Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 ei käynnisty...Kansi on pois...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S2 ei käynnisty...Kansi on pois...

    .......
    Viimeksi muokannut kadet89; 14.10.2008, 21:04.

    #2
    Perusajoitus kohdalleen eli nokka ja kampiakseli merkkeihinsä. Sitten pyörijä osoittamaan jakassa olevaa merkkiä.

    Comment


      #3
      taitaa olla muuta vikaa,jos ei kipinää tule.

      Comment


        #4
        Kyllähän se kampiakselikin pitäs olla merkissään, jos nokan merkki on kohdallaan. Tietysti jos jakohihna on ollut pois paikoiltaan ja asennettu väärin. Toinen vaihtoehto, että hihnasta puuttuu hampaita tai se on poikki.

        Comment


        • #5
          Ite tein tuon ajotuksen niin, että laitoin ykkös pytyn ykk:hon ja sit ne jakajan merkit kohakkain. Lähti ainaki käyntiin näin.

          Niin kyllähän se kipinää antaa vaik olis kuin perseelleen säädetty. Ja kipinä pitäs tulla vaikka olis nokatki miten saattuu jos vaan jakaja pyörii tai näin mä ainaki oon käsittäny.

          Puola tai kierrosnopeusanturi tai joku semmonen.

          Comment


            #6
            Niin kyllähän se kipinää antaa vaik olis kuin perseelleen säädetty.
            Ei tule kipinää, jos jakaja on persiillään.

            Comment


              #7
              Juuri näin sillä hallin pitää olla oikeassa haarukassa jotta pelit toimii.

              Comment


                #8
                Hävisikö tuo kipinä tuon jakajan rattaan vaihdon yhteydessä? Oletkos vikakoodit lukenut, jos niistä löytys jotain apuja.

                Comment


                  #9
                  Hall toimii porttina vauhtipyörän 62astetapille. Hallin siis pitää olla kohdallaan. Toleranssia on joitakin asteita.

                  Voisit kertoa mitä kaikkea autolle on tehty ennen ko. vian ilmenemistä. Jos vain jakajaa roplattu niin poskellaanhan sen on oltava tai hallin johto irti.

                  Jos ei hall ole kohdillaan, ei tule kipinää eikä bensaa. Puolalle tulee toki 12v suoraan virtalukolta, mutta se nyt ei tähän liity.

                  Comment


                    #10
                    No vaikea paikkahan se on katsoa. Katso kytkinkopan reiästä että kone on 0-merkissä ja sitten jakaja viivoihin niin hyvin kuin näkee ja tulillehan se lähtee. Jos ei lähde niin käännä jakajaa vähän puoleen tai toiseen.

                    Comment


                      #11
                      Taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi, jos tuo hall anturi on kunnossa eikä anturin piuhat ole menneet poikki tuossa jakajan remontoinnin aikana.

                      Comment


                      • #12
                        Sen jakajan ajoitus ei ole kohdallaan. Kokemusta on.

                        Comment


                          #13
                          Jakajan lukitusmutteri löysälle, kaveri starttaamaan autoa ja sitten vaan kääntelemään jakajaa startin pyöriessä. Kun auto käynnistyy niin jakaja on kohdallaan. Lukitusmutteri kiinni ja menoksi. Helppo ja nopea konsti saada jakaja oikealle kohdalle, jos vaan pyörijä ja jakajan runko on sattunut suurinpiirtein keskenään oikeaan asentoon jakajaa paikalleen laittaessa.

                          Comment


                            #14
                            No tuotanoin. Jakohan siellä on sekaisin ihan huolella. Taisit tehdä muutakin kuin vain vaihtaa rattaan jakajaan?

                            Jos nyt ymmärsin tuosta selityksestäsi mitä yritit sanoa. Kytkinkopan reiästä 0-merkki linjaan niin nokkapyörän kuuluu olla just siinä klo 12 venakopan nuolessa.

                            Kampuran etuhihnapyörän merkki ei ole tarkka, joten käytä vauhtipyörän merkkiä.

