Täällä myös A4 1,8T -95 AEB-koneen nykimistapaus! Kohtalotovereita tuntuu olevan
paljon! Lisään oman tarinani, jos tästä joskus olisi apua. Kerron sitten, mikä auttoi.
Ensimmäiset oireet:
- Kierrokset laskevat 1500-2000 rpm:stä tosi hitaasti tyhjäkäynnille.
- Ajoittain paikallaan kierrokset heilahtelevat tosi äkkiä 400-1300 rp välillä, joskus meinaa sammua. Joskus ok. Kone ei vastaa enää kovin terävästi kaasupolkimeen.
Sitten "korjaamaan":
- Tulpat vaihdettu (vanhat melko valkoiset, eli laihalla...)
- Yleistä silmäilyä ja kuuntelua, että kaikki toimii...
- Ilmanputsari vaihdettu
Sitten alkoi tapahtua tätä:
- Nyt veto on hiipunut ja moottori toimii normaalisti vain 1000- 2000 rpm paikkeilla. Vitosvaihteella pääseen korkeintaan 80 km/h, eli tilanne on jo pian mahdoton. Nykiminen on karmeaa, ylämäessä voima loppuu miltei kokonaan.
Tällaisia vikakoodeja antoi ulos:
16505 Throttle position sensor A ? circuit ? Performance problem ? Out of Range
00561 Mixture adjusment control
16518 O2 sensor - No activity detected (Bank 1 Sensor 2)
Taas "korjausta":
- Vaihdoin lambda-anturin VPV:n Boschiin (sekin valkoinen pinnaltaan) ja tyhjäkäynti rauhoittui kutakuinkin normaaliksi ja kylmäkäynnistyksen yhteydessä tullut pieni savupilvi ei enää ilmesty. Edistystä, mutta ajaminen on silti miltei mahdotonta!!
Nyt lykkää yhä tätä yhtä vikakoodia: 16518 O2 sensor - No activity detected (Bank 1 Sensor 2)
Olisiko kellään heittää jotain arviota, minkä osan seuraavaksi vaihtaisin???
Mihin tuo O2-sensori viittaa?
Ilmamäärämittari? Sytytysyksikkö? Sytytysjohdot? Autolla mittarissa 181 tuhatta.
Pienikin vinkki otetaan kiitollisuudella vastaan. Autotallissa potilas odottaa...
paljon! Lisään oman tarinani, jos tästä joskus olisi apua. Kerron sitten, mikä auttoi.
Ensimmäiset oireet:
- Kierrokset laskevat 1500-2000 rpm:stä tosi hitaasti tyhjäkäynnille.
- Ajoittain paikallaan kierrokset heilahtelevat tosi äkkiä 400-1300 rp välillä, joskus meinaa sammua. Joskus ok. Kone ei vastaa enää kovin terävästi kaasupolkimeen.
Sitten "korjaamaan":
- Tulpat vaihdettu (vanhat melko valkoiset, eli laihalla...)
- Yleistä silmäilyä ja kuuntelua, että kaikki toimii...
- Ilmanputsari vaihdettu
Sitten alkoi tapahtua tätä:
- Nyt veto on hiipunut ja moottori toimii normaalisti vain 1000- 2000 rpm paikkeilla. Vitosvaihteella pääseen korkeintaan 80 km/h, eli tilanne on jo pian mahdoton. Nykiminen on karmeaa, ylämäessä voima loppuu miltei kokonaan.
Tällaisia vikakoodeja antoi ulos:
16505 Throttle position sensor A ? circuit ? Performance problem ? Out of Range
00561 Mixture adjusment control
16518 O2 sensor - No activity detected (Bank 1 Sensor 2)
Taas "korjausta":
- Vaihdoin lambda-anturin VPV:n Boschiin (sekin valkoinen pinnaltaan) ja tyhjäkäynti rauhoittui kutakuinkin normaaliksi ja kylmäkäynnistyksen yhteydessä tullut pieni savupilvi ei enää ilmesty. Edistystä, mutta ajaminen on silti miltei mahdotonta!!
Nyt lykkää yhä tätä yhtä vikakoodia: 16518 O2 sensor - No activity detected (Bank 1 Sensor 2)
Olisiko kellään heittää jotain arviota, minkä osan seuraavaksi vaihtaisin???
Mihin tuo O2-sensori viittaa?
Ilmamäärämittari? Sytytysyksikkö? Sytytysjohdot? Autolla mittarissa 181 tuhatta.
Pienikin vinkki otetaan kiitollisuudella vastaan. Autotallissa potilas odottaa...
Comment