Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi lambdasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodi lambdasta

    Vaihdettu uusi planaarilambda -> herjaa seuraavaa

    00635- Oxygen (lambda) sensor heating : Before cat 26-00 Output Open...

    Haulla löysin jotain juttua, jossa mainittiin että voi herjata kun lambdan lämmitys kuluttaa vähemmän virtaa... onkos tuosta sitten haittaa muuta kuin tuo vikakoodi...
    Viimeksi muokannut Killeri; 3.9.2023, 10:14. Perustelu: Poistettu vanha linkki.

    #2
    Eikös tuo herjaa että lämmityksen johdot olisi irti/poikki? Tai sitten vanhassa oli pienempi vastus kuin tuossa uudessa. Minä mittasin omista lambdoista noin 9 ohmin kuorman. Uusia en tullut mitanneeksi, mutta noilla spekseillä tilasin planaarilambdat.

    En kyllä osaa sanoa heittääkö se lambdan pois pelistä jos tuollainen vikakoodi tulee. Ja olisihan se hyvä toimia myös tyhjäkäynnillä, mitä se nyt ei varmaankaan tee (käy liian kylmänä).

    Comment


      #3
      Mulla kävi niin kun vaihdoin lamdan ja tökkäsin liittimet takaisin kiinni niin tässä liittimen naaras puolella liitin antoi periksi ja johdot eivät yhdistyneet ollenkaan. Ei siis lämmenny sähköisesti. Mulla ainakin röpötti kylmänä eikä vastannut kaasuun mutta kone lämpösenä toimi ihan hyvin.

      Comment


      • #4
        onkos tuosta sitten haittaa muuta kuin tuo vikakoodi...
        Kulutus nousee

        Comment


        • #5
          jep... vika löytyi... tuntuu joskus uskomattomalta että on voinut valmistua tekusta sähköpuolen insinööriksi, kun ei näytä erottavan värejä johdoista =)....
          luotin vain sokeasti liittimien numeroihin, autossa johdot oli eri järjestyksessä kuin lambdassa...

          Comment


            #6
            Toivottavasti lambda ei ole kärähtänyt.

            Comment


            • #7
              mittasin sen hieman lämpösenä näytti n.14 ohm.. paljonko sen pitäis olla kylmänä

              Comment


                #8
                Mistä mittasit? Niistä valkoisesta piuhoista mitattuna jotain 10 ohmia tai vähän alle (se on lambdan lämmitysvastuksen resistanssi). Ei niistä signaalijohtimista voi mitään resistanssia mitata, sieltä tulee jännite minkä voi mitata vaikka skoopilla. Mutta jos ECUn mielestä tuo toimii ja lambda-arvot on ok, niin eiköhän se pelaa.

                Comment


                • #9
                  niistä valkosista piuhoista... vanha näytti jotain 12 ohmia... eiköhän tuo pelaa kun ei herjaa mistään...
                  nuo kierrokset vaan vaivaa vielä, muuten toimii ihan moitteettomasti... vieläkin ne nousee kun kone lämpenee...


                  e. uusi näytti 9.5 kylmänä....

                  Comment


                    #10
                    Vähä aihetta lainaten. Onko mitää järkeä vaihtaa lambdaa vaikka mitää oiretta ei oo? Ei oo siis tietoa onko koskaa vaihdettu ja mittaris on 225000. 130? maksais Boschin liikkees. Muun merkkisiä ei varmaan kannata laittaa jos haluaa oikein pelaavan?

                    Comment


                      #11
                      Lambda melkein kuuluu niihin kulutusosiin, jotka kannattaa vaihtaa, jos ei tiedä sen historiasta mitään. Boschin laittaisin itse, niitä saa myös yleismallisina tarvikkeina, joiden hinta n. puolet orkkislambdan hinnasta. Asiasta lisää searchilla, hakusanaksi VPV.

                      Comment


                      • #12
                        Aihetta lainaten:
                        Uusi labda kiinni siihen turbon viereen, ja nyt vag-comikin on käytössä niin antoi seuraavan koodin:
                        00635 Oxygen Lambda sensor Heating: Before CAT 28-10 Short to B+ -Intermittent

                        Onkos tuolla nyt sitten montako lambdaa?

                        Comment


                        • #13
                          Tolta lambadalta löytyy näköjään rutkasti erilaisia vikakoodeja. Itse vaihdoin uuden boschin version ja kulku parani jonkin verran. Nyt se herjaa kuitenkin seuraavaa:

                          16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit Malfunction
                          P0135 - 35-00 - -

                          Mahtaako toi uuskin lambda olla heti rikki vai mitä tuo tarkottaa?

                          Comment


                            #14
                            Mahdollisesti on väärän vastusarvon omaava lambda. Mistä ostettu/mikä lambda?

                            Comment


                              #15
                              Ainakin VPV Motorracingin mukaan BOSCH 0 258 006 245/246 on oikea yleismallin lambda 1.8(T) koneisiin. Tuollaisen olen omaanikin laittanut, eikä generoi mitään vikakoodeja. BOSCH 0 258 005 729-numerolla varustetusta lambdasta taas olen kuullut, että herjaa juurikin lämmityksestä. Tiedä häntä onko sitten vastaava tilanne kyseessä tässä tapauksessa, tai aiheuttaako tuo mitään haittaa toiminnan kannalta.

