Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmittimen tehottomuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Letkulämmittimen tehottomuus

    Profiilin autossa letkulämmitin ei tunnu oikein lämmittävän. Itse lämmitin kyllä pitää normaalia
    surinaa, lämmittää lauhduttimelle tulevan letkun ja muuta ei sitten lämmitäkään. Lämmitysjaksot
    on ollut n. parin tunnin luokkaa kylmässä autotallissa. Lämmittimen merkkiä tai tehoja en ole tarkemmin tutkinut, ilmataskuakin on epäilty, mutta uudestaan ilmauksen jälkeen lämmitin edelleen tehoton. Olisko lämmitin vaan onnettoman tehoton, vai kuinka hyvin tuollaisen letkulämppärin
    pitäisi lämmittää, kun ei noista ole aikaisempia kokemuksia?

  • #2
    ootko muuten kyselly saako tuohon lohkolämppäriä? Ite kävin kyseleen kahdesta eri tarvikeliikkeestä lämppäriä tuohon omaan autoonkin ja toisessa meinattiin että saa vaan letkulämppäriä, toisessa puljussa taas kirjat näytti että saa lohkolämppärin?Kumpi sitten lie oikeassa...Tuntuu vaan jotenki se letkulämppäri systeemi niin onnettomalta, sananmukaisesti lämmittää vaa sitä letkua misä se on kii!

    Comment


      #3
      Täältä etsin itselleni sopivan:

      http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?...2&lang=6&ndid=

      Sitten vaan etsit paikallisen puljun joka myy Defan lohkolämmittimiä.

      Edit: Siis tuolta ainakin löyty joku 1.9TD ja TDi malleihin.

      Comment


      • #4
        Letkulämmitin saatavana ainoastaan tuon taulukon mukaan, jostain luinkin, ettei tuohon
        muuta lämmitintä saa, ei varmaa tietoa.

        Comment


          #5
          Kyllä b4-aikakauden autoissa on vielä ihan pakkasproput lohkossa eli saahan sinne ihan oikeankin. Noin teoreettisella tasolla siis ellei muusta syystä ole mahdoton - esim liian ahdasta.

          Comment


          • #6
            Lohkolämmitin vaatii kuulemma moottorin kannakkeen muokkausta ja joutuu purkamaan paljon romua eestä. Ja tuo kammiolämmitimen asento on tärkeä, ettäalkaa kunnolla lämmittään.

            Comment


            • #7
              Mulla oli tuossa A4:ssa letkulämmitin ja kirosin sen alimpaan helvettiin. Taloyhtiön tolpasta ei saanut sähköä kuin kahdeksi tunniksi kerrallaan ja aika oli täysin riittämätön alle -20 asteen lämpötilossa lämmittämään moottoria. Auto jaksoi vaivoin käynnistyä 8 tunnin lämmityksen jälkeen kun pakkasta oli 30 astetta, kauaa en jaksanut kattella tuota letkulämmitintä vaan hommasin kaveriksi Eberin, jonkia jälkeen alkoi lämmintä riittää.

              Eli vastauksena kysymykseesi, letkulämmitin on liian tehoton kun se on siellä lohkon ulkopuolella.

              Comment


              • #8
                Mulla on myös sellainen letkulämmitin omassa ´00 A4:ssä (1.8T), eikä ole koskaan ollut ongelmia käynnistyksen kanssa ja taloyhtiössä on vain 2h ajastin tolpassa.

                Parhaillaan oli -35C täällä Rovaniemellä viime talven kovimmalla pakkasjaksolla (-25C - -35C useampi päivä).
                Mulla on Defa merkkinen ja toimii hyvin, enempää en siitä tiedä :)

                P.S. Aamulla n. -16C, eli tästä se sitten taisi alkaa... Se talvi.

                Comment


                • #9
                  Aamulla n. -16C, eli tästä se sitten taisi alkaa... Se talvi.
                  30.10 Rovaniemi/Imari klo. 0800 -20.2 C...Ei enää oikein kuulostanut "kuin palmun alta"...ilman nikottelua kuitenkin, joskin melkoisesti jyrähti...ja autossa siis letkulämppäri. Mulla on itseasiassa kaksi letkulämppäriä autossa, kun ensimmäinen oli asennettu väärään kohtaan (wtf?!) ja näin ollen lämmitti moottorinlämpötilaanturia ja sen seurauksena lämppäristä lähti huonommin käyntiin kuin ilman lämppäriä -15 keleillä. "Laadunparannuksena" asensivat oikeaan paikkaan ja jättivät vanhan paikalleen. Ihan ok pelaa...ja totta, pikkasen enemmän saisi olla lämmitystehoa....pitänee vissiin kytkeä molemmat kovilla pakkasilla toimimaan :D

                  Comment


                  • #10
                    Mulla kans profiilin autossa Defan letkulämppäri, -20 astetta ja 3 tunnin lämmitys niin hyvin lähtee tulille ja muutenkin suht. lämpöisen oloinen on moottori. Ihan tyytyväinen olen.

