Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

abc koneen öljynkulutus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

abc koneen öljynkulutus

Maistuuko muiden abc koneelle yhtä hyvin öljy kuin omalleni? Castrol Magnetec 5w-40 , suunnillen litra/5000km.. Ajattelin kokeilla vähän paksumpaa seuraavaksi kun en tiedä mitä öljyjä ovat saksan maalla käyttäneet..

En omista V6:tta eikä ole kokemusta siitä, mutta tätä foorumia lukemalla olen saanut käsityksen että 12V V6 koneiden "öljynkulutus" on tavallisesti ns. ulkoista eli se tulee jostakin ulos eikä pala eikä huohotu.

Comment

Ihan normaalia on V6:n öljynkulutus. En pitäisi noita lukemia vielä kovin huolestuttavina Ja niinkuin porkkis mainitsi... osa siitä tulee melko varmasti ulos, eikä suinkaan pala.

Comment

Yllättävää kyllä kone on päältä päin melko kuiva.. empä ole vielä hätäillytkään asian kanssa, mutta seuraavaksi kokeilen sitä tujakampaa öljyä, eipä siitä haittaakaan ole!? ..eka kokemus kutos koneesta.. edellinen auto oli bmw 316 '85 (mittarissa) reilut 200000, käytin samoja öljyjä ja niillä pysty huoletta ajaan 10000 korkeintaan pari kolme desiä maistu, tietty ihan eri vehjehän se oli..

Comment

Mulla on sama kone ja mitään ei vie, varmaankin son rikki ; )

Eli siis 2 vuotta ollut mulla ja raja öljytikussa ei laske öljyn vaihtojen välillä ollenkaan. Ja kyllä, olen vaihtanut öljyt noin 5000-10000km välein. Ajettu nyt hieman päälle 160 tkm.

Comment

..Saimpas selville että litra/1000km on suotava, huh huh, mutta on se uskottava.. kuulemma audin ja volkkarin ominaisuus, kait niit semmosiakin on mitkä ei vie.. TIMILLÄ on hiukan uudempi kärry ja vähempi ajettu, mun kärryllä ajettu n.210000km.. Ja vielä timille ni mitäs öljyjä oot tykänny käyttää??

Comment

Huoltojen yhteydessä on vaihdettu, jos en väärin muista niin täyssynteettiset 0w-50:set, kuitenkin sellaiset joista aiemmilla kulkuneuvoilla kuuli vain puhuttavan :)

Comment

ABC kone 268tkm ajettu. 13000km:n matkalla on tipahtanut noin 1/3 maksimista tikussa, että ei kai hirveästi?
                edit: Öljynä nyt Teboilin joku en muista, mutta jotain 40-50? väliin makso 4L pänikkä. Oisko 0W-40?

Comment

Working...
                X