Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokkahihnan vaihto AAN moottoriin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Nokkapyörän pultti on niin halpa, että se kannattaa uusia joka tapauksessa, jos nokkapyörä käy irti stefan uusimisen vuoksi. Olikoha euron pultti ja kympin prikka tms :)

    Comment


    • #32
      Ok.
      Ja mitä albumista itse katselin, niin moniurahihnan kiristintä ei ehkä kannata kokonaan uusia ellei se ole ihan sökö. Näyttää marmorilla ainakin olevan kolmatta sataa.

      Kovasti tekis mieli duunaa itse mutta... Dampperin pultti, nokkien välinen ketju ja stefat ei taida olla mun alaa.

      Comment


        #33
        Moniurahihnan kiristimessä on ihan std laakeri, jonka siihen voi vaihtaa poraamalla niitit pois ja kasaamalla pulteilla.

        Comment


          #34
          Itse pidän alapyörän vaihtamista erittäin oleellisena. Niin monesta autosta on ko. osasta kiila katkennut.

          Termari 24e
          moniourahihna 24e
          kiristin 204e

          Comment


          • #35
            Selvä, kiitos Tepolle näistä.
            Onkos kiila siinä alapyörässä mukana kun en sitä albumista löytäny?

            Edit: Jaa eiku se on spring washer?

            Comment


            • #36
              Kiila on kiinteänä pyörässä.

              Comment


                #37
                Mä vaihtaisin ne venttiilin nostajat kanssa, jos ei ihan juuri ole vaihdettu.

                Comment


                  #38
                  20 Nostajat 81 g/ kpl 6,9 138,7
                  20 Kevyet nostajat, 56g / kpl 15,9 318,8
                  Orkkisnostajat arvatenkin noita painavampia 81g malleja?

                  Comment


                  • #39
                    Olis varmaan hyvä vaihtaa nostajatkin kyllä.
                    Ja toisaalta tekis mieli käyttää kansikin irti jne.

                    Nyt täytyy vetää raja korkeintaa tuohon nokkahihnajuttuun tällä erää ja miettiä sitäkin vielä pieni tovi.
                    Kesällä voi sitten antaa auton seisoa vähän pidempäänkin ja touhuilla sen kimpussa vaikka itse.

                    Comment


                      #40
                      Painavammat tosiaan on vakiot.

                      Comment


                        #41
                        Mielenkiintoista, "kevytnostajilla" poistuu sit 20 x 25g = 500g = 0,5kg eestaas liikkuvaa massaa. Tuntuu melko merkittävältä venttilikoneiston kevennykseltä. Liekö käytännön hyötyä muissa, kuin korkealta ja kovaa laulavissa koneissa?
                        Viimeksi muokannut Ilkka L; 24.1.2008, 22:23.

                        Comment


                          #42
                          Kuinkas moottorin kumityynyt? Tuntuu hiukan löysiltä, pitäiskö tehdä reikä ja ruutata sikaa täyteen?

                          Comment


                            #43
                            Sika on hyvä vaihtoehto, itsellä ei uudetkaan kestäneet kuin 2 vuotta ja 25 tkm

                            Comment


                              #44
                              On sitten dampperin pultti kohtuu tiukassa, ei puhettakaan että pyssyllä olisi lähtenyt, kokeilin myös 110kg 40cm varren päällä, ei lähtenyt.

                              Kone on tietysti irti jo, seuraavaksi suurempaa pyssyä taikka isompi leka pitkän jatkovarren kanssa. kierrehän on normaalikätinen?

                              Comment


                                #45
                                On normaali.

                                Comment


                                  #46
                                  Pari metriä vartta ja 100kg + gravitaatio, sillä pitäis aueta.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tuo koneen irti oleminen saattaa vähän vaikeuttaa pitkällä varrella vääntämistä. 3/4" tai 1" pulttipyssyllä lähtee kivuttomasti.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Yksi keino, josta voidaan olla montaa mieltä. Ei tietty ole helppo toteuttaa jos kone on irti.
                                      http://www.youtube.com/watch?v=JHP9bZWIZek

                                      Comment


                                        #49
                                        Esa, multa löytyy lukitustyökalu, hylsy ja riittävä veivi.

                                        Comment


                                          #50
                                          Nyt mulla on hieman isompi pyssy kontissa, mutta pikaliitinkin on pykälää suurempi niin täytyy hakee biltemasta kamat niin voi tehdä sovitteen.

                                          Comment


                                            #51
                                            Ei aukea ei. 10bar kompurassa, isolla letkulla ja 3/4" laatupyssy niin ei.

                                            2 kpl 1/2" lyhyitä jatkoja meni jo poikki.

                                            Isommat vehkeet tarvii

                                            Comment


                                            • #52
                                              Onkos sinulla jotain muutoskappaleita tai noita jatkoja siinä välissä?
                                              Vievät yllättävän paljon voimaa koneesta.

                                              Comment


                                                #53
                                                Ei ollut muutoskappaletta tuon 3/4" pyssyn kanssa, nuo 1/2" jatkot meni käsin väännettäessä poikki.

                                                Illasta saan lainaan 3/4" vääntimen niin eiköhän aukea

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Siis tarkista letkut ja niissä jatkot yms. muunnokset.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Nyt aukesi Mixun vehkeillä, väänsin kyllä putken poikki.

                                                    1300mm jatko ja 110kg riitti, pultti oli liimattu koko matkalta.

                                                    Haisi aika kirpeältä tuo ruuvilukite kun pultti aukesi.

                                                    Mihis väliin toi prikka kuuluu?

                                                    Dampperissä näkyy että pultti on ottanut lastua joko kirittäessä tai sitten dampperi on päässy pyörähtää.

                                                    Mulla meni kerran eberin johtosarja laturin pyörän väliin ja moniurahihna paloi siinä. Taisi siinä päästä pyörähtää?

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Meikä lämmitii sen pultin pään ennen pulttipyssäämistä.
                                                      On sitten omalla vastuulla.Ei auennut muuten ja pyssyssä oli vääntöä yli 1000 Nm.

                                                      Saattaa se kiila hajota ja stefa kannattaa uusia tietysti.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        On tässä tullut pähkäiltyä tätä ja päätynyt siihen, että pitää ensin kurkata tuonne ja vaihtaa ehkä vain moniurahihna alkuun.
                                                        Kesällä olis hyvä paneutua tuohon jakopäähän paremmin.

                                                        Mutta purkaa pitää lähes kuin jakopään rempassa. Onko kenelläkään esim. linkkiä nokan purkuohjeisiin?
                                                        Takoitus olisi tietenkin saada homma tehtyä sillai, ettei tartte mitään nesteitä laskea pihalle. Mahdollista?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          No mä ainakin vaihdoin moniuran pelkästään sen kiristimen purkamalla ja keplottelemalla sieltä välistä sen hihnan. Eli jos kädet ei ole luokkaa lapiot, niin ilman suurempia purkuja onnistuu tuon moniuran vaihto.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ok, eiköhän se tällaisen hanuristin sormilla sitten pitäis onnistuman.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Olisko tästä mitään hyötyä:
                                                              http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/S4timing.htm

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X