Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Juminut jakohihnan kiristinrulla (kuvia)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Juminut jakohihnan kiristinrulla (kuvia)

    Kenellä on epävarmuutta jakopään hilujen kunnosta, tässäpä peikkoa yöunia häiritsemään:



    Tältä näyttää huonosti pyörinyt rulla, josta hihna on syönyt noin puoli milliä pinnasta... Onneksi ei sentään kokonaan ollut pysähtynyt. Sen verran pyöri, ettei ääntä juuri antanut. Hihna kyllä jo lepatti siihen malliin, ettei jaon pomppaaminen ollut välttämättä kaukana.

    Mutta jännästi on kovettunut tuo laakerin pölytiiviste, alun perin huuli on pehmeää kumia mutta nyt (ilmeisesti lämmön seurauksena?) kovaa kuin kertamuovi. Halkeama näkyy kuvissa hyvin:



    Kumpi sitten lienee ensin, muna vai kana; jos tiiviste on jostain syystä kovettunut ja laskenut p*skaa laakeriin, joka on sitten alkanut takerrella... Mene tiedä. Remmin vaihdosta on tietääkseni 50-60 tkm, tarkkaa tietoa ei ole.

    PS. Kuvissa näkyvät ruostepilkut johtuvat osan pesusta irrotuksen jälkeen.

  • #2
    Mulla kävi samajuttu aikoinaan coupessa ja just tuolla kiristinmallilla. Onneksi huomasin ennenkuin remmi olisi palanut loppuun, sillä rulla oli leikannut totaalisesti kiinni. Silläkään ei ollut ajokilometrejä takana kuin jotain 50tonnia.

    Comment


      #3
      Onneksi se hihna kestää aika hyvin: tekstit on tuostakin hävinnyt, mutta muuten yllättävän ehjä pinta. Vaihtuu toki välittömästi! Ensin piti vain vaihtaa parkkipaikalla tuo rulla, että uskaltaa ajaa edes pajalle asti :) Pitänee opetella tuokin homma ti-hallilla; onneksi tuo neloskone on niin lyhyt, ettei toivoakseni tarvi edes syyläriä irrottaa.

      Comment


        #4
        onneksi tuo neloskone on niin lyhyt, ettei toivoakseni tarvi edes syyläriä irrottaa.
        Juu, ei itsellä jakopäänremmin vaihtoon tarvinnut syyläriä irroittaa.. (vaikkakin eri kone, 1.8). mutta syyläristä koneeseen päin oleva flektin kotelon irroittaminen toi mukavasti lisätilaa. pari ruuvia ja johtoliitin irti.

        Comment


        • #5
          Juu, ei itsellä jakopäänremmin vaihtoon tarvinnut syyläriä irroittaa
          Mutta jos autossa on ohjaustehostin, sen hihnapyörä tulee niin pitkälle eteenpäin, ettei hihnapyörän ja etupalkin väliin mahdu millään vääntämään.
          Eli jäähdytin irti. Itse otin vielä puskurinkin irti, että sain lisätilaa. ;)

          Comment

          Working...
          X