Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

lämmöt sekoilee?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    lämmöt sekoilee?

    elikkäs omistan urS4:en niin osaako kukaan sanoa mikä vois olla vikana kun lämpömittari sekoilee!!
    yleensä ei näytä mitään,mutta välillä kesken ajon saattaa rupee näyttään normaalia tai sitte ihan omiaan ja hetken päästä palaa takas nollaan!! välillä kun starttaa niin saattaa pompsahtaa 90 vaikka moottori on kylmä,ja hetken päästä palaa taas nollaan?????

    niin ja mikähän on mahdollisesti rikki pyyhkiöistä kun toimii vaan normaali nopeus(ei tihku eikä nopein)??

  • #2
    Itsellä kutakuinkin samoin käyttäytynyt lämpömittari tokeni kun vaihtoi mittarin anturin, osa# 034 919 369C ja sijoitettu <näin>.

    Comment


      #3
      lämmöt sekoilee

      ok! kiitos tiedosta!!!!

      Comment


        #4
        Mulla vähän sama juttu mutta vian paikallistin anturin johtoihin/liitokseen. Johtoja heiluttelemalla lämmöt palaa 90:ään kymppiin.

        Comment


          #5
          Kosketushäiriö tulee ekana mieleen tuosta lämpömittarista - crc:n kanssa vaan kaikki anturi- ym. liitokset läpi. (tai murtunut johto...)

          Pyyhkijöiden vikaa etsisin ekana viiksestä.

          Comment


          • #6
            Pyyhkijän vika

            Hei
            Tommonen kokemukseen perustuva tieto itsellä:

            Jos tihku asento toimii miten sattuu ja sulka jää keskelle lasia tms. outoa niin pyyhkimen tihkurele on vialla.

            jos tietty viiksen asento ei toimi ollenkaan niin ehkäpä kosketusvika viiksessä.

            ja jos sitten pysähtyy kokonaan niin pyyhkimen moottorissa desi vettä (siskon opelissa oli ) ihmeen pitkään se oli silti pyörinyt vedessä, noin 1/3 moottorin rungosta oli kunnolla ruostunut kun purki sen paskan.

            Comment


              #7
              Lämpömittari pätkii

              Nostetaanpas tätä.

              Eli urS4:n lämpömittari pätkii. Joko se toimii normaalisti ja nousee noin 90 asteeseen, tai sitten jää pohjaan ja pysyy siellä, kunnes taas herää mahdollisesti seuraavan käynnistyksen yhteydessä.

              Missähän mahtaisi olla todennäköisin vika? Anturin liitokset olen jo katsonut, ne ovat kiiltävän puhtaat ja kuivat.

              Voiko anturivika aiheuttaa tälläistä, vai onko minulla sitten vikaa mittariston puolella? (onko kosketushäiriö mittaristossa miten yleistä tällä mallilla)

              Comment


                #8
                Tosi usein tuon ikäluokan vehkeissä vika on mittariston juotoksissa tai liitoksissa. Ja jos bensamittari sekoilee yhtäaikaa, niin mittariston jänniteregulaattorissa.

                Comment


                  #9
                  Bensamittari toimii kyllä. Vikaa on vain veden- ja öljynlämpömittareissa.
                  Öljynlämmön vika tosin on 90% varmuudella anturissa.

                  Mahtaa vain olla mukava homma purkaa mittaristo irti tästä...

                  Comment


                    #10
                    Anturivikahan tuo sitten taitaa olla.

                    Comment


                      #11
                      Mulla oli täysin samat oireet ja kun vaihdoin multivika anturin niin ei ole sen jälkeen kertaakaan pätkinyt.

                      Mittarihan on helppo ottaa irti (on paraaikaa keittiön pöydällä)
                      1. Ratin alta suojamuovista pari ristipää ruuvia auki
                      2. Sitten otat sen listan mittariston alareunasta pois. Oven puoleisesta päädystä vedät itseesi päin.
                      3. Mittariston listan alta kolme ristipää ruuvia auki
                      4. Sen jälkeen voit vetää koko mittaristoa sen verran itseesi päin että saat johdot irti.
                      5. Kaksi isoa liitintä on varmistettu sellasilla klipseillä keskeltä liitintä jotka täytyy ensin kammeta vähän ulos päin liittimestä ennen kun saat koko liittimen irti mittaristosta.
                      Viimeksi muokannut quattro20v; 8.7.2007, 20:53.

                      Comment


                        #12
                        Hmm, eli ainakin kaksi ääntä multivika-anturille. Tätä nyt on varmaan kysytty ennenkin, mutta saako kyseistä anturia tarvikkeena? Ja paljonko se suunnilleen maksaa?

                        quattro20v:lle kiitoksia selvästä ohjeesta :)

                        Edittiä: Sinänsä tuo toiminta vain tuntuu oudolta anturiviaksi, eikö se osaa päättää rikki olemisen ja toimimisen väliltä.

                        Edittiä toisenkin kerran:
                        Kävin vähän testailemassa. Mittari jäi taas pohjaan vaikka käytin koneen lämpimäksi, irroitin sitten anturin liittimen ja kokeilin laittaa mittarille menevää johdinta maahan -> mittari alkoi heti nousemaan. Eli eiköhän tämä jo todista että vika on anturissa, vai mitä olette mieltä?
                        Viimeksi muokannut Devtron; 8.7.2007, 20:47.

                        Comment

                        Working...
                        X