                              Comment


                              • #16
                                Omasta autosta on tullut nyt vähän vikakoodeja joista yksi on suoraan lambdaan liittyvä. Tiä sit oisko nuo muutkin lambdan aiheuttamia.

                                Eli tällaisia vikakoodeja on tullut:

                                00561 - Mixture Adaptation
                                15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

                                16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
                                P0130 - 35-10 - - - Intermittent

                                00561 - Mixture Adaptation
                                14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

                                Kaikki vikakoodit on siis tulleet eri kerroilta.

                                Auton lambda on alkuperäinen (265tkm) ja siittä löytyi varaosanumerot:

                                0 258 003 518 (Bosch)
                                058 906 265 (VAG)

                                Käyköhän tuo planaarilambda tohon. Ainakaan tuolta VPV:n sivuita ei löytynyt suoraa viittausta tuohon numeroon.

                                Autossa siis ongelmana nykiminen lämpösenä. Kylmänä ei ongelmia.

                                Comment


                                  #17
                                  Kysy suoraan VPV:ltä, on asiantunteva kaveri, ja asiakaspalvelu on jotain muuta kuin mihin olen itse tottunut. Eli vastailee nopeasti, ja hinnat ovat kohdillaan!

                                  Comment


                                  • #18
                                    A6:n (4F 2005) keltainen pakokaasujärjestelmävalo syttyy silloin tällöin moottorijarrutuksessa. Lukijalla kuittaamalla poistuu, kunnes taas syttyy.

                                    Koodinlukija antaa lambdaan viittaavaa vikakoodia ”P262900, lineaarinen lambdatunnistin, pakokaasurivi 2. pumppuvirran tasausjohdin, katkos.”

                                    Täällä varmaan viisaammat osaavat sanoa, ratkeaako lambdan vaihdolla, vai onko jotain muuta tiedossa. Aiks lambdan vaihtoon on varattu, mutta kiinnostaa, mikä tuossa mättää. Kiitos avista ja neuvoista etukäteen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eikö tuossa sanota että katkos johtimessa. Heilahtaa moottorijarrutuksesta, voi olla liittimessä tai auton puoleisessa johtosarjassa mutta myös anturin johtimissa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joo, kiitos, niinpä sanotaan. Minulle hieman epäselvää mistä tuo lambda löytyy ja onkohan tuo pumppuvirran tasausjohdin siinä lambdalle menevässä nipussa vai missäköhän? Voisi koittaa ainakin voidella liitintä ja nitkuttaa johtonippua…?

                                        Comment


                                          #21
                                          Tuo koodi on huono suomennos, ei kannata joka sanaa tuijottaa. Pitäs lukea oikealla lukijalla jos tarkan koodin haluaa. Siellä on useampi lambda.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kiitti, näin varmasti on. No joo, eiköhän se pajalla sitten selviä. Kiitos vastauksista!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Poijalle hommattiin A4 1.6 -04. Antaa vikakoodia P0420. Vissiin ihan yleistä? Kannattaa varmaan ekana kokeilla takalambdan korottamista? Varmaan jollain on kokemusta aiheesta? Mistä ei- hitsattavia holkkeja saa? Ja mikä on oikea koko? Moottorina ALZ. Millä 20 vuotta vanhan lambdan saa irti? Tarvinnee erikoishylsyn?

                                              P1542 eli kaasuläppää ilmoittelee myös. Eli putsausta ja sopeutusta kaipailee? Tai uusausta? Egr samalla?
                                              Viimeksi muokannut jannekni; 31.8.2023, 08:40.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Onko 1.6 vaparissa vain yksi lambda?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kaksi, yksi ennen kattia ja toinen sen jälkeen. Katso tästä:https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4...906-906010/#13

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kiitos. Ei käsikopelolla löytynyt tuota jälempää.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Toimiiko nuo Boschin 50e yleismalliset lambdat?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tuolta linkistä saat varaosanumerot ja tilaat vaikkapa Sparetosta/Aeromotorsilta. Tulevat viikossa perille.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Sitäpä juuri että toimiiko nuo Boschit? Kun boschilaisia kehutaan niin koskeeko myös näitä? OE- Denso maksaa 90 oman kylän puljussa.
                                                          Viimeksi muokannut jannekni; 6.9.2023, 13:38.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Se lambda irtoaa helposti tai sitten se on kiinni kuin tauti. Tähän mennessä omissa autoissa lambdat on ollut ihan hitsautuneita ja esim Bilteman yms hahlohylsyllä ei mitään mahdollisuutta irti. Pitkällä normihylsyllä sen vois saada, jos pistää johdon poikki. Nykyisestä A8'sta korkkasi anturin kierteet irrottaessa putken puolelta
                                                            Nyt siellä taitaa olla Beru tms valmiilla liittimellä varustetut. Vain yhdestä yleismallin boschista on kokemusta D11 V8:n kohdalla ja siinä se toimi kyllä. Relevanssia kysymykseen on vain siinä, että oli yleismallin Bosch, mutta siitä on jo ikuisuus kun se tehtiin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X