Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronic kokemukset?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Enpäs ole tullut testanneeksi tuollaista viivettä enkä ajatellut testatakaan. Sanoisin kuitenkin että onko 2-3 sekuntia sitä viivettä todellinen, sillä siinä ehtii tapahtua paljon jos on pistetty lämä tiskiin. Voi olla että se aika tuntuu pitkälle kun homma ei ole oikein hallinnassa sillä hetkellä.
    Luulisin myös että ns. "viive" on pidempi kick down tapahtumassa koska siinä on kyse enemmänkin hädästä kuin järjestä ja kun kierrokset on jo ehtineet nousta sinne 4-5 tuhannen tietämille, ei ne samalla hetkellä palaa takaisin. Itselläni ei tuota hätää ole ollut käytössä kuin ohituksissa joissa on baanaa käytössä.

    Comment


    • #32
      Mulla kyllä loppuu veto autosta heti, kun kick downista päästää nopsasti pedaalin ylös. On siinä ehkä ihan pieni viive luokkaa max. 0,1 sekuntia. Kierrokset jää kyllä korkealle muutamaksi sekunniksi uutta potkaisua odottamaan.

      Comment


        #33
        Moi,

        Suora kopio vastauksestani toiseen ketjuun:

        2.4 V6 multitronicista kokemuksia:

        Kaksi samanikäistä (vm. 2004) ja samanlaista A6 yksilöä. Toiseen vaihdettiin laatikko 30 tkm jälkeen, kun D päällä risteyksessä käyttäytyi kuten vaihde olisi vapaalla. Liikkeelle lähdöissä nykäyksiä, ensin ei kytke ollenkaan (huutaa vapaalla) ja sitten nykäyksellä liikkeelle. Ongelmien lisääntyessä maahantuojan ohjeen mukaan vaihdettiin uusi laatikko, jolla vika hävisi. Autolla ajettiin muutama kuukausi ja vaihtui ruåtsalaiseen kulkineeseen.

        Toinen yksilö sekoili käsivalintapuolella. Välillä kaikki P/R/N/D/S valot paloivat mittaristossa, ja käsivalintapuoli ei pelannut ollenkaan. Sammuttaminen tms. ei auttanut, vika hävisi aina itsestään muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen. P/R/N/D pelasivat siis ainoastaan tällöin, mutta valittua asentoa ei nähnyt mittaristosta. Nykiminen alkoi liikkeelle lähdöissä myös n. 40 tkm ajon jälkeen, ja vietiin sittemmin huoltoon. Laatikon ohjausboksi päivitettiin -> auto tärisee n. 60km/h ja 85km/h mittarinopeuksissa. Viaksi todettiin pienen V6 koneen heikot väännöt alakierroksilla, loota kun vaihtaa 60km/h jo viitosta vastaavan välityksen silmään ja 85km/h kuutosta vastaavan. Vanhaa ohjausboksia ei enää saa, joten vika jäi eikä apua löydy huollosta eikä maahantuojalta. Hienoa... Loppuaikoina alkoi esiintyä myös ongelmaa, ettei D:n ollessa päällä vaihde kytkeydy ollenkaan risteykseen pysähtymisen jälkeen. Auto vaihdettu uusikoriseen manuaaliin hieman tuon huoltohässäkän jälkeen.

        Comment


        • #34
          Mulla kyllä loppuu veto autosta heti, kun kick downista päästää nopsasti pedaalin ylös. On siinä ehkä ihan pieni viive luokkaa max. 0,1 sekuntia. Kierrokset jää kyllä korkealle muutamaksi sekunniksi uutta potkaisua odottamaan.
          Kyllä tuo kuulostaa täysin samalta kuin itsellänikin, joten kaiketi kaikki kunnossa.
          Olen kyllä huomannut että välillä nuo Audin omat sisämatot aiheuttaa turhia sydämentykytyksiä, koska monesti kaasupedaali on jäänyt kiinni sisämaton reunan alle. Pitäis vaan jostain löytää siisti (ja täsmämitoitettu) kangasmattosarja tilalle.

          Comment


          • #35
            Löytyisikö multitronicilla enemmän ajaneilta niksejä/tapoja joilla voisi testata vaihteiston toimintaa/kuntoa. Voiko mistään "ennustaa" jäljellä olevien kilometrien määrää, vai lakkaako vain yllättäen toimimasta?

            Comment


              #36
              Löytyisikö multitronicilla enemmän ajaneilta niksejä/tapoja joilla voisi testata vaihteiston toimintaa/kuntoa. Voiko mistään "ennustaa" jäljellä olevien kilometrien määrää, vai lakkaako vain yllättäen toimimasta?
              Se kristallipallo olisi kyllä hyvä...

              Mistään noita kilometrejä ei voi ennustaa. Jotkut yksilöt ovat rullanneet 200...300 tkm ilman ongelmia, toisilla remontti on ollut edessä jo alle 100 tkm:n. Vaihteiston toiminnan toteamiseen ei oikein ole muita konsteja kuin perstuntuma, se kertoo aika paljon. Yleensä ensimmäisinä oireina on ravistaminen liikkeelle lähdettäessä (sekä eteen- että taaksepäin), tai sitten hienoinen nykiminen tasakaasulla ajettaessa. Tuo nykiminen esiintyy ensin pienillä nopeksilla 30...40 km/h:ssa ja pikkuhiljaa pahenee ja ilmenee jopa 80...100 km/h:ssa nopeuksilla.

              Comment


              • #37
                Uudempien A6:sten multin kestävyys?

                Onko uudemman mallin A6 2004- multitronicissa ollut ongelmia, vai ovatko pysyneet hyvin kasassa? Onko minkälaisia km-määriä noilla ajettu ilman ongelmia?

                Itsellä hakusessa tuollainen auto ja kiikarissa on 2.7tdi joko manuaalina tai multina.
                Multitronicissa etuna huomattava mukavuus mutta, mutta...?
                Viimeksi muokannut jonese; 27.6.2009, 23:33.

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja jonese Näytä viesti
                  Onko uudemman mallin A6 2004- multitronicissa ollut ongelmia, vai ovatko pysyneet hyvin kasassa? Onko minkälaisia km-määriä noilla ajettu ilman ongelmia?

                  Itsellä hakusessa tuollainen auto ja kiikarissa on 2.7tdi joko manuaalina tai multina.
                  Multitronicissa etuna huomattava mukavuus mutta, mutta...?
                  Ota siihen "kiikarissa olevaan multitronic:iin" Finntakuu [ www.finntakuu.fi ] , niin ei tartte murehtia... ...jos menee rikki niin ei tartte ite maksaa kuin omavastuu...

                  Comment


                    #39
                    En mie tiedä onko edes vanhemman multin ostaminen sen suurempi riski kuin 2.5 V6 TDI:n.. Molemmissa on aina mahdollisuus 2ke rahanmenolle mutta siihen asti kunnes se realisoituu, on meno erittäin kivaa. :)

                    Comment


                      #40
                      Tuosta joskus avaamastani ketjusta löytyy linkkejä Multin toiminnan kokeilusta jne.
                      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ht=multitronic

                      Comment

                      Working...
                      X