Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ESP sekä moottorin valo ei sammu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ESP sekä moottorin valo ei sammu

    Moro

    Koelaudalla syttynyt vähän aikaa sitten ESP sekä moottorin vika valo

    Vag-Com heittää seuraavat heraja :

    Joku joka osaa auttaa?

    Chassis Type: 8E - B6 Audi A4
    Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,36,37,45,46,55,56

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 906 018 B
    Component: 1.8L R4/5VT G 0004
    Coding: 11701
    Shop #: WSC 130832
    WAUZZZ8EZ1A045022 AUZ6Z0A0032199
    1 Faults Found:
    16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
    P0102 - 35-00 - -
    Readiness: 0000 0000

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 614 517 A
    Component: ABS/ESP allrad D620
    Coding: 04275
    Shop #: WSC 40090
    1 Faults Found:
    18265 - Load Signal: Error Message from ECU
    P1857 - 35-00 - -

    #2
    MAF tai MAFin johdot rikki. ESP valo syttyy, koska ilmamäärämittarin ollessa pois pelistä, ECU ei osaa laskea laskennallista vääntömomenttia eikä siis ESP systeemi saa tätä tietoa, eikä pysty toimimaan -> ESP kytkeytyy pois.

    Comment


    • #3
      Auto toimii muuten moitteettomasti....

      Moro

      Tuntuisi vain että jos ilmamäärämittari on pois pelistä niin auto ei pitäisi toimia näin hyvin?

      //Matti

      Comment


        #4
        Nollattiinko vikakoodit ja ongelma tuli uudestaan? Satunnainen vikakin voisi moisen varmaan aiheuttaa. Mutta voithan toki irroittaa MAFin piuhan kokonaan ja vertailla muuttuuko auton käyttäytyminen.

        Comment


        • #5
          Noniin ilmamassamittari vaihdettu...

          moro

          Kiitoksia kaikille auttaville käsille,,,ilmamittari vaihdettu...nyt auto menee paremmin kun koskaan :=)

          Comment


          • #6
            Mulla on ESP:n ja ABS:n valot palaneet jo tovin aikaa satunnaisesti. Mitään vikakoodeja ei ole jäänyt muistiin. Tänään tuo sitten alko käymään tosi huonosti. Ei tuo tyhjäkäynti ennenkään ole ollut aivan tasaista, mmutta nyt tyhjäkäynti seilaa sammumisen rajoilla, veto on poissa pienillä kierroksilla ja suurilla vaihteilla ja liikkeellelähtö voipi olla nykivää.

            Mikäs tässä nyt voipi mättää?

            Lueskelin tämä topicin ja voisko mulla korjaantua sekä ESP/ABS että käynti ilmamäärämittarin vaihdolla.

            Comment


            • #7
              Juups. Taisin toivoa hieman liian aikaisin..

              Address 01 -------------------------------------------------------
              Controller: 06A 906 032 FC
              Component: 1.8L R4/5VT 0002
              Coding: 10700
              Shop #: WSC 06435
              WAUZZZ8LZ1A075352 AUZ5Z0A0263065
              3 Faults Found:
              17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
              P1297 - 35-10 - - - Intermittent
              17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
              P1128 - 35-10 - - - Intermittent
              17584 - Bank1: O2S (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached
              P1176 - 35-00 - -
              Readiness: 0000 0000

              Address 03 -------------------------------------------------------
              Controller: 1C0 907 379 F
              Component: ESP ALLRAD MK60 0103
              Coding: 0023046
              Shop #: WSC 06435
              2 Faults Found:
              01279 - Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
              008 - Implausible Signal - Intermittent
              01279 - Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
              012 - Electrical Fault in Circuit


              Näyttäis olevan eri vikoja ESP/ABS ja huono käynti. Mitähän nämä vikakoodit osais kertoa?

              Comment


                #8
                Olisiko tuossa ekassa joko DV (bypass) tai sitten imuvuoto. Kaljapullo korvaamaan suodatinkoteloa, ja sitten
                varovaisesti paineilmaa ja suhinoita kuuntelemaan?

