos paineet pysyy systeemissä kuten pitää, niin jossain ~120-130 asteen hujakoilla.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X