                    Onko sulla Mikaks ,lämppäri asennettu oikein? juttua letkulämmitimen tehottomuudesta ja asennuksesta on ollu ennenkin....searchilla löytää kun jaksaa etsiä

                    EDIT: esim tuolla http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...etkul%E4mmitin

                    Comment


                    • #11
                      Juu, on luettu aikaisempia juttuja letkulämppäristä. Oikein asennuksesta en osaa muuta sanoa,
                      kuin, että letkut ei ole liian mutkalla. Lämmitin on asennettu koneen korvaan vasemmalle ja siitä
                      letkulähtö öljynputsarin jalkaan. Kuinka laajasti tuon pitäisi lämpöä jakaa? Ei tosiaan lämpeä
                      kuin tuo öljynputsarille menevä letku ja itse lämmitin.

                      Comment


                      • #12
                        Minulla on defan kammio lämmitin tdi:ssä ja pelaa hienosti! Puolessa tunnissa lohko on vastakkaiselta puolelta selvästi lämmin. Ainoa ongelma on, että lämmitin huijaa tietyissä lämpötiloissa (liian lyhyt lämmitys aika) lämpöanturia, josta seuraa käynnistys ongelmia. Kuullostaa mikaks siltä että sulla se lämmitin pelaa tavallaan väärään suntaan? Laitahan kuvia!

                        Comment


                        • #13
                          Mä en oikeastaan tiedä mikä lämmitin mulla on TDI:ssä, sen tiedän että tavallista lohkolämppäriä siihen ei saa.
                          Tuo lämmitin on kuitenkin tehokkain mitä mulla on koskaan ollut. Venttiilikoppakin oli viime talvena lämmin kun sitä tuli välillä kokeiltua. Ja koskaan en lämmitä autoa yli kahta tuntia.
                          Pitäis kerrankin tutkia mikä lämmitin siellä on kun niin monasti on ollut mielessä. Polttoainekäyttöinen se ei ainakaan ole ;)

                          Comment


                          • #14
                            Selvisi tuo yllä olevakin kun kävin tilaamassa A4:ään lämppärin.
                            Ennen on saanut vain lohkolämmitintä, nyt on tullut rinnalle vaihtoehtona myös letkulämmitin.
                            Letkulämppäri olisi helpompi asentaa mutta myös luokkaa 100e kalliimpi.
                            Valitsin perinteisen lohkolämmittimen, se kuitenkin lämmittääkin. Asennuksen kanssa voi tosin tarvita ammattilaisen apua...

                            Edit: Ja tosiaan, Defan sivuilla tarjotaan vain sitä letkulämmitintä mutta varaosaliikkeen kirjoista selvisi, että myös lohkolämmitintä saa. Eli suosittelen menemään varaosaliikkeeseen kyselemään vaihtoehtoja.

                            Comment


                              #15
                              Kuulokos muuten letkulämmäristä kuullua jotain ääntä? Lohkolämppäri on aikasemmis autois kohissu selkeesti, mutta tässä nykyisessä ei kuulu juuri mitään ääntä. Silti se lämmittää jonku verran ainakin. Taitaa olla defan ku siihen defan johtokin sopii :)

                              Comment


                              • #16
                                Kuulokos muuten letkulämmäristä kuullua jotain ääntä?
                                Kyllä mulla ainakin alkaa heti hurina kun tökkää pistokkeen seinään, ja sitten parin sekunnin päästä nesteen "lorina" peittää hurinan.

                                Juttuun liittyy myös hassu juttu kun ostin auton ja laitoin ensimmäisen kerran auton narun päähän niin ihmettelin tätä heti alkanutta hurinaa, kunnes kurkkasin pellin alle ja huomasin letkulämppärin :) olin luullut että siinä on perinteinen lohkolämmitin...

                                Comment

                                Working...
                                X