Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 nykii tasakaasulla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    80 nykii tasakaasulla

    Eli ongelmana on audin nykiminen tasakaasulla ajettaessa (kokoajan pientä nykimistä). Kyseessä on kaasari malli.

    Sytyksestä on vaihdettu pyörijä, virranjakajankansi, tulpan johdot, tulpat. Kaasarista uusittu
    kaikki alipaine letkut ja tarkastettu, että alipainetta on. Lisäksi seokset on tarkastettu ja säädetty
    sekä sytysennakko oli oikein.

    Onko ehdotuksia ja ohjeita mistä vikaa haetaan seuraavaksi???



    ps. searchilla katsoin eikä ohjeita em. osien vaihtamisen lisäksi löytynyt.

    #2
    Kopeloi Mikko vielä konesalin puolella kulkevat sähköjohdot. Omassa 80:sessa oli aikoinaan yhden piuhan kuori kulunut puhki ja nappaili mottiin aiheuttaen oikosulkuisia. Oireili juurikin tuollaisena pätkimisenä.

    Comment


    • #3
      Eikös noissa ollut tyyppivikana kaasarin ja imusarjan välisen kumin falskaaminen? Kumin vaihto (tai tiivistys ainakin diagnoosimielessä saattaisi olla hyvä idea.

      Comment


        #4
        Kiitän,

        Täytyy katsoa niitä sähköjohtoja tarkemmin.

        Unohdin mainita, että kaasarin ja imusarjan välinen kumi on vaihdettu. Mutta täytyy ilmaisesti tarkastaa tiiviys, vaihdoin meinaa ihan ite.

        Comment


          #5
          Oiskohan virrajakajan alipainesäädin vikaantunut. Kokeile ainakin, että alipainesäätimen kalvo on ehjä ja säädin säätää alipainealueella. Testin voit tehdä imaisemalla säätimen letkusta, jolloin säätimen kuuluu muuttaa ennakkoa ja selvä vastus pitäisi tuntua letkusta imettäessä.

          Comment


            #6
            Tuo virranjakajan alipaine säädin on kokeiltu ihan suullisesti. Ei ainakaan suuremmin ilmaa vuoda.

            Comment


            • #7
              moro. itselläni ilmennyt samaa vikaa ja kaikki nuo mainitut paikat on tarkistettu. Sen olen autosta huomannut et se nakuttaa tosi helposti. tuntuu et sytkää ei pysty säätää tarpeeks aikaiselle, rupee muuten nakuttaa kovilla kierroksilla.

              Comment


                #8
                Sen verran lisätestiä tehty, että sähköjohdoista löytyi rikkinäisiä kuoria. Korjauksen jälkeen ei havaittavaa muutosta käytökseen.

                Poistin ilmanputsarin kotelon ja kokeilin konetta paikallaan eri kierrosluvuilla. Kone käy tyhjäkäyntiä nätisti ilman ravistelua. Nostettaessa kierroksia kone alkaa ravistaa ja käy huonosti n. 2000 rpm:n paikkeilla, nostettaessa kierroksia lisää ravistelu loppuu. Uskoisin, että juuri tuo ravistelu tuntuu nykimisenä maantienopeuksissa. Kaasarin alipainesäätimet,kiihdytyspumppu toimivat ainakin silmämääräisesti oikein.

                Ideoita? Onko kysessä oikea vika vai pelkkää ajanpatinaa.

                Comment


                • #9
                  No saakos se bensaa puhtaasti, suodatin missä kunnossa?
                  edit:ai joo toimii siis ylä kierroksilla hyvin. Tuskimpa se sitten bensan saannissa vika on...

                  Comment


                    #10
                    Olisko kaasarin liikkuvien osien kulumisella vaikutusta? Tuollahan on kuitenkin käyttötunteja luullakseni kertynyt jo kunnioitettavasti. Ennen muinoin kaasareita roplatessa jäi mieleen enemmän ajetuissa tyypillinen läppäakselin kuluminen -> veti ilmaa välistä ja sotki seosta pienillä kierroksilla. Jospa se sulla vaan oirehtii vain tietyssä akselin asennossa. Onko voimakkaita kulumisjälkiä? Tuntuuko läppäakseli väljältä? Noita ohivuotoja voi yrittää paljastaa starttipilotilla tai vastaavalla.

                    Comment


                    • #11
                      Kerran ongelmia aiheuttanut virranjakajan alipainesäätimen kalvon ja säätötangon liitoksen irtoaminen. Kalvo ehjä, mutta paineen vaihtelu ei säätänyt sytkää, koska välittäjätanko oli irti jommasta kummasta päästä. Ongelmia aiheuttaneessa yksilössä oli "tappi läpi reiästä"- tyyppinen liitos, joka siis irronnut.

                      Comment


                      • #12
                        No nyt tarttu sama tauti mullekkin tohon 90:seen;D Eli tasa kaasulla tuntuu ontuvan veto. Kovemmalla vedolla ei ongelmia? Viikonloppuna reissuun lähtö niin olis mukava saada nikottelu kuntoon...

                        Comment


                          #13
                          No niin,

                          Pientä päivitystä omalta osaltani. Vika tuntuu olevan riippuvainen ympäröivätä säätilasta.
                          Kostealla ja sateisella kelillä tuota nykimistä tuntuu ilmenevän, kun taas kuivalla ei. Joten kosteuden piikkiin tuntuu ongelmat menevän. Nyt kun autolla on ajettu säänöllisesti pitempiä matkoja, tuntuu kaikki toimivan niin kuin näinkin uudenkarhealta autolta sopii odottaa.

                          Comment


                            #14
                            Crc:n viis-viiskuutosta vaan ronskisti ympäri konehuonetta, niin kyllä se siitä ;)

                            Itsekin pitäis uusia käsittely: kaikki käsillä olevat liittimet avaus, tarkastus/puhdistus ja crc:tä sekaan. Samalla voikin vähän arvioida johtojen ja letkujen kuntoa.

                            Comment

                            Working...
                            X