No olis ;) Kiitos tuosta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nokkahihnan vaihto AAN moottoriin
Collapse
X
-
Moniurahihnan kiristimessä on ihan std laakeri, jonka siihen voi vaihtaa poraamalla niitit pois ja kasaamalla pulteilla.
Vois ihan varmuudeksi hankkii sen hyllyyn valmiiksi, ei ole kuitenkaan hinnalla pilattu.
Comment
-
Tulipahan vaihdettua moniurahihna ja kiristimen laakeri.
Ongelmitta meni vaikka purin raakasti puskurin ja "lukkopellin", sekä siirsin syyläripakettia hieman pois tieltä.
Sinne hävis kaikki vikinät ja pärinät, hemmetin hianoo.
Kiristäjän laakeri ei tuntunu väljältä mutta pyki ihmeellisesti kun sitä siinä pyörittelin.
Kiitos vielä Tepolle kun kaiveli osat jostain, säästyi itseltä vaivaa ja rahaa :)
Comment
-
Samalla vois vaihtaa hallin nokkapyörän taakse kun on jo kaikki rojut irti. Alkaa olemaan kumminkin n.15v ikää noilla muovinpalasilla.
Comment
-
itellä tulossa nokkahihna remontti 3b coupen kesällä. käykö nämä siihen? tarviiko jotain muutakin osia?
054109119H nokkaremmi 33,6e
078109244F remmin rulla 32e
054121004A vesipumppu 53e
034105229A dampperin pultti 13e
ja sitten kiinnostas tietää mistä nuita osanumeroita saa tietää ku katkes ikkunavaijeri kuskinpuolelta?
Comment
-
Kiitti vinkistä ruuvillahan se tuli komeasti pihalle.
Ois vaan voinu jättää sen kopan löysäämisen tekemättä, koska nyt kun sain kaikki kilkkeet paikalle ja testailin autoa, niin sieltähän kopan takaa tulee öljyt pihalle.
Lähteekö se koppa jossa stefa on kiinni ihan ruuvimensselillä kampeamalla irti?
Sain sitä muutaman millin irti, mutta ei enempää.
eikä hirveästi tohtinut vääntää ettei alumiinikotelo halkeaisi.
Comment
-
Korjausmanuaalissa ainakaan ei kehoiteta tekemään esitäyttöä asennuksen jälkeen
Omaan urssiin konerempan yhteydessä laitettiin öljyt pumppuun juuri ennen paikalleen laittoa ja on vaikea kuvitella, että siitä jotain haittaa olisi. Paineet nousi startilla (ilman kipinää tietysti) melkein heti. Mitään proppuahan tuossa pumpussa ei ole.
Comment
-
Minä tein tarvittavan työkalun itse. Ei siihen montaa tuntia mene, jos omistaa sopivaa romurautaa ja hitsin. Ja kerran kun tekee sen työkalun, niin se on sitten aina sen jälkeen olemassa.
Hihnapyörän sisällä on kohoumia, joista yksi on muita korkeampi. Sopivan kokoisen putkenpätkän kun ajaa halki rälläkällä, niin sen putken saa tarttumaan sinne hihnapyörän sisään (siihen muita korkeampaan kohoumaan). Edestäpäin katsoen jossain hihnapyörän vasemmalla puolella on lohkossa pari isoa kierteytettyä reikää. Siihen kahdella pultilla kiinni joku lattaraudanpala. Enää tarvitsee hitsailla näiden väliin sopiva tukirakenne, niin lukitustyökalu on valmis.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Lauri Leskelämistä olette tuon erikoistyökalun kampiakselin hihnapyörän irroitukseen hommanneet?
Comment
Comment