Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupequattro -88 lämpöjen nousu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Coupequattro -88 lämpöjen nousu

    Eli, onko normaalia että lämmöt nousevat mittarin mukaan lähes sataan asteeseen kun antaa käydä tyhjäkäyntiä jonkunaikaa ? nesteet ym ok.

    Flekti lähtee pyörimään vasta n~100c (mittarin mukaan)

    Ja auto siis oli audi coupe quattro 2.3 20v

    En omista kyseistä autoa mutta saatan olla ostamassa.

    #2
    Mielestäni ihan normaalia. Paineistettu järjestelmä keittää vasta jossain 120-130 lämmöissä.

    Comment


      #3
      Eihän tuossa ole mitään outoa, flektin käyntiinlähtölämpötila on muistaakseni 97 astetta.

      Comment


      • #4
        Lainaan topiccia: Tuo lämpöjen nousu on vähän itseäkin mietityttänyt. Tapahtuu juurikin niin kuin Porkkis kuvaili toisaalla, eli hitaassa kaupunkiajossa (ei ajoviimaa)/tyhjäkäynnillä nousee seuraavaan viivaan 90 asteesta, siis suunnilleen 100:aan. Siihen jää, ja niin pitääkin kun flekti lähtee peliin mukaan. Ja mitään havaittavaa haittaahan tuosta ei ole.

        Kysymyksen nostaa esiin vaan se että ekat puoli vuotta kun auto mulla oli niin lämmöt pysyivät just eikä melkein 90:ssa oli ajotilanne mikä vaan, ja eräs kerta käytös muuttui ja on sellaisena pysynyt??? Kyselenkö vaan hölömöjä:)

        Varoketaulukosta löytyy nro5: Jäähdyttimen tuuletin - täyskuormitus, sekä nro20: Jäähdytystuuletin asento 1, tuulettimen jälkikäynti. Pitäisikö flektin olla siis ajossakin kaksivaiheinen, vai koskeeko tuo asento1 vain jälkijäähyä? Kesällä kokeilin ja lähtee pyörimään vasta kun mittarin neula 100:ssa. Jälkijäähy kuitenkin toimii, joten molemmat varokkeet ehjät.

        Comment


          #5
          Omassa cq:ssa tuppasivat nuo lämmöt nousemaan kaupunkiajossa vanhalla syylärillä yli 100:n lukemiin. Tämä syyläri vuoti vesihöyryä yläsaumasta, kun lämmöt olivat yli 90. Vaihdoin kesällä syylärin, ja nyt maksimilämmöt ovat 95, jolloin flekti pärähtää päälle(taisi olla vanhassa flektin termarissa vikaa). Pikkupyörityksessä flekti surisee melko tiuhaan, maantiellä lämmöt ovat välillä 80-90 ulkolämpötilasta riippuen(pakkanen vs. helle). Mielestäni normaalia vitosaudin käytöstä. Termostaatti on 88-asteinen ja vaihdettu vuosi sitten.

          Comment


            #6
            Kyllä se puhallin on kaksitehoinen. Vakio eli kuristettu teho on käytössä normaalisti, vasta jos se ei riitä tulee "tornado"puhallus käyttöön. Osaako joku kertoa missä flektin kuristusvastus sijaitsee? Omasta kuoli yht´äkkiä jälkijäähdytys eikä releenvaihto korjaa asiaa, sulakkeet ok.

            Comment


              #7
              Ainakin 3B S2:ssa on puhallin itsessään kaksinopeuksinen eli ulkoista vastusta normaalinopeuksille ei ole. Varmaan sama juttu teilläkin.

              Etuvastus S2:ssa on jälkijäähdytykselle, joka on luokkaa "lehmän henkäys".

              Comment


              • #8
                Niin minäkin ajattelin että kaksitehoinen olisi, ja ne lämpötilarajat eri vaiheille jotain 92 ja 97 astetta. Nythän tilanne mulla on se että rupee flekti hönkimään vasta siellä satasessa, ja juurikin tornadon lailla. Aiemmin varmaan se ykkösvaihekin pelannut kun ei lämmöt nousseet. Kuoleekohan toi flekti pidemmässä juoksussa nopeammin, kun joutuu aina täystehoilla puhaltamaan, eli asialle olis hyvä jotain tehdä? Maantieajossa, jota itsellä enimmäkseen tulee, ei asia tietty ole kovin akuutti kun flekti ei käytännössä mitään joudu tekemään.

                Syylärin alakulmassa olevan anturin (2-napainen) vaihdoin kesällä kokeilumielessä (siitä oli joku aiemmin kirjoittanut), se ei asiaan vaikuttanut. Muita paikkoja?

                Comment

                Working...
                X