Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ-44:n hydr.pumppu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Pumppuja on valitettavasti kolmella eri varaosanumerolla. Ohessa on pumppujen sopivuudet:

    443 422 923
    A100 83-91
    A100q 85-91
    A200 84-91
    AV8 89-94

    034 145 155D
    A100 83-88
    A100q 85-91
    A200 88-91
    A200q 85-91

    034 145 155DX
    A100 83-91
    A100q 85-91
    A200 84-91
    A200q 88-91

    Periaatteessa mikä vaan noista pumpuista voi olla autossasi. Minä en valitettavasti osaa sanoa, sopivatko nuo pumput ristiin ja mikä niissä on erona. Osaisiko joku muu auttaa?

    Comment


    • #32
      Ja mulla näkyy olevan tälläinen numero, 054 145 155B (pumppu vaihdettu jossain välissä).
      On kyllä pakko olla 034 toi alku, valokuvista katoin et olis 054,mut se ei liene mahdollista.

      Comment


      • #33
        Pieni päivitys tiivistesarjaan. Lötköön löytyy Osaset ketjulta tilattuna ZF Lemföeder tiivistesarja numerolla 8601633007 verolliseen hintaan 40,21.

        Kysymys: Paljonko menee vaihdossa nestettä, jos vaihdetaan uudet aineet?

        Comment


          #34
          Litran purkki pitäs riittää.

          Comment


          • #35
            Siellä on muuten tuon numero 3 tiivisteen lisäksi toinen iso o-rengas jota ei korjaussarjassa tule mukana. Omassa juuri se toinen rengas (löytyy kuvan vasemmanpuoleisen pumpun lohkossa oikeanpuolimmaisena olevan osan alta) vuoti, syynä se että oli täytetty pissivää systeemiä tavan hydrauliikkanesteellä: kaikki tiivisteet paskana.
            Se osa on kierteillä kiinni, ja särkyy helposti irrotettaessa..

            Comment


            • #36
              Litran purkki pitäs riittää
              Onneksi tuli varattua 2 litraa:) Litralla ei säiliössä edes noussut pinta.

              Nyt sitten vaihdettu kaikki stefat pumppuun. Uudet letkut pumpulta/pumpulle ja stefat niihin päihin.
              O-renkaita onneksi oli varattu ylimmääräisiä useita kokoja ja paksuuksia, sillä pumpulle tuleviin letkuihin noita tuhraantui vielä 6 kpl. Ja 3 eri kokoa.

              Myös akselin stefa meni vaihtoon, vaikkei ollut vuotanutkaan.

              Aikaa meni 6 tuntia. Edestä riitti flektin poisto ja sitten sai pumpun ujutettua ylös ja ulos.

              Isoin ongelma oli pumpun takapään 2 kpl kiinnitysten irroittaminen. Ilmastoinnin roinat olivat todella tiellä, eikä niitä katsottu aiheelliseksi poistaa.

              Myös lopuksi remminlaitto paikoilleen tuotti muutaman ylimmääräisen kirosanan.



              Hihnapyörän kiinnityskolmio lähtee nimittäin pumpun akselista väin väkivallalla. Takaisin kiinnittäminen saattaisi onnistua juottamalla. Tosin ei haivantoa onnistuisiko...

              Prässillä onnistuu kiinnityskolmion poistaminen ja takaisin laitto. Takaisin laitossa voi laittaa tipan
              liimaa, jos epäilee ettei pysy:)

              Comment


                #37
                Onneksi tuli varattua 2 litraa:) Litralla ei säiliössä edes noussut pinta.
                Kumpaankas autoon teit tuon pumppu remontin?

                Comment


                • #38
                  ^
                  Lötköön, RiSassa ole mitään korjattavaa.
                  Oli pakko hankkia "harraste", jotta saa kädet pysymään mustina.

                  Comment


                    #39
                    Niinpä lukihan tuo tuossa aikasemminkin. Taitaa mennä enempi tuota öljyä tuohon lötköön.
                    Itse pärjäsin litran purkilla tuon ässän kanssa, mutta en noin perusteellista remonttia kyllä tehnykkään.

                    Comment


                    • #40
                      n. 40 euroa on sitten turha investointi, jos haluaa selvitä "halvalla" ja jättää akselin stefa vaihtamatta.

                      400 kpl:een O-rengas laatikko maksaa n.11 euroa esim. Motonetissä ja tuosta laatikosta löytyy kaikki tarvittavat koot, paitsi akselin stefa.

                      Comment


                        #41
                        Servotronic, siis millainen systeemi tuo on? Nop. mukaan säätyvä tehostus.. Jossan kohdin joku tässä kirjoittelikin ettei olisi hurjan kallis päivitys typ44 ajokkiin.. Kertokaahan lisää..

                        Comment


                        • #42
                          Tuolla omaa kokemusta pumpun tiivisteiden vaihdosta. Ei ole tarkoitus pelotella, mutta niitä veemäisimpiä hommia taitaa olla, kun ei edes voimalla saa paikkoja auki.

