Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

BiTurbon lämmöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    BiTurbon lämmöt

    Missä pitäis lämmöt olla MITTARIN mukaan 2.7 biturbo moottorissa? Searchillä ei löytyny sitä mitä sen pitäis näyttää, vai vaikuttaako teillä ulkolämpötila siihen miten paljon? Omassa se nyt näyttää vähä reilu 60 astetta, (vaikka on melkein plussa kelit) mutta puhaltaa kyllä suhteellisen lämmintä, ja lämpiää suht. nopeasti!

    Mun autossa mittari ei noussu sen jälkeen ku leikittiin vähän lumikelillä, ja auto siinä vähä "vaipu" jotenki, mut nyt tuntuu vetoja joten kuten olevan, mutta lämmöt ei nouse mun mielestä tarpeeksi!

    Nesteet ja pumppu on uudet...

    #2
    Pitäisi olla tasan 90 (+-2) astetta ja pysyä siinä. Lämpöanturi tai termari vaihtoon.

    Comment


      #3
      Ulkolämpötila ei vaikuta mitenkään muuten kuin nousemisnopeuteen. Kyllä sen siinä 90 kohdalla pitäisi olla. Lämpöä muistaakseni tulee silti ihan ok vaikka mittari ei näytäkään kuin 70, mutta termarin vaihdolla sain sen kuntoon.

      Vaihdettiinko pumpun kanssa tuo termari? Jos ei, niin ai ai...

      Comment


      • #4
        Voihan se olla anturissakin vikaa. mulla oli kesällä viallinen anturi ja ei lämmöt noussu kohilleen.

        Comment


          #5
          Eipä oo vaihdettu termostaattia samalla ku pumppu vaihdettiin... nyt vituttaa...
          Miten sen anturin voi todeta että pelittääkö se ollenkaan?

          Mitä tuo sitten niiku koneelle tekee, onko siitä hirveesti haittaa jos jonku aikaa ajelee vaikka ei lämmöt nousiskaan nii ylös?

          Comment


            #6
            Bensankulutukseen on ainakin merkitys. Mulla termari hajosi niin, että nousi 70 asteeseen melko nopeasti, mutta sitten hitaasti eteenpäin ja lämmöt vaihtelivat 80 ja 90 väliä. Keskikulutus oli mun ajoilla varmaan sen 1,5 litraa normaalia enemmän.

            Comment


            • #7
              Mulla oli ensin termostaatti rikki. Termarin vaihdon jälkeen lämmöt mittarissa nous tasan 90C mut ilmastoinnnin kautta katottuna 81-83. aattelin et ok. viime kesänä sit rupes auton kylmänä käynnistämisessä olemaan ongelmia. kävin ronkkimassa anturia jonka jälkeen jäi näyttämään n 70 astetta. uus anturi ja ongelmat poistu. nyt lämmöt myös ilmastoinnin kautta katottuna 90c.

              Uusi anturi maksaa n 50? eikä ole paha vaihtaa itse. varmaan kannattaa eka sitä kokeilla enneku rupee termaria vaihdattamaan/vaihtamaan

              Comment


                #8
                just tulin tossa ajelulta ni mittari näytti nyt 90 astetta! Aattelin itekki et vois anturin vaihtaa eihän toi nyt nii ylivoimasen kallis oo...
                Onko hyviä vinkkejä vaihtoon, esim. tarkka sijainti helpottas jo heti alkuunsa...
                Nii ja löytyskö kellää siihen varaosanumeroo ni sais puhelimessa sen tilattua, ku täältä nyt ei yleensä saa mihinkään erikoisautoon osia, kaikki on yleensä tilaustavaraa ja aina menee AIKAA ennen ku osan saa...

                Comment


                • #9
                  Anturi on moottorin takaosassa olevassa putkessa. matkustajan puolella

                  jos et ole vielä tutustunut...

                  http://www.s4-mtm.com/images/Audi_S4_engine_english.pdf

                  Comment


                    #10
                    Jep, kiitoksia!!! Eli vissiin kyseessä on noi coolant temperature senders, mitäs toi tarkottaa ku on G2 and G62???

                    Ja termostaatti on sit vissiin radiator fan thermoswitch F18/F54??? vai toi thermoswitch for F95 on???

                    Comment


                    • #11
                      siinä g2/g62 anturissa on oikeesti 2 anturia. toinen menee mittaristolle ja toinen ECU:lle.

                      se radiator fan thermoswitch f18/f54 ohjaa niitä syylärin sähköflektejä.

                      ja f95 on sitä lohkojen välissä olevaa sähköpumppua varten

                      Comment


                      • #12
                        onko mitään veikkauksia et mistä vois johtuu kun vag-com näyttää vedenlämpötilaksi noin 114 astetta samaa näyttää lämpömittari..

                        Comment


                          #13
                          Termostaatti jumissa tai anturi rikki?

                          Comment


                            #14
                            Anturi on noin 30 egee tiskiltä. Ei näillä keleillä vielä pitäs noin korkeelle nousta vaikka termari oiskin jumissa ellei vedetkin ole karanneet?

                            Comment


                              #15
                              Tuli vielä mieleen rikkinäinen vesipumppu. Joskus noista ilmeisesti ovat siivet irronneet, ainakin 1.8T koneista? Biturboissa en ole törmännyt.

                              Comment


                              • #16
                                Mulla kävi just noin. Vesipumpusta siivet lähteny kävelee ja sitten vielä ne osat jumittanu termarin auki asentoon

                                Comment


                                  #17
                                  Aiva mielenkiinnosta, pääseekö rikkinäisen pumpun siivet jatkaan matkaa jonnekki lohkon sisuksiin vai jääkö ne pyöriin pumpun seutuville?

