.......
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S2 ei käynnisty...Kansi on pois...
Collapse
X
-
Ite tein tuon ajotuksen niin, että laitoin ykkös pytyn ykk:hon ja sit ne jakajan merkit kohakkain. Lähti ainaki käyntiin näin.
Niin kyllähän se kipinää antaa vaik olis kuin perseelleen säädetty. Ja kipinä pitäs tulla vaikka olis nokatki miten saattuu jos vaan jakaja pyörii tai näin mä ainaki oon käsittäny.
Puola tai kierrosnopeusanturi tai joku semmonen.
Comment
-
Hall toimii porttina vauhtipyörän 62astetapille. Hallin siis pitää olla kohdallaan. Toleranssia on joitakin asteita.
Voisit kertoa mitä kaikkea autolle on tehty ennen ko. vian ilmenemistä. Jos vain jakajaa roplattu niin poskellaanhan sen on oltava tai hallin johto irti.
Jos ei hall ole kohdillaan, ei tule kipinää eikä bensaa. Puolalle tulee toki 12v suoraan virtalukolta, mutta se nyt ei tähän liity.
Comment
-
Jakajan lukitusmutteri löysälle, kaveri starttaamaan autoa ja sitten vaan kääntelemään jakajaa startin pyöriessä. Kun auto käynnistyy niin jakaja on kohdallaan. Lukitusmutteri kiinni ja menoksi. Helppo ja nopea konsti saada jakaja oikealle kohdalle, jos vaan pyörijä ja jakajan runko on sattunut suurinpiirtein keskenään oikeaan asentoon jakajaa paikalleen laittaessa.
Comment
-
No tuotanoin. Jakohan siellä on sekaisin ihan huolella. Taisit tehdä muutakin kuin vain vaihtaa rattaan jakajaan?
Jos nyt ymmärsin tuosta selityksestäsi mitä yritit sanoa. Kytkinkopan reiästä 0-merkki linjaan niin nokkapyörän kuuluu olla just siinä klo 12 venakopan nuolessa.
Kampuran etuhihnapyörän merkki ei ole tarkka, joten käytä vauhtipyörän merkkiä.
Comment
-
Melkoisen luultavasti vika on siellä. On sitten niin paljon pielessä tuo jako, että saattaa olla venttiilitkin solmussa. Pakovena on paljon auki, kun kone on ykk:ssa, imutkaan ei ehkä ole ehtinyt kiinni kun seuraavalla kierroksella ykk:ssa. Varaudu henkisesti.
Comment
-
Imusarjan irroittamalla näet sinne imuventtiileille.
Kokemuksella voin sanoa, että tuon verran kun oli jako pielessä niin oli kaikki imuvenat solmussa. Jaksaa startilla kevyesti vääntää ne lautaset.
Ajattele positiivisesti, uusii yläkertaan kaikki kuluneet osat samalla ja taas on puolet koneesta uusittu:) Kustannukset itsetehtynä siinä 500-1000e.
Comment
-
Olis ne ollut hyvä mitata mutta kuuleehan sen nyt korvallakin jos puristuksia on. Siis josko starttausääni ns normaali eli kone vastustaa starttia. Venat solmussa pyörii suunnilleen yhtä helposti kuin että otat tulpat irti ja pyörität.
Mittaa nyt kuitenkin ennen kannen nostoa.
Lisävaurioita on aika turha pelätä tuossa vaiheessa. Joko niitä on tai ei ole, tuskin pahemmaksi menee startilla pyörittäen.
Pakopuolen pinnapultit suosiolla uusiksi, eivät kestä uusiokäyttöä jos yhtään enemmän iällä.
Comment
-
Ehei edullisesti onnistu :)
Käytä vain monikerrospeltiä kansitiivisteenä, ei massapahvia!
Hyvä nyt ainakin venat purkaa pois, testata pakoventtiiliohjurien välyksellisyys, läpätä venttiilit tai teettää seetityöt jos huonon näköiset, uusi nokkien välinen ketju (vain orkkis!), venaohjurien kumit (tulee esim reinz yläpääsarjassa mukana). Imuvenat otettava plaanausta varten joka tapauksessa.
Comment
Comment