Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 tiptronic-ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 tiptronic-ongelma

    Eli auto on -97 a4 2.4 tiptronic. Kesälomareissulla pakki ei mennytkään yhtenä aamuna päälle. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen, jolloin vaihteisto meni hätätilatoimintoon. Pakki ja muutkin vaihteet käsivalintatoimintoa ja vitosta lukuun ottamatta toimivat tämän jälkeen ja pääsin ajamaan merkkikorjaamolle vikakoodien lukuun. Syyksi ilmoitettiin monitoimikytkin, muita vikakoodeja ei tullut. Mekaanista vikaa laatikossa ei kuulemma ole ja vaihteistoöljytkin on vahdettu ainakin huoltokirjan mukaan.

    Monitoimikytkin on nyt vihdoin vaihdettu ja homma oli melko työläs johtuen ahtaista paikoista ja huonoista työkaluista. Vaan eipä poistunut vaihteisto vieläkään vikatilasta. Merkkikorjaamolla epäilivät nyt jotain ohjainlaitevikaa (mahd. hapettuma, liitin löysällä, johto poikki tai laite rikki) ja aika merkkikorjaamolle on jo varattu. Missäköhän tällainen ohjainlaite sijaitsee ja onko muilla kokemuksia samanlaisesta viasta?

    Epäilen itsekkin nyt jotain ohjainlaitetta, koska tukivarren vaihdon vasaroinnin jälkeen abs-merkkivalo jäi hetkeksi palamaan sammuen kuitenkin minuutin sisään. Abs kuitenkin täryttää nyt joskus turhaan kevyestikkin jarrutettaessa. Vikaa ei esiinny aina eikä varoitusvalokaan pala. Abs ei myöskään anna mitään vikakoodia ja jarrut ovat muuten kunnossa lukuunottamatta haperon näköisiä etujarruletkuja. Onko kenelläkään vastaavanlaista kokemusta a4 kanssa vai onko minulle taas vaan sattunut autoksi maanantaikappale...

  • #2
    Itsellä kävi tukivarsien vaihdon jälkeen jarrujen kanssa samoin. VV-Autolla saivat tulkinnaksi "Jotain vikakoodeja löytyi, ohjainlaite mahdollisesti vaihdettava." vaikka ohjeistin aloittamaan anturien asennon tarkistuksella. Leppäsuolla asia lopulta korjaantui asettamalla toisen etupyörän abs-anturi kohdalleen, jonkin aikaa tuli ajeltua ABS:n sulake irti.

    Comment


      #3
      Huono muisti, mutta eikös jollakin ollut A8:n tippilaatikon kanssa myös outoja vikoja, jotka paljastu abs-n anturin aiheuttamiksi? Anturi anto jotain skeidaa jollon laatikon äly ei oikeen toiminu.

      Hyvällä säkällä searchillä vois löytyä.

      Comment


      • #4
        Kiitoksia vastauksista! Täytyy tarkastaa abs-anturit ennen ohjainlaitteiden turhaa uusimista. Ei millään pahalla Audin merkkihuoltoa kohtaan, mutta kun tuo vianetsintä tapahtuu usein niin, että vaihdetaan autoon niin paljon uusia osia että se toimii..

        Comment


        • #5
          No niin! Abs-ongelma korjaantui sillä anturien asennon tarkistamisella. Pelkääjän puoleisen etupyörän anturi oli liikkunut tukivarren vaihdossa ulospäin ja anturin paikkalleen laittamisen jälkeen abs on toiminut moitteettomasti. Laatikko on viellä vikatilassa, sitä sitten tutkitaan ensi viikolla merkkikorjaamolla.

          Comment


          • #6
            Ei kait se siitä vikatilasta lähde kuin VAG-COMilla?

            Comment


            • #7
              Auto kunnossa! Vaati tosiaan VAG-COM:in ja vikakoodien nollauksen. Kiitokset vastauksista ja kiitos ja kunnia Autotalo Laakkoselle Keravalle hyvästä palvelusta!

              Comment

              Working...
              X