Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 -99 värinää, nirinää, tärinää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 -99 värinää, nirinää, tärinää

    S4 -99 Alumiini vauhtipyörä, rs4 turbot+kytkin, 3" putket, 370hp.

    Kiihdyttäessä pienemmissä vauhdeissa ja matalalla kierroksilla (30-70km/h) auto alkaa tärista ja silloin tällöin kuuluu pientä tasasta metallista nirinää, kun ajaa lujemmin auto ei enää tärise pahemmin, mutta nirinä saattaa jatkua, ihan sama mikä vaihde. kun ajatessa painaa kytkintä niin tärinä loppuu. kun auto on paikallaan niin ei tärise eikä nirise mikään!

    mikä tässä mättää!?!??

    #2
    mikä vauhtipyörä?

    kyllähän ne useimmiten kolisee matalilla kierroksilla kuormittaessa mutta sen pitäis loppua korkeammilla kierroksilla. kovin epätasapainoinen kiekko voi kyllä pitää melkosta ääntä enneku sinkoaa sukukalleuksiin ; ) . en kyllä tiedä kenelläkään vauhtipyörän lentäneen vaikka on niitä osiksi mennytkin.

    toinen vaihtoehto on painelaakeri.

    olihan pakosarjat jo vaihdettu?

    Comment


      #3
      Ettei olisi moottorin tukikumit rikki? Täriseekö se vain kun on kovasti vääntöä vai kevyelläkin kaasulla?

      Tuo metallinen "nirinä" kuuluu alumiinisen vauhtipyörään ominaisuuksiin. Sitä kuuluu väännätettäsee hieman yli tyhjäkäynnistä tuonne 2000 kierroksen paikkeille ainakin Findanzan vauhtipyörällä. Jos painaa kaasua kevyesti, ääntä ei kuulu niin paljoa.

      Onko tuo facelift vai ei? Eli onko siinä uudenmalliset pakosarjat?

      Comment


      • #4
        tärinä

        oli just turboremontissa ja pakosarjat todettiin uuden mallisiksi.
        samalla vaihdettiin noi rs:n turbot.
        on facelift malli.

        vauhtipyörä, kytkin ja painelaakeri vaihdettu kesällä -06, eli ei pitäis siellä olla vikaa.

        tärinä tulee esille matalilla kierroksilla, just joku alle pari tonnia,
        mutta ei vaikuta onko vedätys kova vai pieni.

        Comment


        • #5
          jatkoa... ääni tuli siis yhtäkkiä, ja silloin kun ilmat kylmeni.
          välillä ääni on kovempi kun taas toisinaan ihan "normaali".

          vauhtipyörä on fidanza.

          Comment


            #6
            Tuosta Fidanzasta tulee kyllä alakierroksilla sellainen "jurina" tai "nirinä", mutta se on kyllä varmaankin kuulunut kokoajan?

            Nuo moottorin tukikumit on vissiin hydrauliset. Ne voivat olla vuotaneet ja siksi tulee tärinää. Ja tuo kylmä ilma vielä jäykistää niitä.

            Comment


            • #7
              ääniä

              kun ostin auton ni kuului vain ihan pientä metallista tikitystä hitaalla vauhdilla. jos kannattimet ovat paskana niin eikö moottorin pitäisi täristä silloin jos kaasuttaa paikallaan?

              Comment


                #8
                Moottorin ei tule silloin niin suurta vääntömomenttia kuin ajettaessa, voi olla ettei ne ole niin "lopussa" että se tärisisi tyhjäkäynnillä. Vähän vaikea kuitenkin arvioida vikaa kun ei kuule ääntä.

                Sulla on kuitenkin siinä niin paljon enemmän tehoa että sekin
                "auttaa" asiassa.

                Comment

                Working...
                X