                          Comment


                          • #43
                            Nyt jännittää, ens lauantaina olisi tämä homma tehtävä toho lötkö MC koneeseen. En pääse hallille ennen lauantaita ja tiedän jo valmiiksi että kaasua en saa pilliin, joten kuumennus ei onnaa sillä. Tarviiko sitä edes?

                            Comment


                              #44
                              Laipan irrotukseen? Juu ja ei. Toisilla irtoaa ilman lämmitystä ja toisilla ei. Upota kiehuvaan veteen. Auttaa sekin jotain.

                              Comment


                              • #45
                                Kuumailmapuhallin ajaa myös saman asian. Kannattaa myöskin kuumentaa se laippa ennen kun lyöt sen takaisin paikoilleen.

                                Comment


                                • #46
                                  Koneistamo irrottaa laipan tarvittaessa minuutissa ja jos on stefa mukana, saattaa vaihtokin onnistua lennossa. Tukevassa ruuvipenkissä tuo menee kyllä aika kivutta paikalleen.

                                  Comment


                                    #47
                                    Bilteman laakeriulosvetimellä lähti ihan nöyrästi lötkön pumpusta laippa. Maksoi muutaman euron. Takaisin painoin ruuvipenkillä ja lautoin uskonvahvistukseksi tipan laakerilukitetta väliin.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Laakkoseltakin saa proppu/tiiviste yhdistelmän aika edullisesti. Pelkkä tiivisteen vaihto ei auta.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Bilteman laakeriulosvetimellä lähti ihan nöyrästi lötkön pumpusta laippa
                                        Itse kokeilin Motonetin vastaavalla, josta työn tohinassa katkesi se noin 12 mm vahvuinen kiristyspultti, mutta laippa ei hievahtanutkaan -)

                                        Comment


                                          #50
                                          Proppuja ei tarvitse vaihtaa joka ikinen kerta. Miksi tarvitsisi? Ei ne mitenkään yleensä kulu. Se on mielestäni sama kuin huoltokirjoissa aina kehotetaan vaihtamaan ihan kaikki pultit irrotuksen jälkeen uusiin. Tarpeetonta.

                                          Pienen pieni ero kiinni pysymisessä voi uuden ja vanhan välillä olla, mutta kyllä sen kumoaa jo aikalailla itse pumpun jengojen yhtälainen kuluminen.

                                          Comment


                                          • #51
                                            kop kop. ei vuoda vielä.

                                            Irtotiivisteitä:

                                            http://customer.canter.fi/Tiivisteke...154028&e=1&p=0

                                            Tiivisteen koon speksit pitäisi julkistaa tänne. Kenellä hyvät mittalaitteet ?
                                            type 44 hydraulipumppu , tiivisteet , vuoto , vuotaa
                                            Viimeksi muokannut Tommy200rs; 19.7.2011, 05:51.

                                            Comment


                                              #52
                                              FAQissa on.

                                              Comment


                                              • #53
                                                saapa nähä, ei ollu varaosakauppiailla oikeaa hihnaa ja wanhaa ei ole. Mut nyt o uudet kalut pumpussa.

                                                Mainittavaa oli että lohkojen välissä olevista pienistä O-renkaista 2 ja se pienempi isoista oli rispaantuneet. Laippa ja proput aukesi lähes käsivoimin, ja nepä olikin jo ollut auki / rempattu ilmiselvästi aikaisemmin.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Tuli ahaa elämys kun mersuista asiaa luin... Mitäs öljyä tohon pumppuun pitäs laittaa? Sain tuon hihnan haettua tänään ja tuli tollanen tenkkapoo. Mersulla kun on oma öljynsä tähän hommaan ja se ei oo halpaa kun ei muka ATF:ää saa käyttää. Mitäs tonnin romuaudissa saa käyttää?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Sekin on kerrottu tuolla FAQissa. Itselläni tuota Febin vihreää ei ehjällä pumpulla kulu(nut) juuri nimeksikään.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      No niihä se lukeeki heti aluks. Hupsista -> puhelu kauppaan -> Ei oo (tietenkään) Tilaukseen menee. Ihme VAG kauppa perkele!

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Heräsi eräs kysymys vain ihan mielenkiinnosta. Mitä virkaa tämä kuusiokolopultti toimittaa?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Muistaakseni ei oikein mitään. Siitä saa kiristettyä tuon ison holkin paikoilleen :)

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Nyt kun tuli alle -10 pakkaset niin alko hikoilemaan öljyä läpi kone kylmänä pumpun ja säiliön sauman yläreunasta. Kun kone lämpenee niin vuoto katoaa. Pitäskö laittaa neljännes milliä paksummat o-renkaat vai annanko hikoilla? BTW ei ollu 28x2mm o-rengasta niin laitettiin 26x2. En laittanut tiivisteliimaa. Olisiko se syypää?

                                                            Ja ko. pultilla kiristin sen holkin.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Eikös tollanen pienempi o-rengas mene isomman paikalle nätisti, mutta kuitenkin sitten asettuu "tiukemmalle" ja sitä rataa jää ohuemmaksi, mitä olisi tarkoitus? Tiivistipintaa jää vähemmän?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X