Eli kävi niin että S3:seni rupesi nykimään kiihdyttäessä ja ekana oli mielessä ne perinteiset ahtovuodot. Otin ilmanpuhdistin kotelon kannen irti ja ihmetys oli suuri, siellä oli ruosteista vettä ja paljon! Vettä oli mennyt maf anturiinkin niin paljon että ristikosta ihan tippui sitä. Kuivasin kamppeet ja laitoin uuden suodattimen. Sitten lähdin koeajolle siten että jätin putsarikotelolle tulevan ilmapumpun (imu?)letkun irti ja tulppasin kotelolta reijän. Pari vetoa ja auto pelasi hienosti. Pelti auki ja näkymä oli aivan kuin joku ois vetäny kurapaskat akun päälle. Ruosteista vettä oli tullut edelleen ihan hemmetisti! letkusta kuuluu lisäksi semmoinen kurlutus että siellä on vieläkin vettä. Mistä tuo vesi tulee, ja onko syytä olettaa että joku takaisku hässäkkä on rikki, koska olen antanut itseni ymmärtää että tuo on nimenomaan imuletku mikä putsarikotelolle tulee?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ilmapumpussa vettä?!?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Sen tarkemmin tuon auton imusydeemiä tuntematta omat kokemukseni K-Jetistä: menin asentamaan kartiosuodattimen ja kun pakkaset alkoivat, tulivat ongelmat: auto käynnistyi hyvin, mutta puolilämpimänä tukehtui, eikä lähtenyt käyntiin sahaamallakaan. Vasta puolen tunnin seisotuksen jälkeen auton sai vaivoin liikkeelle.
Ruvettuani tutkimaan tilannetta havaitsin runsaasti jäätä imuputkistossa ja kaasuläpän tienoilla suorastaan lainehti. Sulattelin jäät ja kuivasin vedet, suihkaisin perään paljon crc:tä ja viskasin kartion hittoon alkuperäisen suodattimen tieltä.
Oletin, että koojetti toimii ilman imuilman esilämmitystä -ei toiminut.
-
Jeps. Kysyin virittämöstä ja sanoivat että kondenssi vettä ja takaisku paskana. Täytyypä poistaa turhana painona koko pumppu.
Comment
Comment