Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS 4 Moottorin tunnus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS 4 Moottorin tunnus?

    Mitä tunnuksia on RS 4 moottoreilla? Uudemmat ja vanhemmat jos on eri?

  • #2
    Ajovalo.netin mukaan (B5) RS4:n konetyyppejä on vain yksi (ASJ, 6/00 ->). Sitäkö tarkoitit?

    Comment


    • #3
      löytyy myös AZR

      Comment


      • #4
        Jep. Tarkoitin juuri sitä ASJ tyyppiä.Kiitoksia.

        Missä vuosimallissa on AZR kone?ja mitkä on Vääntö/Teho arvot koneessa?

        Ajattelin vain jos RS4 kytkinpaketti kestäisi paremmin mentäessä Dieselin väännön yli 350 N.

        Alkuperäisen kytkinlevyn vääntövärähtely jouset pohjaavat ja kone jyristää 2-3000 rpm. tietämillä. Sama halkaisija kuitenkin on 240 mm kytkinlevyllä, mutta kytkinakselin pooriuria kuinka monta on en ole saanut vielä selvitettyä. Omassa on 23 kpl. AEL moottorissa.

        Onko kukaan paininut saman ongelman parissa?

        Käykö asetelma suoraan paikalleen RS4:sesta vai pitääkö alkaa koneistamaan omaa vautipyörää M5 BMW:n kytkinpakettiin sopivaksi?

        Comment


        • #5
          AZR taitaa olla 2001-. Kummassakin koneessa 290 kW (380 hv) / 6100-7000 rpm ja vääntöä 440 Nm / 2500-6000 rpm. Vakiokytkin kestää näissä laitteissa sellaisen vajaan 600 Nm väännön siellä 3000-4000 rpm lukemilla.

          Ero noissa koneissa on OBD2 ja päästöluokitus, toinen EU4-hyväksytty.

          Comment


            #6
            kytkinlevyhän on sama kuin s4:kin!

            tarkoitatkohan kaksoismassa vauhtipyörän 'jousitusta'

            risassa on pikkasen jäykempi vauhtipyörä ja uutena tiskiltä pikkasen halvempi kuin s4:sen (pari vuotta sitten)

            Comment


            • #7
              En tarkoita kaksoismassavautipyörää, sillä käsittääseni minulla on ihan tavallinen kiiteä vautipyörä.

              Kyseessä on kytkinlevyn vääntövärähtelyjousien heikkous vakio levyssä.

              Eli kysyisin käykö RS4 kytkinpaketti sellaisenaan omaan vautipyörääni vai joutuuko siinä tapauksessa vaihtaa vauhtipyöränkin RS4:sta?

              Comment


              • #8
                Eikös Sachsilta löydy tohon sitten jykevämpää kytkintä?

                Comment


                • #9
                  Kyseessä muistatko 5cyl kone, johon ei ainakaan suoraan Sachs Racelta tiukkaa asetelmaa löydy.

                  Comment


                  • #10
                    RS4:ssä (olikohan S4:kin?) on laatikon ja koneen välissä tuollanen apaut 8mm paksu välilaippa. En osaa sanoa vaikuttaako asiaan tässä tapauksessa.

                    Comment


                    • #11
                      Sachsin katalookissa oli ainakin AAT ja ABP koneisiin saatavan tuo heavy duty asetelma. Albumin mukaan tuossa AAT ja AEL koneessa samat kytkimen osat. Miten nuo osat oikeasti käyvät sitä en tiedä.

                      Comment

                      Working...
                      X