                            Comment


                            • #15
                              Olisko tosta apua.
                              klik
                              tai tosta

                              Comment


                                #16
                                Äkkiseltään veikkaan että nokkaremmin alapyörä on särkynyt, ei todellakaan olisi ensimmäinen tapaus.

                                Comment


                                  #17
                                  3B:ssä on ihan selkeä viiva ja 0 siellä vauhtpyörässä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kampiakseli päässä oleva hammashihnapyörä. Kannattaa tarkistaa se ennekuin jatkaa noita starttailuja. Kansiremontinhan tuohon pääsee mitä todennäköisemmin tekemään.

                                    Comment


                                      #19
                                      Melkoisen luultavasti vika on siellä. On sitten niin paljon pielessä tuo jako, että saattaa olla venttiilitkin solmussa. Pakovena on paljon auki, kun kone on ykk:ssa, imutkaan ei ehkä ole ehtinyt kiinni kun seuraavalla kierroksella ykk:ssa. Varaudu henkisesti.

                                      Comment


                                        #20
                                        Mittaa puristus paineet tai tee ohivuotomittaus. Jako on kyllä ollut aika paljon pielessä. Melko suurella varmuudella on venttiilit solmussa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kansi pöydälle ennen kun tulee isompia vahinkoja.

                                          Comment


                                            #22
                                            Imusarjan irroittamalla näet sinne imuventtiileille.

                                            Kokemuksella voin sanoa, että tuon verran kun oli jako pielessä niin oli kaikki imuvenat solmussa. Jaksaa startilla kevyesti vääntää ne lautaset.

                                            Ajattele positiivisesti, uusii yläkertaan kaikki kuluneet osat samalla ja taas on puolet koneesta uusittu:) Kustannukset itsetehtynä siinä 500-1000e.

                                            Comment


                                              #23
                                              Siellä on vain ohjainrulla. Hihnan kiristys tapahtuu vesipumpulla. Hihna on sitten ollut varmaan liian löysäälä, jos on päässyt hyppäämään.

                                              Comment


                                                #24
                                                Rullaan kierrät sellaisen isomman pultin ja sitä naputtelemalla saat sen pois.

                                                Hio hyvin lohkon pinta vesipumpun alta ennen uuden asennusta.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Voit jättää pakosarjan ja ahtimen paikoilleen.

                                                  Irroitat vaan DP:n ahtimesta sekä hukkaportin putken. Näin ainakin itellä onnistu kaikein helpoimmalla. Tilaa ei tosin liikaa ole...

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Löytykös tuolle jaon sekoamiselle syytä? Mittasitko niitä puristuksia ennen kannen nostamista?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Olis ne ollut hyvä mitata mutta kuuleehan sen nyt korvallakin jos puristuksia on. Siis josko starttausääni ns normaali eli kone vastustaa starttia. Venat solmussa pyörii suunnilleen yhtä helposti kuin että otat tulpat irti ja pyörität.
                                                      Mittaa nyt kuitenkin ennen kannen nostoa.

                                                      Lisävaurioita on aika turha pelätä tuossa vaiheessa. Joko niitä on tai ei ole, tuskin pahemmaksi menee startilla pyörittäen.

                                                      Pakopuolen pinnapultit suosiolla uusiksi, eivät kestä uusiokäyttöä jos yhtään enemmän iällä.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ehei edullisesti onnistu :)
                                                        Käytä vain monikerrospeltiä kansitiivisteenä, ei massapahvia!

                                                        Hyvä nyt ainakin venat purkaa pois, testata pakoventtiiliohjurien välyksellisyys, läpätä venttiilit tai teettää seetityöt jos huonon näköiset, uusi nokkien välinen ketju (vain orkkis!), venaohjurien kumit (tulee esim reinz yläpääsarjassa mukana). Imuvenat otettava plaanausta varten joka tapauksessa.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Ei kai noita osien ostopaikkoja ole älyttömästi. Merkkiliike, tarvikeliikkeistäkin varmasti löytyy jotain osaa tai sitten liityt kerhoon. Tuo monikerrospelti tiiviste kestää kyllä.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X