Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Etuvedosta neliveto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Etuvedosta neliveto?

    Onkos täällä ketään tehnyt moista muutosta 80.seen ja onko ylipäätään madollinen?
    Ajattelin että jos hommaisi kolaroidun romun ottaisi siitä tarvittavat komponentit.

    #2
    et aatellu vaihtaa suoraan nelivetoon?

    Comment


      #3
      Taitaa tulla halvemmaksi ja vieläpä nopeammin jos tosiaan myy vanhan ja ostaa sitte quattron :)

      Comment


        #4
        Mun mielestä tuo homma ei kannata, ainakaan tavalliseen käyttöautoon. Harrastejutut on tietysti asia erikseen.

        Prosentteja tulee aika lailla ja ennenkaikkea siksi, että joudut vaihtamaan q:n pohjalevyn -> auton sinkitys ei ole ennallaan enään sen operaation jälkeen. Autosta ei kuitenkaan alkuperäistä quattroa, rahaa palaa hommaan enempi tai vähempi, saat roimasti osanvaihtoprosentteja rekkariotteeseen ja operaatio saattaa jopa laskea auton arvoa. Itse ainakin kiertäisin kaukaa tuollaiset self-made quattrot.

        Myy etuveto pois ja osta quattro tilalle, niin pääset helpommalla.

        Comment


        • #5
          Kiitokset vastauksista.

          Eipä juolahtanut mieleen että menisi pohjalevy vaihtoon.
          Kyllä ajatus täytyy hyllyttää ja antaa eturenkaiden hoitaa veto hommat.

          Comment


          • #6
            Idea sinänsä on hauska, nelivetoinen 80 1,9 tdi (tai 2,5).

            Kieltämättä on käynyt mielessä, jos saksasta toisi 2,6 tai 2,8 80 B4 avant quattron ja laittaisi siihen vaikka 1,9 tai 2,5 diisselikoneen. Se voisi toimia.

            Mitenhän diisseli moottorin kiinnitykset käyvät quattron vaihdelaatikkoon. Tietääkö joku muu?

            Välitykset nähtävästi jäävät vähän lyhyiksi, mutta se ei täällä suomen nopeuksisssa kauheasti haittaa.

            Johtosarjojen kanssa varmaan saa jonkin verran pelautua.

            Comment


            • #7
              Kyllä homma mahdollinen on (paitsi jos laki kieltää korinvaihdon nykyään)!!? Itelläni on kasikymppinen cc vuosimallia -86, joka vastaa teknisesti ysikymppistä quattroa. Prosentit on tapissa koska myös korikehikko on vaihdettu. Mutta toisaalta "prosenttiauto" on prosenttiauto, oli vaihdettujen osien määrä mikä tahansa. Oma Audi oli niin halpa ostaa, että sillä ei ole mitään v...n väliä onko prosentteja mitenkin paljon. Muuten en sekaantuisi moisiin virityksiin.

              Comment


              • #8
                Voihan tuon tuontiauton verottaa ja katsastaa, niin silloin menee prosentit vain moottorin osalta.

                Comment

                Working...
                X