Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.0E typ89 vm.92 nykii.. ominaisuus?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Audi 80 2.0E typ89 vm.92 nykii.. ominaisuus?

Nonni, pakkaset tuli ja niin tuli murheetkin. Audi joka niin mainiosti toimi kesän, niin alkoi pakkassäiden myötä nikotella. Kylmänä ja lyhyessä nurkka-ajossa auto toimii moitteetta, mutta pitkässä ajossa auto alkaa nykiä aivan jumalattomasti. Viimeisellä kahdella kerralla nykinä on alkanu matka-ajossa (säätila: pikkupakkasta ja lumisadetta) vasta noin tunnin ajon jälkeen. Kierrokset seilaa edestakaisin ja auto hyytyy toisinaan lähes totaalisisesti. Pienen pysähdyksen jälkeen meno on ihan normaalia noin kymmenen kilometrin ajan, kunnes auto alkaa jälleen nykiä.

Mitä olen muita keskusteluja seurannut, niin näyttäis tämä nykinä ollan kyseisen automallin tyyppi ominaisuus. Mitä suosittelisitte avuksi? Onko mitään itse tehtävissä? Laakkosen arvailtavaksi en tohdi autoa viedä, kun tuntiveloitus on 81?/h.

Hiljattain on autoon vaihdettu:
    - sytytystulpat
    - sytytysjohtosarja
    - puola
    - pa-suodatin

Kaikenmaailman vika-analyyseja löytyy suomi24.fi sivustolta, mutta mitä ovat alan harrastajat täällä?

Ensimmäinen ääni kaasarin tms. kumijalalle, toinen imupuolen letkuvuodoille.

Comment

Jos tuosta löytyy vikakoodipistokkeet, ni ite käyttäsin aluks luetuttamassa koodit. Voipi maksaa kympin luokkaa paikassa kun paikassa. Onko imuilman lämmityssysteemit kunnossa?

Comment

Pienen pysähdyksen jälkeen meno on ihan normaalia noin kymmenen kilometrin ajan, kunnes auto alkaa jälleen nykiä.
        Tuo viittaisi jäätämisongelmaan. Onko ilmanputsarille pakosarjan päältä menevä alumiininen haitariputki kunnossa? Onko alipaineella toimiva läppä kunnossa, joka ohjaa tuota lämmintä ilmaa (on siinä kohtaa ilmanputsaria johon tuo haitariputki loppuu)?

Comment

Joo itse olen kans vähän epäilly tota jäätämisongelmaa, kun kerta ei ole kesällä esiintynyt kyseistä ongelmaa. Alumiininen haitari putki näyttää ainakin päälisin puolin ehjältä, tosin aika ajanpatinoiman näköinen. Läpän toiminnasta ei ole tietoa. Onkos se läppä-systeemi yleensä ihan vaihtotavaraa, vai pystyykö sen eheyttämään jotenkin? Mikä ton läpän toiminta/tarkoitus on? Pitäs yrittää saada auto johonkin talliin rassattavaksi, ei viittis ruveta purkamaan sitä tuolla ulkona parkkipaikalla lumituiskussa.

Comment

Working...
          X