Yritin hakea mutta en löytänyt kokemuksia vauhtipyörän kevennyksestä vitoskoneeseen. Ajankohtainen projekti on edennyt siihen vaiheeseen että KG:n vauhtipyörästä tekisi mieli ottaa vähän lastua. Kävin tänään parissa koneistamossa ja toisessa olivat sitä mieltä ettei siitä paljon painoa saa pois. Onko joku tehnyt kyseistä hommaa, oliko vaikutusta kierrosherkkyyteen? Itsellä on kokemuksia vain eri merkkisten autojen vauhtipyöristä. Tarkoitus on siis ottaa sorvaamalla niin paljon kuin järkevää, tässä tapauksessa ei kannata lähteä jyrsimään kiinnityspisteiden välistä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vauhtipyörän kevennys, kokemuksia?
Collapse
X
-
KG:n pyörä on ihan älytön murikka. Kannattaisi ehkä ennenmminkin metsästää lähtökohdaksi joku muu 016 askin kanssa käytetty pyörä tuotannon loppupuolelta. Esim 3B200 tai MC tai joku. Niissä on jo ns suora pyörä eikä sellaista ihme upotettua mallia, jossa älyttömät reunat.
Rami tai joku muu voinee ottaa kantaa vaatiiko kyseinen modernisointitoimenpide jotain muutosta painelaakeriin tai sinne seudulle, uskoisin että ei.
Kaveri on sorvannut pari 3BS2 pyörää ja kyllähän siitäkin painoa lähtee. Muistaakseni noin 10kg->7.8kg. Hitausmomentin kannalta optimaalisesta paikasta tuota massaa ei saa pois.
Kauhean hoikaksi niitä ei voi tehdä, joska materiaali on jotain "kuraa". Kunnon kevyet pyörät on sitten kromimolysta niin kestää vähän ohuempikin. Ojennus tekee aika järkevään hintaan.
Empiirisesti testattu että voi puntittaa nollaan. 20g toleranssilla taitaa olla tehtaalta nuo, koska toinen esimerkeistä oli 18g ylipainoinen ja toinen 18g alipainoinen ts. olisivat vaatineet reiät eri puolille.
Comment