Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ-44:n hydr.pumppu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Tämän tiivisteen paikalle vois laittaa pykälää paksumman O-renkaan, ei missään tapauksessa ohuempaa. Tiivisteliima ei ole ratkaisu.

    Toi design on muuten ihan hanurista ku kahdella pultilla yritetään puristaa noita puolikkaita yhteen..

    Comment


    • #62
      Ja koska niillä ei ole valikoimissa 28x2mm niin pitää laittaa siis 26x2,5mm jotta se lakkaisi tihkumasta. Ja joo tuo kahden pultin systeemi on suorastaan perseestä, siinä on inssi ollu lomilla suunnitellessaan.

      Comment


        #63
        Sattui silmään selaillessa, että "tehdaskorjattuja" pumppuja saa joltain ACME-henkiseltä merkiltä aika edullisesti. Vanhan palauttamalla panttina jää hinnaksi 120e, mikä on naurettavan pieni. Samalla tapaan myös hammastankoa saa hintaan 140e.

        Melko erikoista, että näiden osien suhteen tapahtunut jotain markkinoilla. FAWit mahdollisesti syynä...? Muutakin valikoimaa näköjään on yhä olemassa ja aika kevyin hinnoin. Siitä vain kokeilemaan, että onko nuo yhä "läpihengittäviä" vai onko evoluutiota tapahtunut.

        http://seekpart24.com/audi/200-44-44...ring-pu-100199

        Comment


        • #64
          Lötkössä alkoi tänään hihna luistamaan tyhjäkäynnillä hieman ja hihna oli löysähkö.
          Kiristin hieman, aikuisten oikeasti hieman, mutta tällä ei ollut vaikutusta kitisi edelleen tyhjäkäynnillä.
          Hieman kierroksia antamalla alkoikin sitten hilpeä savu nousemaan hihnalta -> tutkiskelemaan.
          Toisaalta, pikkukierroksilla ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniäkään ja ohjaustehostukin toimi normaalisti.

          Hihnapyörää saa nippanappa pyöritettyä kaksin käsin vääntämällä.
          Kuinkas herkästi pumpun hihnapyörän kuuluisi pyöriä letkujen ollessa kiinnitettyinä ja paineistettuna?

          Laakerivian luulisi antavan ääntä itsestään, mutta jos tuo on jumissa, niin mikäs muu sen voisi aiheuttaa?

          Jassolle kiitos loistavasta linkistä, saattaa tulla tarpeeseen...

          Comment


            #65
            Kyllä sen pitäisi pyöriä ihan herkästi. Eli jotain hämminkiä on.

            Comment


              #66
              Nuo mainitsemani hinnat katsoin aikoinaan vain väärin. Panttia ei sisälly siihen tuotteen hintaan, vaan maksetaan päälle ja saadaan sitten takaisin palautettaessa. Eli oikea hinta about tuplat.

              Ja pitäisi olla ihan käsin kevyesti pyöriteltävissä se pumppu.

              Comment


              • #67
                Voisiko joku tukos letkuissa aiheuttaa tuon?
                Olisiko hyviä neuvoja mitä kannattaisi tutkia ennen potilaan julistamista kuolleeksi?

                Laakeriääniä ei tosiaankaan kuulu. Nyt jälkikäteen muistellen, talvipakkasilla pumppu naksutti jonkin verran, mutta kevään koittaessa vaimeni ihan hiljaiseksi. Jota se on nytkin.

                Ei kovin paljon innostaisi sijoittaa reilusti yli kolmasosaa auton arvosta tuohon yhteen perhanan pumppuun.
                Pommikin oli hankintalistalla (nykyinen mallia kaputt), mutta nyt se saa kyllä siirtyä hamaan tulevaisuuteen tai ikuisuuteen, jotenkin alkaa tuntua idioottimaiselta tuhrata tuohon enää yhtään euromarkkaa...

                Comment


                  #68
                  Siellä on kyllä periaatteessa ohivuoto venttiilit, jos vaikka letku tukkeutuisi eli ei pitäisi kyllä noin jumia.

                  Comment


                    #69
                    Enpä usko että mikään tukos tuota aiheuttaa. Pumppu pöydälle ja palasiksi.

                    Comment


                    • #70
                      Ei se pumppu kuitenkaan maltaita maksa, jos vertaa uudempien autojen osien hintoihin. Halvemmaksihan se tulee tonnin autossa 500e vika kuin tonnin vika kalliimmassa autossa. Itsekin hommasin VW:ltä uuden pumpun, kun olin aikani leikkinyt purkuosien kanssa. Halvimmaksi olisi tullut suoraan hakea se uusi pumppu.

                      Comment


                      • #71
                        Onhan se kieltämättä noinkin, mutta silti riipaisee tuo pumpun hinnan osuus kokonaisuudessa.
                        Onhan tuohon jo tässä lähiaikoina tullut vaihdettua bensapumppu, syylari, alatukivarret, takajarruputket + letkut + sylinterit + laakeri, ynnä muuta pienempää.
                        Näistäkin tulee jo ihan kiitettävä osuus auton arvosta ja nyt jotenkin alkaa kypsyttää tuo rahanmeno tuohon härveliin.

                        Lisäksi kun on leikitellyt jo muutenkin ajatuksella tuoreempaan päivittämisesti, niin...

                        Comment


                          #72
                          Et sä enää raaski, kun on kiiltävää osaa noin paljon kiinni :)

                          Comment


                          • #73
                            Osta ne kiiltävät osat poies, saat loppulaatikon kaupanpäällisinä - ei tartte kantaa, kun voi ajaa :D

                            Comment


                            • #74
                              No nyt se prkl taas tuntuisi pelaavan, en tosin löysyttänyt hihnaa ja koittanut vääntää käsin.
                              Viitisen minuuttia käytin parkkiksella ja mitään hihnankitinää, luistoa tai pumpun lämpenemistä ei tuntunut.
                              Tehostus toimi, jarrut toimi pl. huutomerkkipiipit pommin takia.

                              Liikenteeseen en kyllä uskalla lähteä, jos pumppu porsii tien päällä, niin loppupätkästä tulee turhankin mielenkiintoinen...

                              Mikä hitto tuon on voinut aiheuttaa?

                              Autosta on periaatteessa sovittu jo kaupat toisen lötköhörhön kanssa ja diilin ehtona olisi, että vaihdan pumput päittäin hänen autosta, joka on muuten totaalipaska.
                              Kysymys oikeastaan siksi, että teenkö vaihtohomman turhaan?

                              Comment

                              Working...
                              X