Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin yhteensopivuus 1.8 T (163 hp) B7 vm 2005 -> A

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Moottorin yhteensopivuus 1.8 T (163 hp) B7 vm 2005 -> A

    Onko kenelläkään asiantuntemusta sanoa onnistuisko seuraava projekti, tällä hetkellä kansi on hajalla 1.8T :ssä vm 2002 avj-moottorilla, löysin vähää ajetun kokonaisen moottorin (se on B7:n 1.8T 163 hp vm2005). Onnistuuko tekniikan siirtäminen vanhempaan malliin?
    miten tälläinen kannattais tehdä. Pelkkä kansi maksaa lähes 2600 EUR kaikkinen tiivisteineen, moottorin saisin lähes samaan hintaan......

  • #2
    Kuulostaa hankalalta koska elektroniikat jne. ovat varmankin erilaiset...
    Nostan kyllä hattua, jos hanskaat homman :-)

    Comment


      #3
      Toni: Ihan mielenkiinnosta saman koneen omistajana mikä aiheutti kannen laukeamisen?

      Comment


      • #4
        Jos olisin samassa jamassa, ottaisin riskin ja ostaisin tuon 50km ajetun moottorin. Jos ei käy niin saahan sen aina myytyä. Ja samalla laittaisin sen 6-lovisen laatikon.

        Comment


          #5
          öljynkiertohäriö

          Koneessa meni öljypumpun edessä oleva sihti tukkoon ja nokka-akselit leikkasi kiinni.
          kanteen tuki sen verran vaurioa ettei pysty kunnostaa.

          Comment


          • #6
            Mikä sen oli tukkinu? Polttiko merkkivaloa ennen loppunäytöstä? Kait tuohon jostain purkaamolta löytys halvempi kunnossa oleva kansi, mutta saat varautua remppaan alakerran heti perään jos se on kerran niin kauan pyöriny ilman öljynpaineita että nokat on leikannu kiinni. Jos et pysty ite tekeen remppaa niin tulee jo halvemmaksikin vaihtaa tuo uusi kone (mikäli se kivuttomasta sopii).

            Comment


            • #7
              Pickup-sihdin ja muutkin ahtaat paikat 1.8t:n öljykierrossa tukkii PIRU nimeltään Longlife...

              Comment


              • #8
                Ei suoranaisesti longlife vaan liian pieni öljytilavuus. Ongelmaa ei ole poikittaiskoneissa joissa öljytilavuus on 4.5 litraa.

                Comment


                • #9
                  Teenkö nyt johtopäätösen että öljyt kannattaa vaihtaa aina 10tkm välein huolimatta long life:stä? Onko ihan sama käytääkö long life öljyä vai tavallista jos ölhyt kuitenkin vaihtaa kymppitonnin välein?

                  Vähän ohi aiheen, mutta olin koeajolla vastaavalla autolla kun öljynpaineet karkas, mittarissa oli 65tmailia ja vuosimalli -03. Olin kyllä hyvillään kun en ehtinyt kyseistä autoa ostaa, olivat vähän nolona liikkeessäkin kun olivat justiin päässeet ylistämästä autoa. Onhan noita sattunut aika paljonkin, mutta siitä huolimatta tuli tuommonen ostettua.

                  Comment


                  • #10
                    Ameritikan "sludge" tai Germaanien "swartzschlam" ovat jokseenkin saman syntymekanismin tuotteita. Moottoriöljyn emäsvaraus ei pysty neutraloimaan happamia palamisjäänteitä joko huonon laatunsa (perinteiset USA-rasvat) tai liiallisen kuormituksen ja käyttöiän vuoksi (Longlife ym.muut mainoshumpuukit). 10-15tkm on hyvinkin suositeltava vaihtoväli bensakoneissa normiajossa, räppäysajossa mielellään puolet siitä. Se joka puolustaa VAG:n Longlife huoltoja, ottakoon omasta, 100tkm ajetusta, Longlife huolletusta 1.8t -autostaan venttiilikopan auki ja palatkoon asiaan hattu kourassa!

