Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 1.8T -00 + lastu + >120tkm ongelmia tiedossa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A3 1.8T -00 + lastu + >120tkm ongelmia tiedossa?

    Silmään pisti myynnissä oleva vuoden 2000 A3 1.8T Q lastutettu -02 jolla ajettu 121tkm. Nykyään ajelen -95 A4 2.6 Q:lla, vaihto tuoreempaan olisi mielessä kun noita kilsoja on jo 200tkm ja kaikkea pientä joutuu korjaamaan turhan usein. Tarkoituksena toki olisi vaihtaa auto huolettomampaan kulkineeseen jolla muutaman vuoden ajelisi ilman suuria remontteja. Mitä mieltä olette viisaammat ja joilla on kokemusta lastutetuista 1.8T koneista, tuottaako harkitsemani vaihto vain uusia murheita entisten tilalle? Huollot ko yksilöön on kaiketi asiallisesti tehty mutta mietityttää tuo viritys, millaisia kilometrimääriä olette viritetyillä autoilla ajaneet ilman murheita? Onko muita vikoja joita A3:sissa tapaa esiintyä? Ovatko ohjaustehostin viat noissa yleisiä?

    Kiitos kaikille,

    Timo

  • #2
    No ei pitäis olla 200tkm mikään ongelma lastutetulle 1.8T:lle ainakaan moottorin puolesta jos öljyt on suunnilleen ajallaan vaihdettu, eikä aivan lappu lattiassa baanalla vetämistä ole ajo ollut. Ainakin noilla about 190hp virityksillä kestää hyvin. Turbo on varmaan eka mikä antautuu.

    Tosin olihan noissa tietyn ikäisissä jotain öljypumppu+nokkaketjunkiristinongelmia, koskeneeko sitten A3:sia. Itse olen tuon kiristimen ja ketjun myös vaihtanut, tosin kiristimen vaihdoin luultavasti turhaan.

    Voimansiirron osalta en osaa kommentoida A3:n kestävyyttä.

    Comment


    • #3
      Kyllähän noilla lastutetuilla 1.8T moteilla on ajettu satojatuhansia ilman ongelmia, omassa (ABT:n) lastu kerkes olemaan ennen myyntiä 142tkm (asennettu uutena autoon). Hyvät öljyt 7500-10000km vaihtovälillä, kylmänä turhat vedättelyt pois ja kunnon jälkijäähdytys kovan ajon jälkeen ja varmasti kestää paikat. Tosin vaikea se on tietää miten edellinen omistaja on autoaan kohdellut mutta asiallisella käytöllä tuossa on autoa varmati pitkäksi aikaa.

      Comment


      • #4
        Tervehdys.
        Jos asiaa haluaa varmistella varsinkin uuteen autoon niin suosittelen webastoa jolloin saa koneen lämpöiseksi joka paikassa ja säteilylämmitintä lisäksi jos auto seisoo pihassa kovilla pakkasilla niin lisäksi saa öljyt notkeammaksi jolloin turbo saa heti voitelua...

        Comment


          #5
          Tuskin mitään ongelmaa tulee olemaan tuon kanssa. Mun autoon (S3) on uutena sisäänajon jälkeen (~11 000km) vähän tarkastettu tuota voimapuolta, eikä nyt ihan pelkästä lastutuksesta kyse.

          Autolla on nyt kilometerjä kertynyt tuon ~140 000km ja mitään ongelmaa ei ole auton kanssa ollut missään vaiheessa tekniikan osalta (eikä ole vieläkään). Kytkin autosta antautui 60 000km kohdalla, mutta A3:ssa tuskin pelkän lastun kanssa tätä ongelma tulee ja jos olisi tullakseen ni varmasti tuossa autossa olisi jo ilmennyt.

          Mun auto on ollut ympärivuotisessa käytössä ja kuten tossa edellä jo mainittiinkin, niin varmasti noi jälkikäyttämiset ja kylmänä revittelyt ei auton ikää pidentäisi. Kaikenhan saa rikki kun oikein yrittää, mutta järkevästi käytettynä varmasti kestää. Eikä se järkevä käyttö aina välttämättä tarkoita sitä, ettäkö sillä autolle ei silti voisi ajaa...

          Comment


            #6
            Selvähän se ettei kylmänä vedättäminen hyvää tee, kuinka paljon tapaatte jälkikäyttää noita turbokoneita? Onko tarpeen vain ns. kovan ajon jälkeen vai pitäisikö aina jäädä hetkeksi radio kuuntelemaan? Korjari arveli että turbo antautuisi ensimmäisenä, kuinka yleistä on ja mitä maksaa noin suunnilleen moisen uusiminen?

            Comment


            • #7
              Eipä ole oman turboa tullut koskaan normaali ajon jälkeen jäähdyteltyä.Ei nykyautoissa pitäisi olla tarpeen.Asia on eri jos on tullut vedettyä Turbo mansikkana pidemmän aikaa.esim radalla tms.
              Itse teen niin että jos motarilla on tullut vedettyä pitkää pätkää niin sitten kun pysähtyy niin olen hissukseen ajellut parkkiin ja hetkisen pitänyt tyhjäkäynnillä ennen sammutusta.

              Comment


              • #8
                Juurikin näin. Itse myös ajelen yleensä muutaman viimoisen minuutin rauhallisesti, niin ehtii jäähdyttelemään. Liikkeessä vaihdon hinnasta en tiedä, mutta halvin lienee joku ahtimen korjautus(noin 500??), toki kannattavampaa olisi vaihtaa koko ahdin, joiden hinta pyörii 900-1300 välissä aika pitkälti. Työt tekee sitten melko paljon lisää, jos ei itse vaihda.

                Comment

                Working...
                X