Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 Käynti humpaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 Käynti humpaa

    Meikä omistaa Audi 80 e vm 89. Alusta asti tyhjäkäynti humpannut eli käy epätasasesti...
    Kylmällä hurahtaa hyvin käyntiin mutta lämpimällä ilmalla käynnistyy yskien. Lambda tarkistetty, tyhjäkäynnin vakain ok. Ei saa ilmaa mistään.
    Käytetty pörhöllä, 8 tuntia hommasivat eikä vikaa löytynyt ( ei muuten maksanut mitään). Joskus
    sammuu itestään yx kax, esim. valoissa mutta harvoin. Onko autossa jossain haitelija joka haistelee ilman lämpötilaa?? Moottori 2 litraa tuonti malli (USA) suihkukone

    #2
    minun audissa sama vika . lisäilmavenntiili sökö joutokäynti humpaa ylös ja alas ja sammuu kun kaasun löysää ja näin pakkasella ei tahdo pelata huonostikkaan. uusi maksaa v.a.g.een huollossa 240 ekee.

    Comment


      #3
      CRC, löpöllä tai muulla vastaavalla putsaaminen usein auttaa tuohon lisäilmaluistin takelteluun.

      Comment


        #4
        Anteeksi tyhmyyteni mutta mikä tämä lisäilmaventtiili on ja missä sijaitsee? on sama kuin ns tyhjäkäyntimoottori? olikohan se nyt ISV toiselta nimeltä.

        Comment


          #5
          Nuo kaikki termit viittaavat samaan palikkaan.

          Comment


            #6
            Anteeksi tyhmyyteni mutta mikä tämä lisäilmaventtiili on ja missä sijaitsee?
            Löysin netistä kuvan jossa tuo ISV:n paikka on havainnollistettu, mikäli tämä lisäilmaventtiili on nyt sitten sama asia kuin tyhjäkäyntimoottori eli ISV (Idle stabilisation valve).


            Itselläni on Audissa täsmälleen sama vika kuin Artulla. Auto lähtee kylmänä erittäin hyvin käyntiin, mutta lämpimänä sitä saa sahata ihan tosissaan. Varsinkin kesällä tämä on ongelma. Joku sanoikin minulle, että kannattaisi myydä tuo Audi eskimoille.

            En ole vielä ehtinyt paneutua tähän tyhjäkäynti ja käynnistyvyys ongelmaan tarkemmin, sillä autoni on vielä huollossa (automaattilaatikon vaihto), mutta on hyvä jo näin etukäteen hieman selvittää mistä vikaa voi lähteä etsimään.

            CRC, löpöllä tai muulla vastaavalla putsaaminen usein auttaa tuohon lisäilmaluistin takelteluun.
            Miten tämä puhditaminen pitää oikeaoppisesti tehdä? Pitääkö koko osa irrottaa ja purkaa, vai riittääkö pelkkä päällisinpuolin ruiskuttelu? Pahoittelen tyhmää kysymystä, mutta kun en ole ko. osaa edes nähnyt vielä, siksi kysyn. Koko auto on minulle muutenkin täysin uusi, yhden kerran olen sillä vasta ehtinyt ajamaan. Oli muuten hiukkasen parempi ajettava kuin tuo meikäläisen nykyinen auto (Datsun Sunny -86).

            EDIT:
            Huolto-oppaan mukaan tuo Idle stabilisation valve löytyy ilmeisesti sylinterin kannen oikealta puolelta, edestä. Oppaassa on kuvakin, joka näyttää hieman erilaiselta kuin tuo ylläoleva. Ilmeisestikin tämä ISV on sijoitettu eri malleissa hieman eri paikkaan.

            Comment


              #7
              Irroita osa ja suihkuta CRC:tä tai vastaavaa puhdistusainetta reilusti letkuaukoista osan sisään. Itse olen asettanut mötikän sopivaan asentoon muovipurkkiin ja suihkuttanut ainetta sisuksiin, siten että se ei valu pois ja antanut liota vuorokauden. Välillä voi varovasti liikutella sisällä olevaa luistia poikkittaissuunnassa akseliin nähden.

              Comment


                #8
                Toki sitä voi liikutella myös sähköllä.

                Comment


                  #9
                  Pitää koettaa heti tuota ISV:n puhdistamista kunhan vain saan autoni huollosta.

                  Vielä pieni tarkennus, eli auttaako tuo ko. osan puhdistaminen nyt pelkästään tuohon joutokäynnin "humppaamiseen" vai onko siitä apua myös tuohon lämpimänä käynnistyvyyteen? Vai pitäisikö tuota huonon lämpimänä käynnistyvyyden syytä etsiä jostain muualta kuin ISV:stä? Kylmänähän tuo minun Audi lähtee hyvin käyntiin, lämpimänä ei sitten millään.

                  Comment


                    #10
                    ISV:n putsaus auttaa, jos auttaa, vain tyhjäkäynnin tasaisuuteen.

                    Comment


                      #11
                      Kiitti kaikille, pitää alkaa järjeteleen sitä lisäilmaventiilin putsausta!!!
                      Palaan asiaan homman jälkeen KIITOs!!!

                      Comment

                      Working...
                      X