                    Comment


                      #11
                      Onko ajotavalla mitään merkitystä? Aikoinaan 1.8t:llä matka-ajon (n. 400km) jälkeen huomasin kulutuksen pienenevän 0.5L/100 km kohden. Lisäksi, eikö pidempi käyttäminen poista öljyjen joukosta vettä, joka osaltaa aiheuttaa ns. öljyliman syntymisen?

                      Onko muilla pidennetyn huoltovälin autoilla kuin VAG tuotteilla ollut moisia ongelmia?

                      Comment


                      • #12
                        Mikmoila: Harvassa on ne moottorivalmistajat, joilla ei olisi jossain vaiheessa ollut ongelmia pitkien vaihtovälien kanssa. Osa taistelee edelleenkin ko ongelman kanssa ja joillekin ne ovat vasta nyt realisoitumassa kun risuja sataa kentältä taukoamatta. Eräs pahimmista oireilijoista on Saab, jonka vuosimallien 98-03 B235, B205 ja Trionic 7 -moottorit jylläävät moottoririkkotilastojen kärjessä tuloksella 37 moottoririkkoa per 1000 autoa. Ja valmistajakin myöntää syyksi ylipitkät (30tkm) vaihtovälit ja siitä johtuva moottorin voitelujärjestelmän karstoittuminen.

                        Comment


                        • #13
                          USA -mallissa (AMB) oljyn vaihtovali on 10tmailia (16tkm) huoltonayton mukaan. Tuon varmaan tohtinee ajaa kunhan kayttaa kunnollista oljya. Vai olisko syyta puolittaa tuo vaihtovali viela?

                          Comment


                          • #14
                            Itsekkin juuri vaihdon viime viikolla kiinteeseen huoltoväliin, longlifet saivat siirtyä syrjään. Putsailin huohotinta ja ihan täynnä mustaa moskaa. Nyt tuli mieleeni että olisiko syytä tarkistaa tuo imusihti.

                            millainen operaatio se kaiken kaikkiaan on? Onko hankala toimenpide?

                            Comment


                            • #15
                              Jaahas, taidanpa itsekin siirtyä ShortLifen piiriin näiden kauhutarinoiden jälkeen... Täytyypä tsekata tuo sihti yms.

                              Comment


                                #16
                                Eihän sen sihdin tarkistamiseen tarvi kuin ottaa öljypohja irti, mutta tästä se hauskuus alkaakin eli öljypohjan irroituksen takia pitää irroittaa etupään apurunko vai mikä se nyt onkaa oikelta nimeltään.
                                Tämän tiedon mulle kertoi viime kesänä Espoon AC:n huoltohenkilöstö kun oman vein sinne öjynpainevalon palamisen takia. Oli kuulemma ollut aikas tukossa tuo sihti(tosin siihen saattoi auttaa myös huohotinletku räjähtäminen ja sitä kautta sinne sitten kerääntyi sitä tavaraa).


                                Joten ei sitä kai viitsi ihan huvin vuoksi irroitella.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuossa olis kansi ja toinen.
                                  Voi olla kyllä rahtimaksut aika kovat kun tuommosen mötikän laittaa täältä tuleen.

                                  Comment


                                    #18
                                    merkkivalo paloi....

                                    Ennen kun pata leipoi kiinni, niin paloi öljynpinnankorkeuden merkkivalo,
                                    käytin autoa stockan autossa, todettiin pienen tutkiskelun jälkeen että anturivika. no lopun sitten tiedättekin..öljyt olin vaihdattanut n.10tkm ennen kuin tämä sattui....

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eikös heidän vastuulla ole sitten tuo maksupuolikin?

                                      Comment


                                        #20
                                        Stockmann auto ja vw-auto pakoIlee vastuuta

                                        niinhän sen maalaisjärjenmukaan kuuluisi mennä että huolto korvausvelvollinen, ei päästy minkäänlaiseen yhteysymmärräykseen, jouduin laittamaan casen kuluttajavalituslautakuntaan..

                                        Comment

                                        Working...
                                        X