Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 automaatti, ei meinaa lähteä liikkeelle kylmänä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    80 automaatti, ei meinaa lähteä liikkeelle kylmänä?

    Mistähän johtuu ettei ykkönen tahdo kytkeytyä muutaman asteen pakkasessa. Pakki menee päälle ok. Auto on 80 20E (abk). Öljyn ja suodattimen vaihdon jälkeen on ajettu noin 30000 km.

    Eikös näissä automaattilaatikko ollut VW:n omaa valmistetta?

  • #2
    80:n lootan sielunelämästä en tiedä.

    Yritätkö lähteä valitsin asennossa 1 ? Sitähän ei tarvita muuten kun erittäin vaikeissa tilanteissa.

    Vai eikä ykkönen kytkeydy valitsimen asennolla D tai 3 tai 2 lähdettäessä liikkeelle?

    Talvella kannattaa, ennen liikkeellelähtöä, käyttää valitsinta muutaman kerran (R-N-D) edestakaisin

    Comment


      #3
      Yleensä se on kolmonen tai D jota tulee käytettyä. Sen olen huomannut että kun käyttää pakilla niin taaksepäin veto löytyy välittömästi.

      Comment


      • #4
        Tämä nyt on vain jonkunlainen maalaisjärkipäätelmä, mutta pakkasella öljyt on laatikossa tönkissä ja etenkin jos suodatin on paskainen (edellisen öljynvaihdon jälkeen lähteny paskat liikkeelle ja tukkinu suodattimen) niin vaihteiston venttiilikoneisto ei saa tarpeeksi öljynpainetta jotta ykkönen kytkeytyisi päälle. Kuuluuko ujellusta kun on vika päällä?

        Comment


        • #5
          Minulla tuntuu kylmänä (pakkasta useampi aste) liikkeellelähdössä sellaista "kuminauhamaista venymistä". Se on normaalia. Olisiko sama asia?

          Comment


          • #6
            Kuminauhamainen venyminen kylmällä on normaalia käytöstä. Öljyt jäässä ja luistavat (erityisesti vanhat öljyt), lisäksi laatikon aivolaatikko luistattaa kylmänä, jotta öljyt lämpeäisivät nopeammin. Alkuperäisen kysyjän vikaan veikkaisin riittämättömiä öljynpaineita.

            Comment


              #7
              Ja öljyä on varmasti oikea määrä?

              Comment

              Working...
              X