                                  Comment


                                  • #18
                                    onko jotain ohjetta jossain, miten tuon termarin saisi vaihdettua (2.7tt) voisi kokeilla onko apua ennen kuin alkaa purkamaan enempi..

                                    Comment


                                      #19
                                      termarivaihto taitaa mennä helpoiten jakopäärenpalla...

                                      Comment


                                      • #20
                                        jakopää on vaihdettu noin 10tkm sitten ja yritän selvittää vesipumpun kohtaloa onko vaihdettu silloin ,mutta ensin meinasin vaihtaa nesteet ja termarin jos se auttaisi
                                        jos termarin pystyisi vaihtaa ilman remmin vaihtoa onko mahdollinen..?
                                        kuvia tai ohjeita mielellään otetaan vastaan..:)

                                        Comment


                                        • #21
                                          voisko olla syynä kun keulalla on kolme flektiä ja yks vaan pyöriin mikä pyörii hihnan varassa.. etupuolella oleva on mykkä ja toinen mikä on takapuolella on mykkä..?
                                          autossa pysy lämmöt kurissa ennen kun alkoi kuormittaa.. eli tyhjäkäynnillä nousi noin 90 asteeseen mut heti kun lähti ajaa niin lämmöt karkasi..

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei ne flektit pyöri ennenkuin on tarpeeksi lämmintä. Jos ei pyöri siinä 114 asteessakaan, niin sitten voi flektin anturi, tai ohjausyksikkö olla rikki. Ohjausyksikön ja flektin voi testata VAG-COMilla. Etummainen flekti pyörii vain silloin kun ilmastointi on päällä. Ja lisäyksenä, moottori ei tarvitse edes viskoa jos se on kunnossa. Radallakin on pärjännyt ilman sitä. Kun mikään flekti ei ollut päällä, lämmöt alkoi nousta sataan asteeseen hitaassa ajossa kevätkelillä.

                                            Termostaatin saa vaihdettua ilman nokkahihnan remppaa, tai irroitusta, mutta silloin pitää kikkailla. Eli kotelo auki vasemmalta puolelta, ja moottoria pyöritetään. Samalla pitää hihnaa vetää pois hihnapyörältä niin paljon kuin uskaltaa ettei se tipu. Sitten termarikotelo pois, ja termostaatti vaihtoon. Tietty jos on nokkien lukitustyökalu niin se hihnapyörä kannattaa ottaa suosiolla irti.
                                            Viimeksi muokannut okkim; 20.5.2009, 22:53. Perustelu: Lisätty tarinaa

                                            Comment


                                            • #23
                                              Siis eikös se viskoflekti pyöri?

                                              Ja termarinvaihto kuten Mikko edellä (ei siis yllätys) kertoi, mutta jos muistutan että tossa vaiheessa on jo purettu "enempi"..

                                              Edit, turhan nopsa luku, eli siis viskoflekti pyörii... toimiikohan?
                                              Viimeksi muokannut Pekkap; 20.5.2009, 22:40. Perustelu: Juu siis viskopyörii.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Visko flekti pyörii,sen verran tutkin sitä autoa että anturi vikaa ei ole kun veden lämpötila nousi yli sataan ulkoisella mittarilla mitattuna..
                                                taitaa olla uusi jakohinha remontti edessä ja samalla vaihtaa kaikki mitä voi todennäkösri hajota seuraavaan 90tkm ei tarvi enään hihnaa sen takia irrottaa..

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eilen kun ajelin autolla niin ihmettelin kun lämmöt ei noussut kun 70-+5 asteeseen, ajattelin jo että termari tai lämpöanturi on mennyt. Mutta tänään kun ajelin sellasen 80km matkan niin toimi täysin normaalisti lämmöt tasan 90c, mikäköhän mahtoi olla vikana? Jumittuikohan termari jostain syystä vai veteleekö lämpöanturi viimesiään. Autolla ajettu 115tk eli ei ole kauaa kun tehty isoja huoltoja.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mulla S4 samaa vikaa 90Tkm kohdalla vaihdettu jakopää, nyt 106000 mittarissa niin lämpömittari seilailee 60-90 siinä välillä, itse veikkaisin tuota anturia.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Itelläni talvella lämpöjä en saanu yli 80 astetta ja kesällä kovan motari ajon jälkeen lämmöt putos kanssa 80 kun vauhtiputosi maantienopeuksiin.
                                                      Nyt viime jakopääremontin yhteydessä termari vaihettiin ja nyt toimii nätisti. 90 nappasee hetkessä ja pitää ne lämmöt.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Minkäslainen lämpöanturi nyt mun audi s4 -98 menee. Tiskillä sanoivat, että on kahden laisia, neljänapasta ja kaksinapasta. Kumpikohan mahtaa olla oikea ja se joka antaa tiedon mittarille. Kun kattelin siitä akun vierestä niin siitä näkyy joku nelinapanen ja sininen anturi, onko oikea ja kuinka vaikee vaihtaa. Kiitos.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          kyllähän niiden pitäs se etkasta nähdä. ota uusi sininen, vihree ei sinne sovi. Vaihto pikkasen nihkee mutta onnistuu ilman suurempia nesteiden karkailuja. Kato että tiiviste on kunnolla ja vanha tulee ulos

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Eikös vihreä ole moottorin lämpöantura ja sininen sille jälkijäähylle?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X