                G251 on mun autossa tuntematon. Tai oikeasti tuollainen on kyllä, mutta se on biologinen ja aivan /C:stä :)

                Comment


                • #9
                  Bypassina on Forgen laitos, joten tuo ensimmäinen vikakoodi on toivottavasti joku satunnainen häiriö. Kilometrejä on nyt aavistuksen yli 120 000, joten lambda tai ilmamäärämittarikin saattavat olla jo tiensä päässä. Kumpaakohan noista arvais lähteä vaihteleen. Olis mukava osua kerralla oikeaan :)

                  Kulutus tuossa on ollut ehkä aavistuksen nousussa, keskikulutus n. 9l/100km, mutta ei minusta mitenkään hirveän poikkeava vielä ole.

                  Tuon ilmamäärämittarin taitaa vaihtaa aika sievästi itsekkin, mutta lambdat taitaa jo tallittomalla hallittomalla hieman tehettää.

                  Tuo käynti meni jännästi aivan yhtä-äkkiä ihan kuralle.

                  No nyt on vikakoodit nollailtu ja katsellaan miten tämä etenee :)

                  Comment


                    #10
                    01279 - Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
                    008 - Implausible Signal - Intermittent
                    01279 - Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
                    012 - Electrical Fault in Circuit
                    Kyllä tämä kielii siitä että tuo anturi on rikki. Katso ne vikakoodit uudestaan kun esp valo taas syttyy. Onkos tuo ESP valo palanut aina samalla kun käynti on huono? Siis periaatteessa tuon kiihtyvyystunnistimen ei pitäisi vaikuttaa tyhjäkäyntiin, mutta vagillahan on onnistuttu muutenkin melkein kaikessa, joten en sitä kuitenkaan ihmeenä pitäisi :) Edelleenkään kun ei ole näiden dignostiikasta hajua, niin en osaa mittaus arvoista sanoa mitään, mutta niistä sen näkisi että mitä tuo anturi kertoo arvoiksi.

                    Comment


                    • #11
                      Tuolla ESP/ABS:llä ei ole ihan hengenhätä, sillä tuo on melko satunnaista, mutta käynti vaivaa vielä mieltä. Miten vag-comilla voi testata MAFfin ja lambdan? Mitä blockkeja pitäis seurailla ja minkälaisia lukemia saada?

                      Comment


                      • #12
                        Uusi maffi tulee pörhölle huomenna. Pitää kokeilla auttaisko sen vaihtaminen. Tänään hieman loggailin tuolla vag-comilla ja ilmamäärä näytti olevan parhaimmillaan n. 100g/s kuudentuhannen kierroksen hujakoilla. Onko tuo arvo ihan ok? Eihän tuo ole aivan gramma/kW, mutta lähelle kuitenkin. Tuleekos tuo maffi nyt sitten ihan turhaan vaihdettua?

                        Pyydetty ja saatu paine näyttivät seurailleen toisiaan kohtuudella, joten ahtovuoto tuo ei taida olla?

                        Meinasin noista piirrellä kivat kaaviotkin, mutta hajosi pää tuon excelin kanssa :D

                        /edit
                        käppyrä ahdoista

                        /edit2
                        käppyrä ilmamäärästä

                        Comment


                        • #13
                          Nyt kävin hieman kokeilemassa ensituntumia (mutu) uudella maffilla. Tyhjäkäynti on ehkä aavistuksen tasaisempaa, mutta ei juurikaan pehmeämpää. Tehoa tuntui tulevan reippaasti. Kolmosella oli vielä kovasti töitä luistonestolle. Vanhalla maffilla tuntu olevan jotenki parempi, vähemmän liukas, keli. MAffin vaihtaminen oli vaikeustasoa leatherman =)

                          Nyt kun tuo vikakoodien tuleminen vielä loppuis. Muuten seuraavaksi lambdoja vaihtamaan.

                          ESP/ABS kenkkuilee edelleen, joten pitäis tässä se pitkittäiskiihtyvyyssysteemikin vaihtaa ko sain sen hommattua jostain.

                          Comment


                          • #14
                            Noniin. Nyt sitten on tuo kiihtyvyysanturikin hommattu. On muuten valmistettu Suomessa :) Katselin sitä ebaystäkin (Kiitos vinkistä), mutta Pörhöllä tuo kustansi vain 120?. Onko tuon vaihtamisessa mitään ihmeellistä? Pitääkö VAG-comilla tehdä mitään ihmeellisiä taikoja että tuo alkaa toimimaan?

                            Comment


                            • #15
                              Aika helppo juttu tuo vaihto. Amatööriltä otti rauhassa touhuillen tunnin verran aikaa. Nyt toimii ABS ja ESP.

                              Comment

                              Working...
                              X