Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAH kalkattaa kylmäkäynnistyksessä....

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• AAH kalkattaa kylmäkäynnistyksessä....

niinhän ne toki melkein kaikki autot tekee, mutta kuulostaa siltä että yläkerta käy ilman öljyjä tovin.
    Ymmärtääkseni siellä on joku venttiili, jonka kuuluisi pitää yläkerrassakin öljyt auton seistessä. Voiko normaali taidoilla itse vaihtaa?

Minulla on samalainen 2.8E (AAH) sarjan V6 kone.

Koneen yläkerta todellakin kalkattaa ja käy kuivana kun öljyventtiilit on tukossa. Konessa on 4 venttiiliä (2/puoli). Kaksi takaiskuventtiilimäisesti laskee painetta koppaan ja kaksi jotka ovat keskemmällä konetta laskevat paineet alas (Oil return Valve). Vika on petollinen. Alakerrassa ja mittareiden mukaan öljynpainetta on mutta yläkerta käy kuivana. Suosittelen heti korjausta.

Itselläni osana suurta öljynpainehässäkkää meni nämä tulo venttiilit tukkoon (on kuulemma vähän tyyppivikaa) ja ne vaihdettiin VAG:llä Hgin herttoniemessä muun työn ohessa.

Ventiili osa.nro 078103363P maksaa 41,60 kpl
    työ maksoi (muun työn ohessa) noin 150,-,(sis. mm. paineventtiili ohjehinta 50,40, venttiilikopan aukaisut 64,80)
    Ventiilikopan tiivisteet osa.nro 078103483L 33,80 kpl

Suosittelen korjausta.

Comment

No jos kalkatus ei ole jatkuvaa, niin veikkasin kyllä ennemmin nostajia.

Comment

Öljyä tietenkin on ?

Mulla kalkatti myös, ja kas kas aika kuiva oli.
        Eli kun laitin öljyt maxiin niin lakkas.

Muuten tässä sivussa kysäisen onko 5L öljyä/10tkm normaalia kulutusta ?
        Eli puoli litraa tuhannella.
        <<<< siis tuohon autoon ja ajeltu 190k

Edellinen auto oli japsi ja vei tollasen alle litran / 10tkm.

Comment

Mulla oli edellinen AAHlla (ajettu 280t)ja se vei pari litraa kymppitonnila öljyä ja huomautti aina nakutuksella jos öljyn pinta läheni minimiä.aina muisti lisätä kun rupes nakuttaan.

Comment

Working...
          X